Author Topic: Hvordan er din vægt?  (Read 4534 times)

maria22

• Administrator
  • Erfaren Bruger
    • View Profile
    • http://www.nellemann.nu
Hvordan er din vægt?
« on: 18-07-2005 11:49:11 »
Hej alle, hjemvendt fra ferie, vil jeg gerne lave en lille poll. Hvordan sidder kiloene på Jer?

Mange hilsner

Maria

Sidsel

• Guest
Hvordan er din vægt?
« Reply #1 on: 20-09-2005 22:29:22 »
Ens vægt har uden tvivl noget at gøre med, om man har fået fjernet noget tyndtarm pga sin sygdom eller ej. Jeg fik anlagt pounch 11 januar, og dermed blev de nederste 80 cm af tyndtarmen sat ud af funktion, (indtil tilkoplingen 5 måneder senere). Indtil da kunne jeg holde min vægt på 57 kg. Men nu løb maden alt for hurtigt igennem mig selvom jeg tog imodium( virker stoppende). Sidst i Marts blev jeg akut indlagt pga dehydrering og underernæring. Min vægt røg ned på 46 kg. Startede på paranteral ernæring i 3 måneder, hvilket er usædvanlig for CU patienter. Tog 12 kg på og blev opereret 3.gang hvor pounchen blev koplet på. Nu går det igen fint med at holde vægten. Men tænk at de "frakoplet" 80 cm  gav mig så mange kvaler.

Er der andre der har oplevet det? :?

Celia

• Guest
Hvordan er din vægt?
« Reply #2 on: 25-11-2006 19:20:33 »
Jeg oplevede at jeg før min opration hvor jeg fik fjernet blindtarmen og cirka 20 cm til hver side - at min vægt svingede imellem 48-60 kg.
Efter oprationen tog jeg på og har ikke kunne tabe mig siden. Jeg vejer nu imellem 75-80kg (lidt for meget)

Så jeg har taget på.

Charlotte

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Hvordan er din vægt?
« Reply #3 on: 27-11-2006 06:39:17 »
Hej

Jeg synes måske at det kunne være interessant og se, hvordan fordelingen var ved de 2 sygdomme.

Altså om CU'ere er tykke eller tynde og selvfølgelig det samme om MC'ere.

Hilsen Charlotte

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
Hvordan er din vægt?
« Reply #4 on: 27-11-2006 09:28:09 »
Hmm... Hvis man tænker lidt logisk over det, så ville det være naturligt, hvis MC patienter bliver tynde, da de har sværere ved at optage kosten. (Hvis altså sygdommen sidder i tyndtarmen).

Os med CU har nok ikke i lige så høj grad den tendens, da der ikke optages næringsstoffer i tyktarmen. (Men apetitten kan jo blive påvirket når man har det rigtig skidt og så taber man sig jo).

Jeg selv har ingen forandringer på min vægt, heller ikke når jeg synes min tarm er rigtig dum. Jeg har tendens til overvægt og kan kun holde vægten nede, hvis jeg ikke spiser korn. (Det holder så også CU nede, så det er et hit for mig... )

Connie H - der lige nu er i en skidt periode med for meget brød - ti kilo taget på, maven bløder og smerter...Øv bøv... Så kan hun lære det...  :cry:

JMLP

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Hvordan er din vægt?
« Reply #5 on: 29-11-2006 11:39:25 »
Jeg har taget på her det seneste år uden at have ændret mine kostvaner eller noget. Sygdommen er også som den plejer at være. Gode dage og dårlige dage.

Rikke H

• Newbie
  • *
    • View Profile
Hvordan er din vægt?
« Reply #6 on: 07-02-2007 18:09:22 »
Efter jeg blev opereret, for en forsnævring for 3 år siden (hvor jeg var normal af bygning) tog jeg meget hurtigt 25 kg på! Selv nu hvor jeg har mange toilet besøg og er ret syg holder jeg den alt for store vægt - ja tager sågar på! :shock:  :shock:
Rikke H
Har Crohn

Pige 24

• Guest
Sv: Hvordan er din vægt?
« Reply #7 on: 13-04-2007 01:29:41 »
lige nu holder jeg vægten, men har tabt 15 kg på denne CU og var nu bare sådan normal til slank før så håber der kommer til på igen

tox

• Guest
« Reply #8 on: 01-10-2007 10:16:44 »
Jeg var undervægtig (178 cm høj og vejede 55 kg) men efter jeg har taget Asacol i 2 måneder er jeg puffet op med væske i hele kroppen og vejer nu 70kg, hvilket dog bare gør mig normal vægtig :D

Giray

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #9 on: 01-03-2009 23:55:00 »
Hej

Jeg er en MC'er, og jeg ligger lige på den lidt tungere side, men fordi jeg er kraftig bygget er det ikke så slemt. Mit BMI siger jeg er overvægtig, men vil nok hellere sige et par kilo for meget!

Når jeg har udbrud taber jeg snildt mellem 2-5 kilo på en uge, og har generelt set taget 7-10 kilo på siden jeg begyndte på medicin for 2 år siden. Spiser så heller ikke særligt sundt, så det undrer mig egentlig at jeg ikke har taget mere på!

Det med om man som CU/MC er tyk eller tynd har vel også noget at gøre med hvilken kropsbyning man har, hvordan ens sygsom har det, ens stofskifte og livsstil...?