Hej Alle Sammen
Jeg har først lige opdaget denne side, hvilket jeg faktisk er rigtig glad for... Er ked af jeg ikke har opdaget den før.
Jeg har haft CU siden ca. februar 2008, men fik først stillet diagnosen i starten af juni. Min læge mente at vi i første omgang skulle se om det bare var en slem maveinfluenza, hvilket jeg sagtens kan se fornuften i. Men da det ikke var blevet bedre i midten af marts begyndte han at lede efter andre årsager, da han nåede frem til muligheden med CU og ville sende en henvisning til sygehuset, gik de selvfølgelig i strække, så jeg måtte væbne mig med tålmodighed fordi jeg ikke var dødeligt sygt, kunne godt få min hverdag til at fungere nogenlunde til trodt for 10-15 toiletbesøg om dagen.
Midt i maj blev det så for meget for mig og min læge fik mig indlagt akut på sygehuset. Derefter gik det rigtig hurtigt og efter 1 uge på sygehuset havde jeg en diagnose og var allerede i klar bedring pga. asacol og prednisolon behandling.
Da jeg så sluttede prednisolon behandlingen i september startede endnu et udbrud og jeg måtte begynde på orednisolonen igen, denne tur gentog sig så igen og jeg fik derefter ordineret imurel.
I dag mærker jeg kun sjældent noget til det, men der er dage der er dårligere end andre (heldigvis ikke dem der er flest af)

Jeg har nu ikke haft et udbrud siden midt oktober 2008
MVH
Henriette