Hej igen!
Sikke da en frygtelig historie med din stakkels nevø... Det han han ikke fortjent.
Hvad angår asacol - jeg får dem også, men føler at de faktisk forværrer min CU. Jeg skal faktisk tage max dosis, dvs. 3x1600 mg i døgnet, men efterhånden har jeg trappet mig selv ned. Jeg har en mistanke til, at det er laktosen i pillerne, der får min tarm til at reagere - jeg tåler heller ikke mælk.
Der er ikke nogen læge, der har kunnet konstatere nogen form for allergi. Ikke desto mindre har jeg i mange år haft allergi overfor birk, græs og bynkepollen. Desuden tåler jeg ingen former for korn. Spiser jeg f.eks. et godt dansk morgenmåltid bestående af hvedebrød, kan jeg være sikker på, at CU'en viser sit grimmeste ansigt dagen efter. Dette holder så ved i en uges tid. Jeg er testet negativ for glutenallergi.
Det, der forandrede sagen for mig var, da jeg begyndte med akupunktur, hvor jeg fik en lille kostvejledning - "Hold dig væk fra hvede og kartofler". Senere fik jeg selv blod på tanden og startede uddannelse til akupunktør. Her fik jeg mulighed for at blive allergi/intolerans-testet på den alternative måde, nemlig via pulsen, der helt tydeligt forandrer sig, hvis man kommer i kontakt med ting, man ikke tåler.
Resultatet blev at jeg ikke tåler: Alt korn, alle mælkeprodukter, kylling, peberfrugter, kaffe, øl, kartofler, majs og majsstivelse, hirsefrø og chokolade(!!!!) :wink:
Det er en skrap diæt, men for mig har det været guld værd. (Tabte 21 overskydende kilo i sidegevinst :wink: )
Hvad angår astma. Jeg lider selv af anstrengelsesastma, som selvfølgelig ikke er så alvorlig som rigtig astma, men ikke desto mindre irriterende. Og da jeg under min uddannelse fik at vide, at kun kornallergikere fik anstrengelsesastma, blev jeg ikke overrasket over at se mig selv i den bås.
Jeg ved ikke hvordan din søster har det med alternativ behandling, men det er ihvertfald noget I kan diskutere lidt. Jeg er personligt nået dertil, at jeg under ingen omstændigheder vil have prednisolon i min krop og har heldigvis fundet akupunkturen, som har hjulpet mig helt enormt. Nogle har ikke haft samme resultat, men er er også forskel på behandlerne :wink:
Vil du vide mere, skal du bare sige til...
Connie H