Author Topic: Crohn symptomer?  (Read 3045 times)

Torben

• Guest
Crohn symptomer?
« on: 22-01-2006 23:02:57 »
Hejsa,

jeg har et spørgsmål som jeg længe har gået med og som jeg nu gerne vil prøve at stille jer andre med MC som jeg, nemlig følgende:

Jeg har gennem en lang periode, snart 8 år, haft en meget tør og irriteret hovedbund, som giver et skæl-lignende drysseri af rang...

Jeg har som sagt haft det i lang tid og har, efter jeg har fået konstateret Crohn, læst at det kunne være et symptom i forbindelse med sygdommen.

Samtidig med hårbunden har jeg også nogle ca. 2x6 cm lange tørre hud-områder på underarmen...

Hvis der er andre af jer som har noget lignende det ovenstående, så håber jeg på lidt tips til hvad man kan behandle med, for jeg har prøvet snart alt:

Nizoral shampoo, både i håndkøb og pr. recept fra lægen, lige som jeg har fået ordineret alle mulige cremer og olier til at smøre med.

Har været både ved min egen læge og en hudlæge, men uden resultat endnu...

Nogen der kan hjælpe???  :?:

Ditte28

• Newbie
  • *
    • View Profile
Crohn symptomer?
« Reply #1 on: 27-01-2006 21:07:11 »
Jeg har faktisk aldrig tænkt over at det måske kunne have noget med MC at gøre, men jeg har fuldstændig samme problem med både hårbund og huden på armene. Faktisk syntes jeg det er blevet værre med årene.

Hudlægen har set på hårbunden, men bare føjet det hen som værende ingenting. Det klør og som du skriver kan det drysse.

Jeg har fået en shampo og hårkur ved frisøren af mærket Wella, mod følsom hårbund, og det hjælper faktisk lidt.

Symptomerne på min hud har jeg haft så længe og da de kun er periodiske, så har jeg ikke tænkt så meget over dem.

Skal faktisk til hudlægen i næste uge. Måske jeg skulle prøve at få ham til at kigge på dem.

Skal nok melde tilbage hvis han har en forklaring.. :)

Giray

• Newbie
  • *
    • View Profile
Sv: Crohn symptomer?
« Reply #2 on: 16-02-2009 02:18:31 »
Hej, jeg lider også af psorasis (det er ikke lige stavet rigtig), som jo er en følgesygdom til MC. Det er værst når MC er værst, mit sidder også i hovedbunden, jeg har dog døjet med hovedbunden hele mit liv, så det var først da jeg fik konstateret MC at lægen på hospitalet fortalte mig at det nok var psorasis. Jeg har gået til strålebehandlinger ved en hudlæge og fået hormoncreme til at smøre med det med. Psorasis er også en autoimunsygdom, huden ældes for hurtigt.