Jeg er også en af dem, der har været igennem en kikkertundersøgelse.
Jeg fik undersøgelsen kun to dage efter at jeg havde været hos lægen, så jeg havde ikke tid til at læse alle de skrækhistorier, som I taler om, inden. Jeg havde kun min egen forestilling om, at det ikke ville blive særlig rart, og var faktisk meget bange, selv om min læge sagde at det ikke var en slem undersøgelse.
Nu er det en tid siden undersøgelsen, og jeg har læst mange skrækhistorier siden da! Det var da ikke rart at få en kikkert op i mig, men jeg må alligevel sige at jeg er uenig med de fleste af de ting man hører om, hvor forfærdeligt det er. Jeg fik intet smertestillende af nogen slags, og synes alligevel ikke at det var så slemt.
Er SÅ glad for at jeg har været igennem undersøgelsen, for det er da meget bedre at vide hvad jeg fejler, istedet for at jeg nægtede undersøgelsen, og derfor nok endnu ville gå med en mave, der i virkeligheden ikke var til at leve med.
Jeg tror heller ikke, at jeg ville være så nervøs, hvis jeg fik at vide, at jeg skulle igennem sådan en undersøgelse engang til.
Så derfor vil jeg også sige til dem, der frygter at få undersøgelsen, at det virkelig ikke er så slemt, som man som oftest hører! Jeg plejer at sige, at hvis jeg klarer det, så klarer alle andre det også!