Author Topic: sigmoideoskopi, udrensning  (Read 2459 times)

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
sigmoideoskopi, udrensning
« on: 06-08-2007 20:02:48 »
Nå, i morgen skal jeg så til det igen..

Jeg hader det og panikken breder sig allerede fra nu...

Denne gang skal jeg prøve en anden form for udrensning end jeg har prøvet før - jeg har kun brugt et klyx og ikke mere.
Denne gang har jeg fået tilsendt en perilax stikpille.

Er der nogen, der kan beskrive forskellen på de to?

Jeg skal køre i bil i halvanden time for at komme til hospitalet og jeg vil gerne være sikker på, at udrensningen ikke fortsætter mens jeg sidder på motorvejen - hvor lang tid før jeg skal køre vil I skyde på, jeg skal starte udrensningen?

Er der nogen, der kan berolige mig og sige, at perilax er mindre smertefuldt end klyx?

Heldigvis har jeg denne gang primperan stående, så jeg i det mindste kan få taget lidt af kvalmen..
Og jeg er blevet lovet både smertestillende og beroligende medicin, så jeg ikke bliver vanvittig af undersøgelsen.

Uhhh, det er rent gys... Jeg har virkelig fået et slemt forhold til den undersøgelse...

En urolig Connie H  :)

Maria L

• Guest
Sv: sigmoideoskopi, udrensning
« Reply #1 on: 06-08-2007 22:23:06 »
Hej Connie

Jeg har kun prøvet Klyx, kender ikke den stikpille du nævner.

Jeg synes det er svært at sige hvornår du skal starte. Jeg har oplevet at det er meget forskelligt hvor hurtigt jeg reagerer på udrensningen. Men synes det er rarest at være "i så god tid" som muligt...

Og kør nu også hjemmefra så du kan nå nogle ophold på vejen. Puh, det er en lang strækning, synes bare mine 12 km til sygehuset er ulidelige når jeg skal undersøges...!

Held og lykke i morgen.

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #2 on: 06-08-2007 22:58:24 »
Tak skal du have - ja, jeg er også noget i panik over de 80 kilometer... Jeg synes det er MEGET langt... Men det er prisen for at specialerne rykker sammen   :-[

Jeg har besluttet mig for at starte hele balladen klokken syv i morgen tidligt...

Undersøgelsen er klokken 11.45, så vi kører omkring 10.15.. Så håber jeg, der er tid nok...

Connie H  :)

Pige 24

• Guest
« Reply #3 on: 07-08-2007 15:32:25 »
håber ikke undersøgelsen var for slem...

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #4 on: 07-08-2007 17:34:24 »
Tak Pige 24....

Desværrre... Nej, undersøgelsen var ikke for slem...

Det skete en mindre katastrofe. Da jeg havde lavet udrensningen og der var ti minutter til at vi skulle afsted, skulle jeg lige tjekke på indkaldelsen, hvor jeg skulle møde...

Og så stod det bare der: Mandag d. 6/8!!!

Jeg skulle have været der i går  :'(

Jeg ringede og undskyldte en masse og fik en hurtig tid - så vi prøver igen på torsdag...

Simpelthen så pinligt og dumt...!!

Connie H

Maria L

• Guest
« Reply #5 on: 07-08-2007 18:19:05 »
Hej Connie!!

Neeej, sikke noget! Kan ikke lade være med at have et lille smil på læben... Men ihh, hvor træls når du nu var blevet udtømt.

Bedre held på torsdag.

Pige 24

• Guest
« Reply #6 on: 07-08-2007 19:00:27 »
Connie H

kan ikke lade vær med at grine  :D jeg skulle have været på hospitalet den 30/7  op til havde jeg haft problemer med at få søvn pga maven drillede så meget.. så selvom jeg havde 3 vækkeure på vågnede jeg først 1/2 time efter jeg skulle have været der.. det var fame os pinligt  :-[ måtte jo ringe og sige jeg havde sovet UPS...  man bliver noget sur på sig selv, men på den anden side er det jo heller ikke værre..  og hvordan jeg ikke har hørt mine vækkeure før efter de har ringet 2 timer forstår jeg stadig ikke andet end jeg må have sovet meget tungt. ???

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #7 on: 10-08-2007 10:12:14 »
Så lykkedes det sørme!

Undersøgelsen var den mindst ubehagelige til dato - dels på grund af al den gode medicin (Stesolid og et morfinpræparat) og dels på grund af en rigtig dygtig læge, der kunne sit kram og var virkelig rar!

Resultatet var så mindre fedt - efter fire år med konstant udbrud er jeg nu begyndt at danne polypper i tarmen, og den er temmelig betændt. Jeg skal til samtale d. 20. for at finde ud af, hvad der nu skal ske - men det ligner en pred - kur  :-[

Connie H :)

Maria L

• Guest
« Reply #8 on: 10-08-2007 17:26:01 »
Hej Connie

Er ked af at høre at det ikke gik så godt - altså at du har så meget betændelse. Bliver spændende hvad de så vil gøre, men en Prednisolon-behandling er nok ikke en dum idé!

Men godt at undersøgelsen ikke var så slem som du frygtede..