Hej med dig!
Allerførst vil jeg lige skrive, at en fornylig skrev om en diæt, som viser sig at være ligeså virksom som prednisolonbehandling. Dette bygger på en undersøgelse lavet i Cambridge.
Diæten hedder Lofflex og er i mine øjne rigtig fornuftig at se på.
Der kan læses om den her:
http://www.shsweb.co.uk/elemental/prof/abstract/Lofflex-Diet.pdfDer bliver beskrevet meget nøje, hvad man kan spise og hvad man ikke kan spise...
Ok - tilbage til dine spørgsmål.
Personligt har jeg aldrig brugt nogen af de nævnte kure, men jeg har lavet massiv kostændring, der har hjulpet mig enormt. (Jeg har så haft en laaang fy-periode, som desværre nu kan mærkes i maven)
Mit råd er at holde dig væk fra ALLE kornprodukter. Uden undtagelser. Hvis du kan, så også hvide ris.
Jeg har erstattet ris ligeover med quinoa - det er et lille gryn, der smager pragtfuldt og kan bruges fuldstændig som ris.
Kartofler er også helt forbudt - dem har jeg så erstattet med andre rodfrugter. Pastinak, rødbede, selleri, gulerødder - og favoritten er kålrabi.
Sukker har jeg ikke gjort så meget i, men sørger for at undgå at spise det alt for meget. Personligt ville jeg nok vælge ikke at spise Honning, men hellere spise noget hjemmelavet marmelade eller lignende. Om du kan bruge kunstige sødemidler, ved jeg ikke. Her ville jeg klart foretrække rørsukker frem for det kunstige og så bare spise mindre af det.
Connie H