Author Topic: Nordisk Rebalance cu  (Read 2362 times)

Januar

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Nordisk Rebalance cu
« on: 29-01-2009 16:19:20 »
Hej vil bare høre om nogle har prøvet at være testperson hos nordisk rebalanc ang deres colitis? så må i rigtig gerne skrive, var i egnede til at være testperson eller har i været med for egen regning? altså sådan at i ikke var egnede men selv betalt for at gi det en chance? det noget med diæt og et levnedsmiddel man skal tage, ku være rart at vide om det er noget som hjælper.
kh Januar 

peter

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Sv: Nordisk Rebalance cu
« Reply #1 on: 29-01-2009 23:24:36 »
Det er på forsøgs stadiet jvnf. deres hjemmeside og man kan ikke købe produktet
læs mere her http://www.nordiskrebalance.dk/behandlingskoncept

Med venlig hilsen

Peter

king1130

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: 01-03-2009 12:02:39 »
Der bliver offentlig gjort i løbet af 2-3 mdr resultat med hvordan forsøgene er gået på deres hjemmeside. (Det tyder godt, dog ikke for alle, men lad os se når det er helt færdigt) Spændende forsøg ihvertfald.

keve

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #3 on: 20-03-2009 12:06:06 »
Jeg skal på en 14 dages diæt hvor jeg skal afprøve deres kostpræparat u/b. I løbet af dette tidsrum skulle der gerne være en virkning.
De søger jo 40 testpersoner, men jeg falder udenfor målgruppen aldersmæssig og også da jeg har Morbus Crohn.

Januar

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #4 on: 12-04-2009 19:50:29 »
Hej vi har selv været deroppe hos dem og RENT TILFÆLDIGT falder min mand udenfor selvom de blev ved at sige i telefonen han var egnet til den gratis kur med dette præparat. da vi så kom derop havde de MISFORSTÅET og da min mand var i behandling som var under optrapning eller nedtrapning hvilket man jo ofte er når man netop har et s´lemt udbrud, kunne vi så desværre  kun prøve de 14 dage gratis og så derefter købe dette for mange  mange tusind kroner...det var rigtig ærgeligt og vi følte os kraftigt taget ved næsen da vi kom hjem og fik snakket hele turen igennem sammen, de viste GODT på forhånd min man tilfældigvis faldt udenfor, han havde præcis fortalt dem han nu sku trappe ud af prednisolon og at han lige var startet på Remicade, det viste de udemærket godt...men da vi så kom derop var det de ting som gjorde han DESVÆRRE faldt udenfor....måske vi tager fejl men det lugter lidt af at de bare vil sælge produktet...og tjene penge.....dog tog vi den del af deres anbefaling man skal gøre sammen med produktet som er at undgå alle former for tilsat sukker samt mælk.....og det hjalp da om ikke andet , men det havde vi jo også læst om så mange steder så det var der somend ikke noget nyt i....
kh Januar

dytte3540

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #5 on: 16-04-2009 18:57:49 »
Kender en, som har været i kontakt med dem - (han kunne ikke deltage gratis pga alderen). Han fik at vide at en 'kur' på 24 uger koster 12.000 kr., dvs. det er ca. 2.000 kr. om måneden. Jeg synes det er vildt dyrt, jeg har i hvert fald ikke råd.

Marie H

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #6 on: 16-04-2009 22:34:50 »
Det lyder godt nok som noget bundefangeri som prøver at lokke penge ud af folk, mange sygeer jo villige til at gå langt i håbet om at noget virker, det er lige før man skulle gå til myndighederne eller sådan noget med det.  :-\

cille9

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #7 on: 17-04-2009 19:42:01 »
Samme info har jeg fået. Gratis til et par uger og ellers 12000 kr. Jeg var tilsyneladende heller ikke egnet

Januar

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #8 on: 20-04-2009 17:13:01 »
Ja i har ret og det er da vist på kanten af loven og nok en sag for Basta eller den slags program.....har faktisk i et program set at det i Danmark sku være ulovligt at SÆLGE levnedsmidler som IKKE er godkendt og det er det jo netop ikke og derfor fint at tilbyde gratis men yderst frækt og formodenlig ulovligt at forlange penge for....og 3 mdr sku det køre....hmm syns jeg har set deres reklamer om de manglede forsøgs personer de sidste par år...betænkeligt og trist, man bliver så skuffet...
kh Januar

peter

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #9 on: 20-04-2009 17:48:41 »
Forsøget er startet op i januar 2009
og på deres hjemmeside står alt, hvad man som forsøgsperson, skal have at vide og gennemlæse jævnført gældende lovgivning.
Så det kan ikke betale sig at hidse sig op, tænk nu hvis forsøget ender med, at det er et godt virkende supplement til den medicinske behandling således at man kan undgå de store doser prednisolon, og immunhæmmende stoffer.
jeg er sikker på at hvis resultatet er positivt, så vil det være noget man kan få med tilskud fra det offentlige, i lighed med medicin.
Og husk at alt medicin, også alternative midler koster penge at udvikle og markedsføre.

De Videnskabsetiske Komiteer for Region Hovedstaden har under journalnummer kno/H-B-2008-FSP-20 udtalt, at undersøgelsen ikke er omfattet af loven om det videnskabsetiske komitésystem. Undersøgelsen kræver ikke godkendelse i henhold til lægemiddelloven, fordi den ikke drejer sig om klinisk afprøvning af et lægemiddel (Lægemiddelstyrelsens j. nr. 2112-825).

Levnedsmidler til særlige medicinske formål er levnedsmidler, som er registreret hos Fødevarestyrelsen i henhold til regler i fødevareloven og bekendtgørelse om levnedsmidler til særlige medicinske formål.

Levnedsmidler til særlige medicinske formål er diætetiske behandlingsprodukter med dokumenteret virkning.

Jeg er ikke ansat i medicinalbranchen.
Med venlig hilsen

Peter

Januar

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #10 on: 20-04-2009 21:03:21 »
Hej igen, alt det paragraf halløj er muligt.... men nu er det jo så ikke dig som har snakket med dem 5 gange i telefon og de har lovet een man passer 100 procent ind og når man så kommer derop får man at vide at øv nej det havde vi misforsået selvom de havde ALLE oplysninger i forvejen,midlet virkede iøvrigt ikke her for vi har prøvet det, det er syrnet havre tilsat lecitin og formodelig en del andet som er nøje udarbejdet, men det er MÅDEN det foregår på som virker suspekt, prøv selv at tage derind og du vil se...
kh Januar, ps det er mine sidste ord i denne debat for ikke at hidse mig yderligere op :o))

dytte3540

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #11 on: 22-05-2009 09:01:16 »
Hejsa.
Har fundet ud af at den 'bacille' som er i produktet fra Nordisk Rebalance  hedder plantarum v299.
Samme bacille findes i den juice, der hedder Proviva. Juicen kan købes i Irma og koster ca. 25,- kr. pr. liter.
Tænkte bare, at det måske kunne bruges som et billigere alternativ.

supervizor

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: Nordisk Rebalance cu
« Reply #12 on: 21-01-2010 12:12:24 »
Mht. ProViva. Jeg fik prøvet det før jeg startede på Profermin, i 2-3 dage (februar 2009) og jeg fik det rigtig rigtig dårligt. (Har colitis ulcerosa.) Jeg fik at vide - da jeg var inde hos Nordisk Rebalance - at det skyldes det meget sukker der er i ProViva'en, og at det er blevet bevist at sukker øger meget antallet af de skadelige bakterier i tarmen, specielt E.coli (hvis jeg husker korrekt) og derfor er det som at hælde benzin på bålet. Og som de fleste af os ved, så hænger begge sygdomme (C.U. & M.B) jo tæt sammen med bakterieflora'en i tarmen.

annemåne

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: Nordisk Rebalance cu
« Reply #13 on: 24-03-2010 06:42:53 »
Jeg vil gerne høre mere, om Nordisk Rebalances resultater. Nu har jeg lige talt med dem, for nyligt - og de lover SNART at publicere deres resultater.  Desværre har jeg kun hørt om EN person, som har gennemført deres kur - som har skrevet her i dette forum.
Min speciallæge har ingen fidus til det - men det ville være dejligt at høre fra dem selv.

Se andetsteds om mine erfaringer med at tage Probiotiske bakterier (alternativ behandling)
VH

Elsebeth

• Newbie
  • *
    • View Profile
om godt videre Elsebeth