Author Topic: min kopi af journal og hospitalskift.  (Read 1671 times)

Pige 24

• Guest
min kopi af journal og hospitalskift.
« on: 13-09-2007 14:00:05 »
Ved det findes en regl om man skal have sin kopi inden 10 dage.
ellers skal man havde en forklaring, for man ikke får den inden de 10 dage.
Nu der gået 14 dage og har rykket for den, med en besked om den går min læge rundt med øhmm hvorfor han går rundt med den ved jeg så ikke lige??
Sagde jeg skal have den da min læge skal bruge den og har sagt det hastede fra starten af...

Kun mig der synes det lugter lidt ?

Aaberg

• Guest
Sv: min kopi af journal og hospitalskift.
« Reply #1 on: 13-09-2007 21:39:06 »
Min erfaring er at det desværre ikke er det de prioritere højest (generelt synes der at være en tilbageholdenhed når det kommer til at udlevere journal).

Da vi bad om min kones journal gik der en måned (riget). Det er iøvrigt gået op for mig at man skal bede meget specifikt om hvad der er man vil have udleveret.
Indtil videre har vi bedt specifikt om :
Journal (indeholder kun behandlende lægers kommentare)
Sygeplejekardeks (hvori sygeplejersken skriver iforbindelse med indlæggelse)
Undersøgelsessvar fra pataloger (biopsier)
Undersøgelsessvar fra biokemikere (blodprøver)
Undersøgelsessvar fra radiologer
Operationsskemaer (detaljeret beskrivelse af operation, inkl. afkrydsning af om der er indrapporteret "utilsigtet hændelse")

Pige 24

• Guest
« Reply #2 on: 14-09-2007 01:42:17 »
Aaberg

hmmm øv

Fik afvide af min læge jeg ikke skal indfinde mig i mere end 10 dage, også går min læge rundt med den, synes altså det lyder meget underligt, lægen afsluttede mig med irriteret tyrtarm så hvorfor skulle han gå rundt med den... ??? giver ingen mening i mit hovede.

men overvejer jeg nok må ringe til special lægen mandag og bede ham ringe efter den journal ude på gentofte, det ham som skal bruge den..
men skulle ikke undre mig min journal pludseligt bliver væk

Pige 24

• Guest
« Reply #3 on: 14-09-2007 14:23:46 »
Nu fik jeg den i dag med posten, så det var godt  :)