Author Topic: fistel operation  (Read 2706 times)

stine79

• Guest
fistel operation
« on: 23-01-2006 18:28:44 »
hej

blev idag indlagt for at få opereret en fistel og få "lappet" min ringmuskel sammen en større operation som jeg i lang tid mentalt har prøvet at styrke mig til...  jeg  møder idag op på århus sygehus... og får fortalt alt hvad der skal ske af sygeplejersken om hvad jeg skal forvente fra nu og de næste 3 mdr...  senere efter blodprøver osv snakker jeg med kiruen ... da han finder ud af at min cu/crohn er i udbrud og at jeg er på 50 mg predisolon så vil han ikke operere.. risikoen for infektion er alt for stor, han tør simpelthen ikke... nu har jeg ventet på denne operation i et halv år har gået sygemeldt fordi jeg ikke kan kontrolere min afføring og luft og så nu dette... skal først indstilles til operation igen når jeg er udeaf predisolon og har været det i mindst 6 uger...   :(

min anden læge vil så have mig i remicade behandling da han ikke mener jeg kan komme ud af predisolon behandlingen uden at få udbrud... så ja er vild træt af det hele og havde lige brug for at få lidt luft... men der er jo ikke andet for at igen at væbne sig med tålmodighed.... og håbe på det bedste...

hilsen stine

peter

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
operation
« Reply #1 on: 23-01-2006 19:04:32 »
Hej Stine

Det gør mig s** ondt at høre at du ikke er blevet opereret, det er desværre noget man hører af og til, kunne de dog bare tage sig den tid det tager ,at have en ordentlig dialog med os der er patienter, det er ikke rimeligt at man møder forberedt på at nu skal man opereres og så bare sendes hjem igen.

en anden ting der desværre ofte halter er at medicinerne og kirurgerne ikke samarbejder optimalt, det beviser din historie jo også,

Begge parter kan jo se din journal.

Jeg håber du ikke går helt i sort over det, nu er det om at se fremad.

venlig hilsen

Peter
Med venlig hilsen

Peter

Maria L

• Guest
fistel operation
« Reply #2 on: 23-01-2006 21:12:21 »
Hej Stine :-)

Ja, så bliver man da bare så irriteret over at kommunikationen ikke har været bedre. Skørt at de ikke lige læste din journal inden du kom derind... Håber snart du kommer ud af predisolonen, så du kan få det overstået.

Maria L

stine79

• Guest
stine
« Reply #3 on: 24-01-2006 10:31:57 »
hej peter og maria L

ja det er vild frustrerende... håber at deres samarbejde bliver bedre, så jeg kan få den operation overstået... må indrømme at humøret ikke er alt for højt lige nu ... plejer ellers at kunne tage det meste i stiv arm... og holde humørt oppe for det er jo det man kommer længst med... men det bliver svært i den her omgang kan jeg mærke,... men mon ikke humøret vender når jeg lige har fået fordøjet det hele...

tak for jeres svar det er dejligt at skrive med nogen der kender til det hele på den ene eller anden måde

venlig hilsen stine