Author Topic: kløe hjæælp  (Read 3277 times)

Mia

• Guest
kløe hjæælp
« on: 22-08-2005 22:15:28 »
Hej alle sammen.

Jeg er blevet opereret for 2 !/2 uge siden. Nu kløer det bare helt vildt, ( synes det er blevet mere den sidste uges tid). Det er rødt og kløer ca 1 cm ud fra pladen samt i kanten. Det virker også som om det klistrer lidt evt. lim fra den større plade jeg havde på lige efter operationen.

Jeg håber at nogle af jer ved om der findes noget lim opløser og noget kløestillende.

Vil være meget taknemmelig for al hjælp.

Mvh den desperate

Mia

• Guest
stadig kløe
« Reply #1 on: 23-08-2005 10:14:28 »
Hej alle.

Er der virkelig ingen som har gode råd og tips til en ny opereret?

Jeg vil være jer meget taknemmelig.

På forhånd tak.

Mvh. Mia :D

Karina80

• Guest
Re: stadig kløe
« Reply #2 on: 24-08-2005 16:32:26 »
Quote from: "Mia"
Hej alle.

Er der virkelig ingen som har gode råd og tips til en ny opereret?

Jeg vil være jer meget taknemmelig.

På forhånd tak.

Mvh. Mia :D

Hej.

Nu er jeg ikke selv opereret, men kan det ikke være pga helingsprocessen?

Bare et skud i tågen, men sådag er det jo hvis man bliver piercet og tatoveret, og i disse tilfælde er det et godt tegn..

Ellers snak med din læge eller apoteket. Der finder i hvert fal klørstillende salve.

Håber du finder en løsning på problemet.

Venligst Karina

peter

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
kløe
« Reply #3 on: 25-08-2005 01:15:17 »
hej Mia

Kløen kan skyldes flere ting.

1. at pladen ikke har været præcis klippet så der er sivet lidt afføring eller sekret ud på huden.

2. at man har brugt sæbe  omkring stomien, og fjernet hudens normale beskyttelses lag.

3. at man har været for voldsom da man fjernede pladen, det beskadiger huden lidt.

4. at man ikke kan tåle den plade man har fået, det er dog meget sjældent , det er kun 2 % der reagerer allergisk overfor nogle klæbemidler.

Det bedste du kan gøre er i første omgang at kontakte stomiambulatoriet der hvor du hører hjemme, for at få bedømt årsagen.

der er mange muligheder for at afhjælpe det, stomisygeplejersken er ekspert på området, limrester betyder intet, og forsvinder når du skifter plade næste gang, man kan godt få noget hos producenterne der opløser det, men det er ikke nødvendigt, og man skal ikke eksperimentere med andet ,da det kan ødelægge huden.

Det er også muligt at hun anbefaler at du skal anvende hudbeskyttelse, som hun så søger om at du kan få.

held og lykke

venlig hilsen

Peter
Med venlig hilsen

Peter

J

• Guest
Kløe
« Reply #4 on: 29-08-2005 20:37:28 »
Hej

Her er et lille nr. som kan lindre.

tag noget plaster/tape:3M micropore 2,5 cm bredt.

lav 4 strimler som skal ½ op på stomi pladen & ½ på huden .

hele vejen rundt.

er også en extra sikring når pladen løsner sig, ved bestilling af poser bestiller i også disse.

Hilsen J

J

• Guest
kløe hjæælp
« Reply #5 on: 29-08-2005 20:39:01 »
PS.

Jeres DATO passer ikke.

det er idag D.29/8-05.

og ikke D.1/8-05

Jens G

• Administrator
  • Erfaren Bruger
    • View Profile
kløe hjæælp
« Reply #6 on: 29-08-2005 20:51:25 »
Quote from: "J"
PS.

Jeres DATO passer ikke.

det er idag D.29/8-05.

og ikke D.1/8-05

Underligt. Jeg ser datoen for din post som 29/08-2005.

Men din indmeldelsesdato er 1/8-2004.

Jens
Jens G

GR

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
kløe hjæælp
« Reply #7 on: 29-08-2005 21:35:50 »
Hejsa J. Man kan gøre det endnu nemmere, man kan bestille sådan nogle ringe til at sætte rundt om pladen. Der findes forskellige slags og størrelser. Det er noget nemmere og ja en god sikring hvis pladen går løs. Jeg har brugt dem daglig i mange år, de er rarest, at tage af efter et bad. Dem jeg bruger hedder Mikroporøse ringe.