Author Topic: Hej Alle,  (Read 16211 times)

maria22

• Administrator
  • Erfaren Bruger
    • View Profile
    • http://www.nellemann.nu
Hej Alle,
« on: 16-03-2004 11:20:28 »
Hej Alle, jeg vil meget gerne lære jer Alle sammen bedre at kende, så jeg håber I vil hjælpe mig med at præsentere jer selv.

Hvem I er, hvor I bor, hvad I laver. Jeres hobby, kæledyr....alt muligt:)

Nita

• Newbie
  • *
    • View Profile
jeg kan gøre et forsøg....
« Reply #1 on: 16-03-2004 22:04:39 »
Hey Alle....

Ja, Maria du kender jo lidt til mig... men ja... here goes?

18-årig frisk tøs fra det dejlige Midtjylland, går på Gymnasiet på 2. år, svømmer en del og i sommerhalvåret træner jeg de små svømmere i den lokale svømmeklub, hvor jeg også arbejder som livredder.

Tja kæledyr... har lige min lille Kanin Frei som er næsten mere inde-kanin end udeboende :)

Hmm blev lidt tom for ideer nu... Men spørg endelig hvis i synes der mangler noget....

Take Care

Nita
Nita

Bitteboy

• Guest
Hej Alle,
« Reply #2 on: 18-03-2004 21:28:28 »
Quote from: "maria22"
Hej Alle, jeg vil meget gerne lære jer Alle sammen bedre at kende, så jeg håber I vil hjælpe mig med at præsentere jer selv.

Hvem I er, hvor I bor, hvad I laver. Jeres hobby, kæledyr....alt muligt:)

Halløjsa!

Mit navn er Jack og kommer fra Hvidovre nær København. Jeg er 17 år gammel, snart 18... :D Jeg går på Niels Brock Handelsskole på første år.

Jeg Har haft CU siden jeg var 6.. Har haft daglige diarrér i løbet af de 11 år... ihvertfald 10-15 gange på toilettet om dagen.. I november fandt de ud af det var CU... kom hele turen igennem med medicin osv. Da jeg trappede ud af pred. blev det slem igen, og jeg fik meget ondt i maven igen.. jeg blev indlagt igen i jan. jeg fik feber, blev svimmel osv. Jeg kom til akut røngen en fredagaften... tarmen var begyndt at hæve sig, og der var mulighed for at den evt. kunne springe.. så jeg blev akut opereret om lørdagen...

Nu skal jeg så ha' lavet min Pouch d. 31 Marts.. desværre lige før at CCF holder ungdomstur, som jeg hammerende gerne ville have været med til.. Det må jo så blive i næste omgang... Håber jeg møder nogle af jer unge mennesker, der har samme sygdom.. Det er trodsalt noget andet at snakke med nogen der har været ude for det samme, og ikke nogen der prøver at sætte sig ind i hvordan det er.. Ikke at det er ondt ment, bare ikke det samme...  :roll:

Jeg har ingen kæledyr... Kunne dog godt tænke mig en hund. :D

Kunne godt tænke at snakke med nogle flere der har CU/MC på min alder... Gerne på MSN / Email...

Leif

• Guest
Hej Alle,
« Reply #3 on: 18-03-2004 22:24:30 »
Jeg er 59 år og har haft CU siden 1994 hvor jeg fik diagnosen, men har mange år før haft problemer med mave/tarmsystemet.

Blev i 2001 opereret og fik en permanent stomi.

Jeg var for gammel til at kirugerne ville lave en pouch på mig, da de sagde at min lukkemuskel ikke er hvad den har været og derfor mente de at jeg aldrig ville blive helt "tæt"

Kort sagt er du over 50 år er der nul pouch

Jeg arbejder som bager i Superbrugsen Budolfi Aalborg.

Kæledyr:

2 store fede slørhaler i en bovle som jeg har haft i 4 år

VH

Leif

Hanne

• Guest
Hej
« Reply #4 on: 19-03-2004 02:16:26 »
Hej alle.

Jeg er 38 år, og fik CU i udbrud da jeg var gravid med min yngste i 1989. Jeg blev indlagt, nok mest pga. graviditeten - for siden fik jeg aldrig noget at vide. Jeg var nok under meget følelsesmæssig stress dengang.

Det blev først virkelig slemt, efter at have overstået mit første skoleår, som skolelærer i 1994. Da sommerferien kom, var det en kæmpe lettelse at have overstået et hårdt arbejdsår med alle de mange opgaver som skolelærer. Så kom sygdommen med blodige diarré i en måned. Efter en måned fik jeg diagnosen, og den rette medicin. Pyyyha.... :roll: jeg overlevede.....det var ikke lige dét der var i tankerne, da det var værst  :) i dag er jeg total glad for livet. Men uha...det har sine svære stunder - må jeg nok sige. Depressionen kom lige så voldsomt, som det var at pludselig at blive skilt og stå alene med ansvaret for 2 store børn. Heldigvis er den mørke tid overstået - og jeg gør hvad jeg kan for at holde den trit  :wink:  Nej - nul, som man siger "Been there - done that" - dér håber jeg ikke at ryge over igen  :)

Idag har jeg et rimelig fornuftigt og godt forhold til min x-mand (gennem 15 år), så det er mere dét at jeg er en arbejdsnarkoman, som har belastet mit helbred. Men nu er det slut med for meget arbejde .... og nu vil jeg arbejde mig hen til et godt helbred og overskud af energi til mere hygge, sjov og udfordringer i min hverdag eller i mit liv  :wink:  YES

Jeg har ingen kæledyr, men forkæler  :lol: gerne mine unger på snart 15  og 17 år. Vi hygger os meget sammen, når vi er sammen. Som min datter, Ivalu på 16 siger: "Anaana (mor), er røget på et sundhedstrip" - det vil sige, at vi skal til at bruge vores nye svømmehal meget  :wink:  Det er rigtig fedt, da jeg æææælsker at svømme.

Andre hobbies er at lytte til en masse musik, se film ( elsker at gå i "Grand" eller "Dagmar" når jeg kommer til København, der er min yndlingssted at være i DK, men ellers er det i byens eneste biograf jeg arbejder), hyggesnakke om personlig udvikling. Ja...jeg ville frygtelig gerne male noget mere, så det kan være jeg tager det op nu, hvor jeg vil prioretere mere fritid. Ski-løb har jeg desværre ikke så meget af som jeg ville ønske, da det er ret dyrt at få slalomski. Dem jeg har er total 110 år gamle og ikke til at styre *GG*  :lol:

Men ellers kan jeg bare godt lide at gå og hygge hjemme ( ikke så underligt, da jeg ellers har brugt meget tid på mit arbejde i Grønlands Kulturhus- www.Katuaq.gl Der finder jeg jo mad, drikke, masser af mennesker hverdag og ikke mindst underholdningen :o)

Jeg har forsøgt at redigere billedet af mig...hmmm..jeg kan altså ikke finde ud af hvordan jeg skal lave den i den størrelse, som hjemmesiden anbefaler.

Det var det :) tak for alt det der er delt. Jeg er meget glad for denne mulighed for udveksling af viden, erfaringer og forskellige informationer.

Vi høres ved - ha det rart ;)

henrik

• Guest
Hej Alle,
« Reply #5 on: 19-03-2004 10:36:23 »
mit navn er henrik.

i 1993 fik jeg som 13 årig mine første symptomer af mc, på daværende tidspunkt var den store landeplage ... et af mediernes helt store interesseområder, så jeg var overbevist om at det, var hvad jeg var blevet ramt af og derfor kom det som et shock da lægerne nogle mdr. efter kunne fortælle mig hvad jeg fejlede.

efter 3 prednison behandlinger blev jeg i sommeren 1996 1/2 meter tynd- og tyktarm fattigere. herefter troede jeg aldrig at jeg skulle være syg af mc igen og at jeg resten af mit liv ville kunne "nøjes" med af have, hvad jeg vælger at kalde mit månedlige (mindre smerter/ ubehag). desværre skulle jeg, nu efter 7 år uden stærkere symptomer erfare at så let skulle det ikke gå. indenfor det sidste halve år har jeg fået lavet koloskopi-undersøgelser 3 gange og er i øjeblikket i entocort behandling. jeg skulle have gennemgået en imurel behandling men fik desværre alle bivirkninger af det stof, med i købet.

i øjeblikket overvejer jeg hvilket forebyggende middel jeg skal forsøge mig med efter entocort, da det jo nok ikke er det sundeste vidundermiddel at fortsætte med.

derfor vil jeg meget gerne høre fra nogle af jer der evt. har forsøgt jer med andre midler på egen hånd og har haft gode eller dårlige oplevelser hermed. jeg tænker på ex. alt. behandling som vita-biosa, akupunktur, ect..

ydermere kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om hvad i tror sygdommen skyldes. personligt har jeg i mange år været overbevist om at den er psykosomatisk, min læge siger dog at det er noget vrøvl og det kan da godt være at det ikke kun er det psykosomatiske der spiller ind. hvad mener i?

jeg vil afslutte med at fortælle lidt om hvem jeg ellers er, så det ikke kommer til at handle om lidelse det hele.

jeg elsker at holde mig i form og svømmer bla. derfor så ofte jeg kan komme til det. musik lader jeg fylde så meget i mit liv som muligt og leder pt. efter et band så jeg kan få rørt stemmen lidt. udover det kan jeg nævne interesser som rødvin, mad, rejse (backpacking) og ikke mindst mine venner. i min dagligdag studerer jeg filosofi på kua og overvejer at få mig et barn så jeg også kan få del i noget mere su :wink:

det var min historie, jeg glæder til at læse flere af jeres.

mvh. henrik

Ditte28

• Newbie
  • *
    • View Profile
Hej Alle,
« Reply #6 on: 20-03-2004 13:55:09 »
halløjsa...

Jeg er 26 år og fik konstateret mc for ca 7 år siden. Jeg har været i prednicolon behandling efterhånden en 5 - 6 gange med samtlige bivirkninger som følgesvend. Så sidste år gik det for alvor galt, da jeg blev haste opereret for en abses på størrelse med en håndbold. Det udviklede sig videre til nyt udbrud af mc og en "go" portion tarmslyng. Det blev til næsten 4 ugers indlæggelse og erhverning af en aflastnings stomi, som det pt ikke ser udtil at jeg kommer af med i nærmeste fremtid pga en del problemer med en fistel. I øjeblikket er jeg i remicade behandling på Rh, men har det ellers super. :D

Jeg er i gang med en videregående uddannelse til bioanalytiker, hvilket er grunden til jeg tog skridtet og flyttede fra det mørke jylland til Kbh. Ikke et dårligt valg må jeg erkende. Får selvfølgelig revalidering som de fleste af jer andre studerende herinde sikkert også gør. Det gør jo ligesom hverdagen lidt nemmere...  :wink:

Jeg lader ikke sygdommen styre mit liv på trods af at jeg har gået/går til ufatteligt mange kontroller, røngten undersøgelser og hva de nu ellers ka finde på.

Jeg dyrker en smule sport uden at overanstenge mig ALT for meget :lol:. Er meget social, elsker dyr, natur, at rejse i den vide verden og selvfølgelig livet.

lotty

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Hej Alle,
« Reply #7 on: 05-04-2004 22:47:39 »
hej alle sammen

jeg hedder Lotte, er 22 år og bor i Odense.

jeg er elev som salgass., hvilket er jeg meget glad for, og som meget af min tid går med. Fritiden går med venner, familie og så elsker jeg at gå tur i naturen.

jeg er ret inden for CU, da jeg kun har været med på vognen siden 19 feb. 04., men jeg er ret positv efter at jeg bl.a. har fundet nogle sider her på internettet ( bl.a denne ), som jeg ved jeg vil blive meget glad.

jeg er spændende på at hører om folks forskellige forløb.

Lotte

Mette07

• Guest
Hej Alle,
« Reply #8 on: 07-04-2004 17:58:21 »
Hej alle.

Jeg hedder Mette og jeg er 27. Jeg fik konstateret mc i dec. 2002. Jeg er bankelev til hverdag (færdig til august). Jeg har ingen kæledyr, men er fornyligt flyttet i andelslejlighed med min kæreste og jeg håber, at vi snart skal have en kattekilling. Jeg er glad og tilfreds og håber, at jeg kan lære nogle mennesker i samme situation som migselv at kende.

Hav deet godt og god påske  :D

Hilsem Mette

FruHolm

• Guest
Hej Alle,
« Reply #9 on: 18-04-2004 18:18:28 »
Hey Y`all

Jeg sidder i Texas (derfor "Y´all" - som betyder: jer alle) Jeg er 29 og har MC. Har haft det i snart 9 år.

Jeg har været i USA siden januar 2003. Jeg er her fordi min mand - Peter - skulle starte op det firma han arbejder for herovre.

Af interesser har jeg bl.a. læse en god bog, jeg prøver at male og lave mosaik, men er stadig nybegynder, så det bliver ikke til så meget, være så meget sammen med Peter som muligt, ligge ved poolen (hvis man kan kalde det en interesse??) og så tager vi på camping engang i mellem!

Jeg håber at høre mere fra Jer.  :wink:

Hej hej herfra

Elsebeth

• Newbie
  • *
    • View Profile
hej alle
« Reply #10 on: 28-04-2004 21:47:34 »
Jeg er 58 år  og fik i november2003 konstateret crohns.

Jeg har dog set i bakspejlet haft symtomer mange år.

Sidste forår gik det helt galt med diaree og opkastning hver dag i ca. 6 uger. :cry:

Min læge var på ferie og vi fik feriegæster så blev det bedre. og der gik lidt tid,men med blod søgte jeg læge og fik kikkertundersøgelse den var god nok det var crohns, får pentasa og er nogenlunde stabil.

Jeg er gift og har 2 hunde fuldtidsarbejde heldigvis og fraflyttede børn og 3 børnebørn. :D

det er mig :P
om godt videre Elsebeth

jakobsenp

• Guest
Hej Alle,
« Reply #11 on: 16-06-2004 13:35:50 »
Hej Alle

Jeg hedder Poul, jeg er 22 år. Jeg bor i Skive. Har fået konstateret MC november 2003. (nybegynder).

Kom i behandling med Prednisolon i Januar. Og havde det skønt lige indtil fornylig. Hvor jeg måtte en tur på Sygehuset, med meget kraftige mave smerter. Jeg er nu igen begyndt på Prednisolon, og har det godt igen. Spiser som jeg ikke havde fået noget i flere uger.

Jeg skal til at gå til Zoneterapi, håber at det er noget der kan hjælpe.

Jeg arbejder for tiden ved Arriva Tog. Men det er kun til d. 2 August. Så skal jeg til at komme i stødet. (elektriker). Det bliver rart at komme til at bruge hovedet igen.

Meget af min tid bruger jeg på at slappe af, ser en god film, dog også nogle dårlige. Spiller noget dart, dog kun på hyggeplanet indtil videre.

Ellers hygger jeg mig med familien og vennerne.

Glæder mig meget til at komme i kontakt med jer alle :lol:

m.v.h Poul

molly

• Guest
Hej Alle,
« Reply #12 on: 19-06-2004 22:57:03 »
Hej

Jeg hedder Anders og er 13 år og har for 3 mdr siden fået konstateret colitis ulsarosa jeg er i behandling med prednisolon - asacol-kalk

vitaminer - jern tror nok det er det hele jeg har været indlagt 3 gange

jeg fik konstateret sygdommen lige nu er der ro i det så længe det vare

jeg er ved at trappe ud af prednisolonfor anden gang første gang fik jeg

et tilbage fald

Knus Anders

Dolau

• Newbie
  • *
    • View Profile
Hej Alle,
« Reply #13 on: 20-07-2004 18:18:23 »
Hej Alle

Jeg hedder Dorte, er 27 år og bor i Odense. Født i Kbh, men anser mig selv som fuldblods fynbo efter at have boet på Fyn siden jeg var 8... Min familie er nok ret "over det hele", da den ene bror bor i Sønderjylland, den anden i Norge og min søster i hovedstadsområdet... Så vi er godt spredt.

Jeg fik konstateret MC i '93 efter et godt stykke tid med vægttab og smerter. Det var svært for mine omgivelser (og dermed også jeg) da jeg oplevede ikke at blive troet på på trods af synlige sygdomstegn. At jeg så havde et vældigt temperament kombineret med prednisolon gjorde ikke teen-age årene nemmere :)  Men jeg kom igennem.

Efter flere forskellige medicinske behandlinger og diverse operationer har jeg idag ileostomi og ingen sport i 2'eren  :shock:   :wink:

Jeg prøvede længe at holde fast i uddannelse, men efter et lidt hårdt forløb, hvor der var konstant "housewarming" i MC i deres ydmyge bolig i mine tarme, kom jeg for ca. 4 år siden på førtidspension med mimrekort og hvad dertil hører.

Går stadig og slås en del med MC men i mine bedre perioder prøver jeg helt klart at gøre alt for meget for ligesom at indhente det forsømte (var f. eks. på cykeltur til Paris i sommer med aktiv MC) Nåede at cykle min. 1000 km. inden jeg måtte stå af (min cykel belv taget fra mig og smidt om i mekanikerbilen)

Så nu prøver jeg at styre det når jeg får en go' periode, så jeg ikke brænder helt ud af vovemod og glæde over lige pludselig at ha' overskud og energi til at klare mere. Men det er svært ikke at udnytte den gode tid fuldt ud. Håber dog så at det vil få de gode til at være længere og måske endda en dag være en lang god periode  :lol:

Har mange interesser alt efter energiniveau. Sport, menneskekroppen, venner, film,musik, playstation, renovering af lejlighed (en mindre interesse som går langsomt fremad.. så lever i en form for BZ-inspireret atmosfære for tiden  :wink: ), samt mange flere..

glæder mig til at læse flere indlæg på denne kanon site

Hilsner

Trine

• Guest
Hej Alle,
« Reply #14 on: 21-07-2004 12:58:48 »
Hejsa

Jeg er en ung kvinde på 25 år. Jeg bor sammen med min kæreste, min datter og vores hund i et hus i fredericia.

Jeg håber at komme til at studere pædagogik til efteråret.

Mine interesser er min familie, inkl. vores hund og derudover er vi i gang med en større om/tilbygning på vores hus.

Jeg fik konstateret mc for ca. 4 år siden, men har dog haft symptomer siden de tidlige teenageår. Jeg er for tiden inde i en rolig periode, men det har været ret hårdt indimellem.