Author Topic: forsøg med ny kur  (Read 3731 times)

andreas

• Guest
forsøg med ny kur
« on: 14-03-2007 16:13:42 »
Jeg er simpelthen så træt af at have colitis - som mange andre formodentligt også er...

Jeg faldt over et link hvor en doktor even marstrand i humlebæk fortæller lidt om colitis - så jeg fattede tlf og ringede til ham.

han fortalte at han selv er colitis patient og at han har hodlt sig selv symptom fri i over 30 år. Det var ellers ikke så lidt så jeg spurgte naturligvis hvordan?? ogher er svaret.

3 tbl titankobber c.vit. komplex (receptkrævende og fåes kun i glostrup - men dit lokale apotek kan skaffe dem ( de koster så kr 401,- for 200 stk.))
3 tbl. mangan (Matas)
3 tbl. zink (Matas)

- og det var så smøren der skal tages dagligt. Det har jeg så været ude og købe idag.

iflg. Hr. marstrand skal der være lindring eller mærkbar forskel efter 14 dg.

Jeg vil holde jer løbende orienteret om projektet.

mvh

andreas

ka

• Guest
Sv: forsøg med ny kur
« Reply #1 on: 15-03-2007 00:19:34 »
Det bliver spændendne at følge dig så  :) virkningen på det forskellige man kan afprøve er forskelligt på os alle tror jeg.. men det skal prøves før man jo ved det.

Jeg har også haft CU i udbrud siden 2 Februar i år hvor det startede med diare, og har været diare lige siden med de møg mave kramper der kommer og går 24 timer i døgnt.. blod er ikke ret slemt mere da jeg er på diverse medicin, pred kur.

Held og lykke med midlet.. måske man skulle prøve det.

Kenneth
« Last Edit: 15-03-2007 00:21:28 by ka »

Qvist

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #2 on: 26-03-2007 13:53:09 »
Jeg havde også udbrud for nyligt (1 måned siden). Det var rykket lidt længere op. Jeg er derfor gået fra Mesasalstikpiller til de her Pentasa klysmaer. Ikke sjovt, men det virker.
Samtidigt er jeg begyndt at spise følgende, som jeg har læst mig til. Men jeg ved ikke hvad der virker, da jeg samtidigt har ændret kost. Så om det er medicinen, kosten eller følgende piller?

Spiser: Symbioflor, zink, chrom, multivitamin, fiskeolie, Trifalla.

Kost. Spiser ikke mere: mælkeprodukter (bortset fra A38 og andre syrnede som jeg nu spiser), hvede, sukker (undgår alt med sukker), pasta, ris, kartofler. God slankekur!

Det skal siges at jeg indtil for nyligt havde 2½ år symptomfri uden nogen form for medicin, og uden at jeg gjorde noget som helst. Ville sku være rart at vide hvad der fik det til at bryde ud igen. Jeg har altid taget god imod Mesasal medicinen.

Her et link til der hvor jeg har fundet mine kostråd. Der er iøvrigt også nævnt ovenstående læge:

http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/colitulc.asp

Qvist

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #3 on: 27-03-2007 08:39:41 »
Lige et par spørgsmål:
Tog ham Marstrand medicin ved siden af?
Hvordan var han kommet frem til at det lige var den kombination kroppen havde brug for? (især hans egne piller)
Gør han noget med kosten også?

thorling

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #4 on: 28-03-2007 15:11:06 »
Jeg synes det er utroligt vigtigt at man selv prøver at tage føring i forhold til sin sygdom og ikke blot passivt underlægger sig hospitals behandling, men netop aktivt forholder sig til sin sygdom,søger viden, siger til og fra m.m. Når det er sagt kan jeg godt være lidt bekymret over div. diæter og mirakel kure. Mit problem har da typisk været (og er stadig) at overhovedet få næring nok og at holde en passende nær normal vægt. Mine blodprøver har selvsagt indimellem vist tegn på underernæring og mangel på div sager såsom jern og b12 vit. Det er meget vigtigt at min kost er sund og let fordøjelig og kalorietæt. Der skal supleres med jern ,b12, og generelt vitamin tilskud plus extra salt og gerne sukker da jeg har et stort output via pouchen.
Jeg har på ingen måde mod på at experimentere og kan være bekymret for virkningen af dette. Vores sygdomme svinger op og ned i intensitet og der er gode og dårlige perioder. I mine øjne kan det være uhyre vanskeligt at lave statestik på ganske få personers erfaringer.
Rent menneskeligt og psykologisk tror jeg derimod at det har en enorm effekt at føle at man gør noget !
Jeg er da også helt sikker på at jeg til tider er en besværlig patient der har min egne meninger om tingene.
Nå men altså..ligesom jeg ikke altid køber det etablerede systems løsninger forholder jeg mig også kritisk til det alternative. Man må mærke godt efter inden i sig selv når man træffer sine valg
Thorling

Qvist

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #5 on: 28-03-2007 15:40:22 »
Man skal da være mindst lige så kritisk når man bevæger sig ud i det alternative = ikke dokumenterede, som med det etablerede. Majoriteten af alternative anbefalinger virker formentlig ikke. Men måske er der noget der gør.

Mht. om man selv bør tage lederskabet mod sig sygdom. Ja det er nok godt for mange. Men der er altså og personer (som mig selv) der skal gøre det med lempe. Hvis man har lidt angst tendenser ift. sin sygdom kan det også blive en ond spiral at dyrke det for meget. Tilsidst får man jo angst bare man glemmer at tage en vitamin pille. Men for "normalt tænkende" synes jeg da man bør være aktiv.

thorling

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #6 on: 29-03-2007 14:45:50 »
Hej til Steen
Du har før nævnt at du har nogle angst problemer i forhold til din sygdom. Har du ellers angst problemer generelt eller er der noget specielt ved sygdommen der trixer dig ? Jeg har erfaring med at det er en hjælp at turde se på det man er nervøs for f.eks. tanken om at få en stomi ,for at kunne "sluge kamelen " og komme videre. Ikke lade det fylde uhensigtsmæssigt for meget. Om det også er en hjælp for dig ved du bedst selv. Jeg har selv været både bange og ked af det mange gange undervejs i mit sygdomsforløb.Mon ikke det er meget naturligt. Det da popper stadig op med jævne mellemrum. Jeg tror det er et vilkår.
Thorling

Qvist

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #7 on: 08-07-2007 23:20:41 »
Hej Andreas

Hvordan går det med din nye kur?

Indianerpigen

• Guest
« Reply #8 on: 13-09-2007 17:42:02 »
Ang. Anreas nye kur:

3 tbl titankobber c.vit. komplex (receptkrævende og fåes kun i glostrup - men dit lokale apotek kan skaffe dem ( de koster så kr 401,- for 200 stk.))
3 tbl. mangan (Matas)
3 tbl. zink (Matas)

Er der nogen der har hørt hvordan det går? elelr måske endda selv forsøgt?

cille9

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #9 on: 21-03-2009 17:22:29 »
Jeg har taget dem i 3 uger og har det fint. men det kan jo også være en tilfældighed?

Qvist

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #10 on: 21-03-2009 18:52:28 »
Jeg har taget dem i 3 uger og har det fint. men det kan jo også være en tilfældighed?

Troede du var på det der med med Glucamine etc.?

rurup

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: forsøg med ny kur
« Reply #11 on: 07-03-2010 19:29:42 »
Nogle der stadig køre på denne kur, og hvordan går det så??

king1130

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: forsøg med ny kur
« Reply #12 on: 12-03-2010 12:02:39 »
Jeg har været på den, det virkede desværre ikke for mig, ihvertfald ikke ret lang tid. Nu er jeg på Imurel og masser af probiotika, og har aldrig haft det bedre. Har været 100% sygdoms fri i et år nu.
Jeg spiser/drikker ikke Mælk eller ost, og begrænser oksekød, og prøver primært at spise varmt mad.
Og så går jeg til Akupunktur som også syntes at have hjulpet.
Mvh Stefan