Author Topic: Akupunktur  (Read 3517 times)

Maria L

• Guest
Akupunktur
« on: 26-07-2005 12:38:30 »
Hej alle.

Er der nogen som har prøvet og haft gode erfaringer med akupuntur?

Jeg har hørt om en akupuntør fra en veninde som nok kan helbrede CU og MC. Det er en ny akupunturform - kaldet akupunktur2000. Han hedder John Boel og jeg ved at der i hvert fald er en klinik i Aulum ved Herning.

Er der nogen der har prøvet ham?

Maria L

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
Akupunktur
« Reply #1 on: 26-07-2005 21:04:34 »
John Boel er rent faktisk den meget anerkendt akupunktør, som Bjarne Riis lod sig stikke af i sine velmagtsdage. Nu er han så Jan Ullrichs mirakelmager!

Angående effekt. Det eneste, der virkelig har virket på mig har været en god blanding af akupunktur og kostændring. Jeg vil i allerhøjeste grad anbefale den behandling!

Jeg synes dog, det er noget vovet at sige, at man bliver helbredt med akupunktur alene - i mine øjne kan det ikke lade sig gøre uden en kostændring.

Med den specifikke behandling - akupunktur2000 - er jeg ikke klar over, om det skulle have en anderledes effekt end akupunktur med den traditionelle behandling ud fra TCM (Traditionel kinesisk medicin). Den ved jeg ihvertfald virker. (hvis behandleren kan finde ud af at stille den rigtig diagnose)

Men prøv  - og meld gerne tilbage.

Jeg er selv akupunktørstuderende, og høre gerne om erfaringer fra den store verden  :wink:

Nita

• Newbie
  • *
    • View Profile
Akupunktur
« Reply #2 on: 28-07-2005 16:28:13 »
hmmm mirakelmager vil jeg knap nok kalde ham..... men nu kommer jeg også fra Aulum og kender hans rygte..... :-) han har i hvert flere patienter fra verden over end lokal befolkningen..... om det giver lindring eller ej skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke har prøvet det selv, men det er vigtig at huske på mange område har han ikke kureret bare lindret..... En helt anden sag så tjener vi godt på tyskere som bor her sommeren over ;-) bare et lille smil ..... held og lykke med at udforske det.....
Nita

Maria L

• Guest
Akupunktur
« Reply #3 on: 04-10-2005 19:41:57 »
Nu har jeg været igennem en akupunktur-behandling hos John Boel i Aulum. 5 behandlinger. Det har været rigtig spændende og jeg tror det er med et godt resultat til følge. Det er selvfølgelig svært at sige allerede nu, da sygdommen også kan være gået i ro for en periode. Men jeg kan anbefale det til andre i hvert fald, jeg tror på at det har en virkning på en eller anden måde.

Hvis nogen har spørgsmål vedr. behandlingen kan jeg sagtens besvare.

Maria L

Troels

• Newbie
  • *
    • View Profile
Akupunktur
« Reply #4 on: 21-01-2006 00:18:59 »
Jeg startede på akupunkturbehandling i tirsdags. Fik anden gang i dag, og fik samtidigt at vide at jeg ikke må drikke alkohol, spise chili eller noget fra havet. Hvilke kostændringer har i andre foretaget?

Maria L

• Guest
Akupunktur
« Reply #5 on: 21-01-2006 23:40:04 »
Hej Troels

Jeg skulle ikke ændre noget ved kosten, men drikke masser af vand før og efter behandlingerne. Jeg har nu fået i alt 10 behandlinger, med lidt god effekt på min CU.

Maria

Anette

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: Akupunktur
« Reply #6 on: 26-01-2010 17:56:06 »
Hvordan er det gået med akupunkturbehandlingen, er det noget der kan anbefales? Har det haft den ønsket effekt?

Jeg går nemlig og overvejer det lidt, men nok mest fordi min MC er i udbrud.

Anette

Maria L

• Guest
« Reply #7 on: 27-01-2010 07:09:00 »
Hej Anette

Det er længe siden jeg var i behandling. Et halvt år efter min diagnose.

Hos Boel i Aulum fik jeg den første uge en behandling hver dag. Derefter 1-2 gange i ugen i en månedstid og derefter hver 2. uge og til sidst 1 gang i måneden. I alt var jeg i behandling i ½ år ca.

Jeg havde desværre kun effekt, hvis jeg fik det en gang i ugen. Men effekten var ikke voldsom stor og set i forhold til pris og transport, stoppede jeg efter det halve år.

Connie H (her fra siden) fortalte mig også, at når man er i Imurel-behandling, så skal der mange og ofte behandlinger til, før der er en effekt.

Men jeg synes da helt sikkert, at det er værd at prøve.

king1130

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #8 on: 12-03-2010 12:08:52 »
Jeg går ved Lars Schuster i Århus, han er godt fremme i skoen og har et fornuftigt syn på det hele, det ville jeg varmt anbefale, jeg har gået ved ham i et år, og syntes efter ca 2 mdr at det gik meget bedre. Jeg er også på Probiotika og imurel, men har været 100% sygdomsfri i et år nu.