Author Topic: Udrensning og Coloskopi ;-((((((((((8  (Read 5115 times)

Lene T.

• Guest
Udrensning og Coloskopi ;-((((((((((8
« on: 25-05-2006 09:09:33 »
I dag skal jeg starte udrensingen i forb. med coloskopien på Helsingør Sygehus i morgen.
Har læst frygtelige historier fra netop dette sygehus, og jeg er SKRÆKSLAGEN.............................

En anden ting som undre mig er at jeg skal drikke der der Phosphoral, har fået et brev fra sygehuset om at skal tage den første flaske kl mellem 15 og 17 og den næste mellem 20 og 22, MEN i indlægsseddlen står der at man skal tage den første flaske lige efter morgenmaden...og den næste kl 19.
Jeg er i syv sind, hvad skal jeg rette mig efter ????
Da det jo er helligdag er ambulatoriet jo ikke åbent, så jeg kan ikke engang ringe og spørge om råd.
Yderemere står der i indlægsseddlen at man ikke må tage det under et udbrud, det er sku lidt svært når man har værert i udbrud i over 1 år nu, uden nogen bedring.
Jeg har utrolig meget betændelse og blod, og dårlig mave.
Men det står der intet om at man ikke må tage på brevet fra sygehuset...

Det er skuda ikke nemt.

Hvad har I gjort ?????

Puha jeg er så ræd for denne undersøgelse...øv og min mave er bare SÅ øm så øm, så jeg er sikker på at det bliver meget smertefuldt i morgen.... :(

Kan nogen berolige mig ??
og min søster arb. på et sygehus på dagkirugisk afsnit, hvor de laver disse undersøgelser, hun siger at folk ligger og skriger og råber, men kan ikke huske det bagefter....pænt af hende at fortælle mig ikk....tarveligt er det....

HJÆLLLPPP jeg er så bange... :(

Lene

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #1 on: 25-05-2006 13:04:16 »
Lene, jeg synes, du skal ringe til vagtlægen og beskrive situationen og få noget beroligende, du kan tage i morgen tidlig. Eventuelt også noget til i aften.
Min søster, der for nylig fik lavet den undersøgelse, også på Helsingør, fik dette og kom godt igennem det på den måde.
Ellers synes jeg, du skal ringe til sygehuset og insister på at tale med en vagthavende læge - eventuelt også med henblik på at få noget beroligende. Jo mere nervøs man er, jo mere ubehagelig er undersøgelsen.

Angående phosphoral, så gør du, som du har fået at vide af ambulatoriet. Så er du på den sikre side ;o)

Held og lykke med det!

Connie H

Lene T.

• Guest
« Reply #2 on: 25-05-2006 19:15:37 »
Nej hvor er det det værste jeg nogensinde har oplevet at drikke det phosphoral, jeg var ved at knække mig mindst 10 gange bare for de 2 glas...værst var glas nr 2 fordi man vidste hvor slemt det var første gang....YARRKKKKKKKKKKK :shock:

Ja men jeg tror hellere jeg vil tage en ½ sovepille, for at kunne sove ordentligt...

Hvordan syntes din søster at det gik med undersøgelsen ?? hvem undersøgte hende ???

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #3 on: 25-05-2006 20:07:25 »
Fy for den da...

Har du blandet skidtet op med noget saftevand eller lignende - der er nogle, der siger, at det tager en lille bitte smule af den grimme smag...

Min søster var tilfreds med undersøgelsen og mærkede ikke meget til det. Så vidt jeg ved, blev hun undersøgt af Jakob Hendel, men jeg er ikke sikker.
Efter den undersøgelse kaldte hun mig for en pivskid fordi jeg har det så svært med sigmoideoskopien  :D  Møgunge  :wink:

Jeg krydser fingre for dig!

Connie H

Dina

• Guest
« Reply #4 on: 25-05-2006 20:22:36 »
jeg har prøvet både saltvand og phosforal...adr til begge...hvorfor er der ikke andre måder at blive udrenst på??? :?

men har prøvet forskellige måder med phosforal og..lyder åndsvagt dette...vil sige at den bedste måde for mig er at drikke det rent og så skylde det ned med noget der er meget stærk i smagen evt saft der er tyndet lidt op eller juice...så er det hurtigere overstået end hvis man blander det op..

men dette er bare min egen erfaring det er jo individuelt...

Lene T.

• Guest
« Reply #5 on: 30-05-2006 17:56:29 »
Så er er det overstået dvs det var det jo i fredags, nej hvor var det slemt, jeg græd som pisket, og jeg måtte ikke få mere smertestillende, for jeg havde fået det man gav normalt.

Det tog 1 ½ time, fordi han ikke rigtigt kunne komme rundt, og han kunne slet ikke komme ind i tyndtarmen, som de plejer at gøre..

Det var så grimt, og de var bare kolde....mit blodtryk steg en overgang til 189/91 og min puls lå tæt på 100 hele tiden.

ØVØVØVØV

Jeg skal ALDRIG have lavet sådan noget igen.....

Lene T.

• Guest
« Reply #6 on: 30-05-2006 18:00:01 »
Men her 4 dage efter undersøgelsen, har jeg stadig smerter i maven og tarmene efter udrensningen...
Kan det virkelig være rigtigt.
Forleden nat sov jeg slet ikke pga mange smerter og meget meget dårlig mave...
Og der kommer bare blod og pus som aldrig før...
Men det værste er smerterne...
Bare at skulle tænke på et hik eller at ligge ned gør bare ondt...
Kan næsten ikke sove om natte for smerter som kommer endnu værre, når jeg ligger ned... :( Er bare så ked...

Skal starte nyt job torsdag og har ikke lyst at starte med at være syg... :(

Jens G

• Administrator
  • Erfaren Bruger
    • View Profile
« Reply #7 on: 31-05-2006 11:41:33 »
Hej Lene

Hvis det er blevet værre efter undersøgelsen synes jeg du skal kontakte afdelingen så hurtigt som muligt.

Står der ikke noget om det i det info materiale du fik i forbindelse med undersøgelsen?

Jens
Jens G

Lene T.

• Guest
« Reply #8 on: 31-05-2006 16:23:07 »
Nu har jeg igen været derude, og ham den lille brazilianer, han er undskyld udtrykket da for blød i hatten.
For det første kunne man ikke have smerter, når man havde en colitis, fordi der ingen nerver er i tarmen.....OKAY så hvorfor har jeg så ondt ???
For det andet, havde jeg så små forandringer, at han var helt sikker på at det ikke var colitis jeg havde, men bare irritabel tyktarm.
Og al det betændelse og blod,  ja det kunne ikke lade sig gøre, når der kun var så lidt forandringer nederst ved endetarmen..
Så han troede overhovedet ikke på hvad jeg sagde...kunne lige så godt have tale til en dør....
Er bare så ked over den behandling, som om jeg gad sidde vente 1 ½ time på at komme til for at lyve om det....men det var nærmest hvad han mente om det, for han troede overhovedet ikke på det med betændelsen og blodet..... :(
Hvordan kan en overlæge sidde og være så kold, han gad ikke engang mærke på min mave eller noget...jeg kunne bare spise nogle kodein, og så var det det...

Jeg er stadig i dybt chock....!!!!!!!!!

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #9 on: 31-05-2006 16:30:36 »
Lene, du må have en ny læge - du skal skifte hospital så hurtigt som muligt, for han er fuldstændig inkompetent og kender slet ikke CU´s natur...

Øv for en kedelig oplevelse!! Uha, jeg er gal på dine vegne.

Du skal vælge et hospital, hvor du ved, der er kompetente folk - du kan eventuelt forhøre dig her på siden. Når du har gjort det, så ringer du til afdelingen i Helsingør og siger, at du gerne vil henvises til det pågældende hospital.

Oftest er det ventetid, men hvis du får så dårlig behandling hvor du er, så er ventetiden det værd.

I øvrigt - når han nu ikke mener, du har colitis, får du så heller ingen behandling?

Connie H

Jens G

• Administrator
  • Erfaren Bruger
    • View Profile
« Reply #10 on: 31-05-2006 17:11:32 »
Lene,- hvis de ikke tror på dig kan du jo samle noget afføring og tage med. Så kan de selv se både sammensætning og mængde.

Jens
Jens G

Lene T.

• Guest
« Reply #11 on: 31-05-2006 19:36:07 »
Sjovt nok har 2 læger konstanteret at det er colitis....
Det eneste behandling jeg får er Asacol.. 3 piller 2 gange om dagen...
Min mand syntes vi skal klage over ham..
Jeg havde Jacob Hendel til at starte med, han er kanon sød, ham mente at min colitis sad i slimhinden, så det er jo nok derfor at den lille tykke ikke kan se det........ :roll:  Men det får vi jo svar på om 14 dage...

molly

• Guest
« Reply #12 on: 16-09-2006 02:20:11 »
Quote from: Lene T.
Nu har jeg igen været derude, og ham den lille brazilianer, han er undskyld udtrykket da for blød i hatten. Den læge ved da ikke hvad han har med at gøreFor det første kunne man ikke have smerter, når man havde en colitis,Jo det har man det er smertefuld fordi der ingen nerver er i tarmen Jo det er der ved colitis men ikke ved morbushirsbron,.....OKAY så hvorfor har jeg så ondt ???
For det andet, havde jeg så små forandringer, at han var helt sikker på at det ikke var colitis jeg havde, men bare irritabel tyktarm.
Og al det betændelse og blod,  ja det kunne ikke lade sig gøre, når der kun var så lidt forandringer nederst ved endetarmen..
Så han troede overhovedet ikke på hvad jeg sagde...kunne lige så godt have tale til en dør....Plattenslager til læge find en anden
Er bare så ked over den behandling, som om jeg gad sidde vente 1 ½ time på at komme til for at lyve om det....men det var nærmest hvad han mente om det, for han troede overhovedet ikke på det med betændelsen og blodet..... :( Han kan da se i dine lægepapir hvilken diagnose du har fået der er dog også andre tamsygdomme der kan give de symptomer
Hvordan kan en overlæge sidde og være så kold, han gad ikke engang mærke på min mave eller noget...jeg kunne bare spise nogle kodein, og så var det det...Hvor stærke Acacol får du ? men jeg forstår ikke hvorfor du ikke får andet en Asacol

Jeg er stadig i dybt chock