Er der nogen der kan fortælle lidt om den undersøgelse? Såsom hvor lang tid det normalt tager, hvilken stilling man ligger i osv..
Jeg har fået foretaget coloskopi fem gange. Den eneste gang det var en succes for mig, var da jeg var i fuld narkose!! Synes det er den mest forfærdelige undersøgelse jeg nogensinde har været udsat for, men det er meget forskelligt hvordan det påvirker hver enkelte person.
Første gang jeg fik den lavet vidste jeg ikke hvad jeg gik ind til, så jeg var rimlig afslappet, altså lige indtil jeg mærkede kameraret og al den luft de puster ind. Det er en meget smertefuld undersøgelse for mig, og lægen der foretog den fik helt dårlig samvittighed, fordi jeg var så ked af det. Men han gennemførte den dog alligevel :cry:
Anden gang var på Rigshospitalet. Lægen der stoppede stort set inden han var gået igang, fordi jeg var skræmt fra hvid og sans.... Han nået kun 30 cm op, og så stoppede han fordi jeg havde så mange smerter. Så dengang fik de ikke meget ud af undersøgelsen, så de måtte lave den imens jeg var i narkose. Og så gik alting som smurt, for så mærkede jeg jo ingenting, og de fik klaret det der skulle klares...
Sidste gang jeg fik den lavet var jeg vågen og så alligevel ikke, for jeg havde fået så meget beroligende og smertestillende, så jeg ikke husker så meget derfra, men min mor siger at jeg tog det pænt, men stadig græd under hele undersøgelsen pga smerter og fordi jeg er så skræmt af den undersøgelse.
Jeg er ikke meget for at få den lavet igen, men jeg kan vist ikke rigtig slippe for det, for de sidste tre gange jeg har været til kontrol, går på Herlev, nævner de at det er længe siden nu... Så jeg håber jeg kan blive modig nok til at tage mig sammen til det :?
Håber ikke det var for hårdt det jeg har skrevet, men synes jeg havde brug for at komme af med det.
Tak fordi i "lyttede" *ss*
Vicky