Author Topic: sigmo---smerte  (Read 1548 times)

Pige 24

• Guest
sigmo---smerte
« on: 02-07-2007 15:33:39 »
av har lige været sigmo...fy for den det gjore nas... er det normalt når det ikke var slemt sidste gang  ??? og nu gør det stadig mega ondt

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
Sv: sigmo---smerte
« Reply #1 on: 02-07-2007 17:32:50 »
Det er helt forskelligt, hvordan folk oplever sigmoideoskopien.

Personligt oplever jeg den som et rent helvede, og jeg har fået direkte angst i forhold til den undersøgelse.

Jeg tror faktisk, det har en del at gøre med, hvor dårligt tarmen har det - jo mere inflammation, jo flere smerter. Måske...
Jeg ved ihvertfald, at den på mig gør sindsygt ondt. Så meget, så det føles som om, mit hoved er ved at eksplodere...

Jeg har fået lovning på både beroligende medicin og smertestillende, når jeg skal have den foretaget næste gang d. 7/8..... Alligevel har jeg nerver på.

Men nok om det - hvad viste undersøgelsen så? Er der nu en afklaring på dine symptomer?

Connie H

Pige 24

• Guest
Sv: sigmo---smerte
« Reply #2 on: 02-07-2007 18:54:20 »
Puha så føler jeg da med dig :-[.. jeg gik næsten i chok var slet ikke klar over det kunne være så smertefuldt... og havde fået beroligene og smertestillende  ???
men den viste jo så ikke ret meget andet end slimhinden var irriteret, men ved så ikke om det et nyt sted på tyktarmen, var lige igennem endetarmen der var ikke noget og da der så kom til hjørnet som jeg synes er dumt, så var smerterne der, kunne slet ikke klare det.. så undersøgelsen stoppede der... tror de bruger kapsel billederne til resten, for det der sigmo skal jeg da ikke igen lige med det samme...  havde slet ikke forstillet mig det kunne være så smertefuldt var det ikke ved kolo... så sikke en overraskelse...jeg skal vist ind på hospitalet den 16 og have svar...  så bliver det spændene om jeg stadig skal gå uden medicin... har det bare sådan de skal gøre noget den 16 fordi jeg så dårligt at jeg har problemer med noget så enkelt som et bad...