Hej har siddet her og læst jeres indlæg om den scd diæt. RIgtig spændende, nu skriver jeg så på vejne af min mand som har colitis ulcerosa, men rent faktisk har jeg tidligere lidt at irritabel tyktarm selv, helt fra barn af og været helt ødelagt af at rende på wc med diarreer med slim og mavekramper. For at tabe mig gik jeg engang på vægtkonsulenternes kur som går ud på noget af det samme, dog ikke helt det ved jeg godt, men jeg holdt mig stort set fra alt brød, kartofler, sukker, pasta og ris og UTROLIGT og meget overraskende gik min mave iorden!!!! jeg ku hurtigt regne ud det ikke var noget tilfælde, for mig var det vist mest udelukkelse af brødet og sukkeren som gør forskellen ( jeg er testet negativ for fødevarerallergi nå...det blev et sidespring, jeg er SLET ikke i tvivl om kosten spiller meget ind, jeg har nu i næsten 10 år ikke haft problemer med maven efter jeg omlagde min kost(med mindre jeg en enkelt dag går amok i en enkelt nybagt bolle, så er den gal)
og iøvrigt spiser MANGE grøntsager og frugt også,.....så min mand syns lyder meget logisk at også hans CU som pt er rigtig slem

(( måske kan afhjælpes ved at omlægge kosten, men hvor finder vi denne SCD kur? har prøvet at søge men kan ikke finde et sted hvor der står præcis hvad man skal ungå....håber nogle kan hjælpe.
mange hilsener med ønsket om bedring hos alle, fra Januar