Det er godt nok en gammel tråd jeg roder op i her, men det kan jo være at nogen kan have glæde af mine erfaringer alligevel. Jeg fik tilkendt handicaptillæg (jeg har CU) et stykke inde i min universitetsuddannelse. Så vidt jeg husker var tog det egentligt ikke så længe om at få det tilkendt (som andre siger udbetales det tilbagevirkende, så det hjælper under alle omstændigheder på det).
Da jeg skulle søge, tænkte jeg at jeg lige så godt kunne være på den sikre side og undgå alt for meget frem og tilbagesnak, så jeg vedsendte en udtalelse fra min egen læge (han har ikke haft ret meget med sygdomsforløbet at gøre, så det var mere eller mindre mig selv der mødte op hos ham, og fortalte hvad det betyder for min hverdag, og så skrev han en udtalelse på baggrund af det), en udtalelse fra den læge jeg er tilknyttet på sygehuset og en kopi af min journal.
Som sagt kan jeg ikke huske hvor længe det tog, men jeg mener altså ikke at det var så længe. Jeg vil i hvert fald opfordrer alle som er igang med en uddannelse til at søge. Det gør det altså lettere at komme igennem en sommetider travl hverdag hvis man ikke skal tænke på arbejde samtidig med. Jeg brugte også pengene på at købe ordentlig mad, så jeg ikke skulle leve af pasta hele tiden, og på at prøve akupunktur (Det virkede godt nok ikke rigtigt, men pengene gav mig i hvert fald mulighed for at få afprøvet om det skulle hjælpe).