Author Topic: Ny bruger med MC i meget udbrud gennem 9 år  (Read 1595 times)

RiDaPe

• Guest
Ny bruger med MC i meget udbrud gennem 9 år
« on: 20-09-2007 01:07:55 »
Hej

Jeg er ny bruger på denne side og jeg har haft MC i 9 år, men nu håber jeg det er slut.

Den 26. september skal jeg have stomi og håber derefter at være fri for dette helvede.

Jeg har været syg og dermed ment meget syg siden jeg firk konstateret MC og gud ved været igennem meget med hensyn til medicin og behandlinger, så hvis nogen har brug for at få noget at vide om hvad som helst, står jeg til rådighed...

Min læge kalder mig et omvandrende apotek og han har altid ladet mig tage den endelige beslutning om tingene, idet jeg har prøvet meget....

Mvh RiDaPe

maria22

• Administrator
  • Erfaren Bruger
    • View Profile
    • http://www.nellemann.nu
Sv: Ny bruger med MC i meget udbrud gennem 9 år
« Reply #1 on: 26-09-2007 10:54:38 »
Hej!

Velkommen her til forummet. Jeg tror du bliver rigtig glad for Stomien. Har du betændelse i hele systemet?

Er du opereret før?

Mvh

Maria

Dadoo

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: 22-05-2009 20:29:51 »
jeg har haft MC i 3 år nu og med meget udbrud. og er ved den sidste behandling der er. nemlig humira. og det virker vist heller ikke. så er der også kun en operation og permanent stomi tilbage

Steen

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #3 on: 23-05-2009 10:56:00 »
Hej

Jeg fik stomi for halvandet år siden efter over ti år med CU.

Stomien har givet mig livet tilbage, aldrig mere bange for at det skal gå galt i bukserne hvis jeg ikke har et toilet i nærheden.
Ingen uro i maven mere.

Efter jeg har fået stomi har jeg rejst halvejs omkring jorden uden problemer. Jeg kan foretage alle de fysiske aktiviteter som jeg har lyst til. Ingen urolig tarm der sætter begrænsninger, ingen ubehag i kroppen. Kun en lille plasticpose på maven der skal tømmes 3 - 4 gange i døgnet og skiftes en gang i døgnet. det er nemt og renligt. Hurra for stomien.

Stomi er ikke en sygdom men resultatet af en sygdom.