Author Topic: mavesår?  (Read 2376 times)

dfl

• Newbie
  • *
    • View Profile
mavesår?
« on: 16-10-2007 14:03:15 »
hej

jeg har fornygelig fået at vide at jeg måske har mave sår. jeg har crohn og har haft i 2 år...
er for nylig kommet ud af entocort og tager nu kun imurel og får remicade hver 8 uge.
da jeg har været meget træt og haft svært ved at spise og fået dårlig mave igen og  mavesmerter inden jeg skal på toilettet...  og så døjer jeg meget med halsbrænd..

så ringet til lægen hvor hun siger at vi prøver med nogle piller for mavesår.. da hun mente det måske kune være det...

mit spørgsmål er.. er der nogen er jer der har erfaring med mavesår... og om det er pga pillerne jeg tager...

Pige 24

• Guest
Sv: mavesår?
« Reply #1 on: 16-10-2007 14:52:01 »
Hej

Jeg har været behandlet for mavesår fik 80 mg af de piller kan ike huske hvad de hedder dem for mavesår.  Men jeg havde god effekt af dem selvom man ved undersøgelsen ikke kunne påvise jeg havde mavesår el haft det... tager dem stadig af og til for de hjælper mig med min kvamle og opkastningen. så jeg føler det rare i maven. Der sker ikke noget ved du forsøger dem jeg mærker det dagen efter altså at de har en effekt på min mave. Har stadig dårlig mave men det meget rart at ligge låg på kvamlen så jeg kan spise.

men halsbrand tyder jo på du har for meget mavesyre, som pillerne os sætter en stopper for.

Ved ikke om de piller du tager kan give mavesår.

Men du burde jo få tjekket din mavesæk er iorden

dfl

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: 18-10-2007 17:32:01 »
hej

ja skal havde tjekket om det er et mavesår.. håber jeg ikke det er... skal ind og havde taget en røgten af tyntarmen (hader og skal drikke det væske)

fik at vide da jeg ringet og forklaret hvordan jeg havde det.. at hun ville ikke mene at det var udbrud i sygdommen men enten et mavesår eller nogle bakterie jeg havde fået i maven... da mine blodprøver så fine ud sidst.. men hun kunne selvfølelig ikke udelukke at det var i udbrud derfor ville hun havde røgten af min tyndtarm og en koloskopi.

men jeg mærker det mere som en form for forværing af min chron, men nu har jeg ikke prøvet hverken  at havde voldsomt udbrud i min chron eller mavesår.. så aner ikke hvordan noget af det føles...

Trine A

• Guest
« Reply #3 on: 23-10-2007 22:35:05 »
Hej..

Jeg er patient med MC og har mavesår, hvilket jeg også slås med og engang imellem får piller for! Som du selv beskriver kan det være svært at vide hvad smerterne kommer af, især når man ikke har haft el ved om man har mavesår!
Jeg har lige haft næsten 2 år, hvor jeg ingen medicin har taget for min mc, men er desværre kommet på medicin igen. Troede i starten at det "bare" var mit mavesår som drillede, da jeg fik mavesmerter, halsbrand, nedsat appetit og især smerter ved indtagelse af mad osv osv...Gik til min læge og fik Nexium for mavesår, men smerterne og alt andet fortsatte og jeg måtte en tu på Herlev sygehus hvor de ikke mente at det var mavesår, men at det nok var min mc som var i udbrud, så lige pt er jeg på Entocortkur i 3 måneder.

Så fortvivl ikke, for det kan som sagt være svært at finde synderen til smerterne osv. Det gode er da at når jeg tager Nexium plejer de at tage mine gener ved mavesår i løbet af kort tid.

Hilsen Trine A

Giray

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #4 on: 16-01-2009 01:05:34 »
Hej

Jeg har MC og irriteret mavesækm hvilket resulterer i at jeg tit har for meget mavesyre, og mave smerter. Jeg har også fået mavesårs piller, og lægen har sagt at det kan udviilke sig til mavesår. Men jeg tager bare de piller i et par dage hver gang der kommer halsbrand og så kører det fint på skinner indtil næste gang. Har lagt mærke til at jo værre min MC har det jo værre har mavesækken det også. Desværre har jeg ikke fundet noget andet at indtage der hjælper mod halsbrand end cola, men det fungerer også fint for mig.

Hilsen Stine

Charlotte

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #5 on: 16-01-2009 08:42:43 »
Hej Stine

Har du prøvet at spise nogle rå mandler mod din halsbrand - eller er det helt bandlyst?

Ellers synes jeg at have hørt at mælk er godt..

God bedring

Hilsen Charlotte