Author Topic: Specifik Kulhydrat Diæten SCD  (Read 3965 times)

Inge Bang

• Guest
Specifik Kulhydrat Diæten SCD
« on: 23-07-2004 01:07:47 »
Dansk hjemmeside om SCD - en canadisk diæt, der går ud på at undgå specifikke, sværtfordøjelige kulhydrater.

Diæten har hjulpet mange mennesker med tarmproblemer.

www.scdiet.org/dk

lunte82

• Guest
Re: Specifik Kulhydrat Diæten SCD
« Reply #1 on: 07-12-2005 14:36:46 »
Quote from: "Inge Bang"
Dansk hjemmeside om SCD - en canadisk diæt, der går ud på at undgå specifikke, sværtfordøjelige kulhydrater.

Diæten har hjulpet mange mennesker med tarmproblemer.

www.scdiet.org/dk

Hej Inge

Jeg har selv overvejet at forsøge mig med denne diæt, men den virker meget inviklet og jeg er ikke den store kok. Kender du nogen der har prøvet den?  :)

Troels

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: 07-12-2005 16:12:24 »
Hej

Jeg var på diæten et ½ års tid. Jeg synes at jeg kunne mærke forbedringer, men desværre tabte jeg mig mens jeg var på den, så min læge rådede mig til at stoppe. Dette faldt sammen med at min kæreste droppede mig og sådan noget, så jeg var nok ret let at overtale til at opgive den.

Jeg har senere overvejet at genoptage den, men har ikke taget mig sammen endnu, da den, som du siger, er lidt indviklet, men i bund og grund handler det bare om at få indarbejdet nogle vaner.

Jeg synes det er ret interessant at lægerne (http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=411334), nu også åbner op for at raffineret kost kan spille en rolle. Det er ellers noget der tidligere er blevet afvist, når jeg har talt med dem om det, så jeg håber at dette kan være overgangen til at man i fællesskab med sin læge kan få en fornuftig kostvejledning, bl.a. om hvordan man undgår at tabe sig, samtidig med at man overholder disse principper. Det er noget jeg i hvert fald har savnet.

/Troels

lunte82

• Guest
« Reply #3 on: 21-02-2006 16:16:29 »
Okey det lyder godt, altså dine resultater med diæten  :wink:  

Men vaner er jo en ting, og dårlig kokkerering en anden  :D  Jeg hader og lave mad, synes det er røvsygt, men er selvfølgelig villig til lidt af hvert for at forbedre min situation, men synes virkelig det lyder kringlet  :(