Author Topic: Hva gøres det ved forsnævring?  (Read 8332 times)

Sili

• Newbie
  • *
    • View Profile
Sv: Hva gøres det ved forsnævring?
« Reply #15 on: 27-11-2007 19:21:50 »
JA det man skal drikke til den tyndtarms pasage undersøgelse... Er sådan noget helt hvidt noget som jeg syntes smager af kridt... men det heldigvis kun et lille glas man skal drikke så det nemt at få det drukket hurtigt...

al

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #16 on: 27-11-2007 23:35:38 »
Ja, jeg har også prøvet at drikke kontrastvæske. Jeg vil sige at det smager lidt som maling.. og synes også at konsistensen er lidt sådan.
Jeg synes ikke, at det glas jeg fik var lille, men ja, det er bare at drikke ud i et, så er det hurtigt overstået. ;)

Dina

• Guest
« Reply #17 on: 28-11-2007 08:52:10 »
på min seddel står der at jeg skal have 4 glas :-\ men ja jo noget helt andet end at få det igennem sonden

peter

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #18 on: 28-11-2007 10:42:25 »
Hej
Har prøvet at få det på begge måder.
jeg fik selv engang 4 glas, hvor det var blandet i noget juice.

Så der er forskel på hvad de forskellige røntgen afdelinger,bruger/foretrækker
Med venlig hilsen

Peter

Sili

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #19 on: 28-11-2007 12:34:19 »
Ja tror du har ret at der er forskel.... for jeg har aldrig prøvet få mere en 1 plastik glas hvidt stas at drikke når jeg skulle have lavet den tyndtarms pasage undersøgelse....

Men har så fået andre typer kontast sku drikke når jeg har skulle have lavet en CT scanning eller Mr scanning... og i store mængder...

al

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #20 on: 28-11-2007 13:28:07 »
På min seddel stod at jeg skulle have 1-2. Det var så nok med et, så jeg slap med det. :)

Pige 24

• Guest
« Reply #21 on: 28-11-2007 17:12:30 »
det smager af vanillie, jeg synes ikke det var slemt at drikke. Det lander bare tungt i maven.

Sili

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #22 on: 28-11-2007 17:54:44 »
ja der er mange meninger om hvad det smager af det man skal drikke til den undersøgelse..... jeg mindes :-\ slet ikke vanilie smag i min mund da jeg drak det....

Pige 24

• Guest
« Reply #23 on: 01-12-2007 22:13:57 »
Hold da op er jeg den eneste der skulle drikke 5 1/2 glas ?

Dina

• Guest
« Reply #24 on: 02-12-2007 10:32:42 »
Jeg fik ca ½ liter...var heldigvis ikke så slemt som jeg frygtede, men ja viste samme resultat som min kikkertundersøgelse, at der er passage men ikke meget...men jo klart når kontrasten er flydende, for det er det mad jeg spiser jo ikke altid og jo det der giver problemer, ikke hvis jeg spiser flydende mad...

men nu kan jeg så bare vente på svarene fra lægerne, men lader til de vil ligge mig i narkose og prøve med ballonen igen og så går det ikke eller der opstår komplikationer så opererer de...i hvert fald det jeg har fået af vide indtil videre...

Dina

• Guest
« Reply #25 on: 10-12-2007 18:19:30 »
Så skal jeg opereres igen mandag formentlig, lader til de vil prøve en ballonudvidelse, men ligger mig i narkose hvis det skulle mislykkes, for så skal jeg opereres igen alligevel...

puha det gik stærkt, men rart og skræmmende på samme tid