Author Topic: Blev din crohn/colit bedre eller værre mens du var gravid?  (Read 2565 times)

lunte82

• Guest
Og hvordan var det efter graviditeten?  :)

maria22

• Administrator
  • Erfaren Bruger
    • View Profile
    • http://www.nellemann.nu
Jeg mærkede intet...
« Reply #1 on: 25-02-2006 11:44:15 »
Til sygdommen mens jeg var gravid. Men det gør jeg næsten heller ikke til hverdag.

Jeg tog 17 kg på!! Har altid haft problemer med at tage på, så det var skøønt:)

mortilde2

• Guest
Blev din crohn/colit bedre eller værre mens du var gravid?
« Reply #2 on: 19-04-2006 09:16:56 »
Med min datter på 2 blev den forværret i 1 trimester - med min søn på 1 år var det værst i 3. trimester men ikke så slemt som 1. graviditet. Medicin kunne slå det ned første gang men lige nu døjer jeg stadig med ubrudet efter min søns fødsel og skal derfor igang med Remicade behandling.

Havde bortset fra sygdommen 2 skønne graviditeter og fik 2 dejlige velskabte børn ud af det :wink:

Rikke H

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #3 on: 19-04-2006 12:44:06 »
Jeg har aldrig siden jeg fik konstateret sygdommen (som ung) haft det så godt som da jeg var gravid i 2000 - jeg havde INGEN sympt. der - Ingen.

Desværre kom "den igen", allerede 2 mdr efter fødslen.
Rikke H
Har Crohn

JMLP

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #4 on: 08-11-2006 21:42:17 »
Jeg har altid haft bøvl med maven men intet var konstateret da jeg blev gravid. Mens jeg var gravid oplevede jeg pludselig for første gang i så lang tid jeg kan huske at kunne spise mig mæt uden at skulle akut på toilettet bagefter. Jeg kunne endda spise på McDonalds uden at maven reagerede med det samme. Da min datter var 10 måneder gammel døde min kæreste/hendes far og kort tid derefter havde jeg min første blødning. Og så blev det så konstateret at jeg har tarmbetændelse. Men som sagt under graviditeten havdre jeg det virkelig virkelig godt.