Author Topic: Ny slags operation  (Read 3731 times)

maria22

• Administrator
  • Erfaren Bruger
    • View Profile
    • http://www.nellemann.nu
Ny slags operation
« on: 02-02-2004 16:36:52 »
Jeg har hørt om en operation hvor det er muligt at man i stedet for at fjerne et stykke ødelagt tarm, udvider tarmen med et eller andet materiale. Men er der nogle af Jer, der også har hørt det?

Rwn

• Guest
Ny slags operation
« Reply #1 on: 02-03-2004 20:04:53 »
Hej Maria

Hvor har du hørt om den operation henne ??

Ville havde været rart om man havde hørt om den inde man fik fjernet hele sin tyktarm

maria22

• Administrator
  • Erfaren Bruger
    • View Profile
    • http://www.nellemann.nu
Ny slags operation
« Reply #2 on: 02-03-2004 20:59:31 »
Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg læste om den henne, det var i hvert fald et sted her på nettet....

Jeg kan huske jeg jublede vildt da jeg læste det, siden har jeg så desværre ikke hørt noget om den:(

Karina23

• Guest
Ny slags operation
« Reply #3 on: 02-03-2004 22:04:20 »
Hejsa

Det var et af de spørgsmål jeg havde til lægen da jeg for 14 dage siden fik meldingen om at jeg har crohn..

Hvorfor man ikke gik ind og udvidede tarmen med en slags ballon eller noget, som man gør ved folk der har åreforkalkning..

Lægen svarede at det ville holde i meget kort tid (kan ikke huske om det var 1 uge eller 14 dage).

Karina

Morten.

• Guest
Ny slags operation
« Reply #4 on: 17-03-2004 09:16:37 »
Kan det være strikturplastik-operation du tænker på ?

Der udvidder man nemlig et forsnævret stykke i tarmen, men det kan vist kun bruges ved meget korte stykker med forsnævring. som regel ved de forsnævringer der kommer i sammensyningen af allerede opereret tarm.

Rikke H

• Newbie
  • *
    • View Profile
Ny slags operation
« Reply #5 on: 03-01-2006 13:17:05 »
Quote from: "Karina23"
Hejsa

Det var et af de spørgsmål jeg havde til lægen da jeg for 14 dage siden fik meldingen om at jeg har crohn..

Hvorfor man ikke gik ind og udvidede tarmen med en slags ballon eller noget, som man gør ved folk der har åreforkalkning..

Lægen svarede at det ville holde i meget kort tid (kan ikke huske om det var 1 uge eller 14 dage).

Karina
ooohhh Shit.. jeg håber godt nok det varer mere end 14 dage for jeg skal have lavet det i morgen ;-))

ps. man "kan kun" få det lavet når man har en "lille" forsnævring = der er det muligt at udvide og få resultat.
Rikke H
Har Crohn