Hej Malene,
Jeg fik selv konstateret CU i dec 04. Og er også flittig bruger af dette forum - som du siger, så hjælper det at tale med andre med samme hverdag.
Mht kost - så prøvede jeg også at gå igang med SCD. Jeg startede efter mit første udbrud var gået i ro. Og fulgte den i ca 1 md, hvorefter jeg fik et udbrud igen, som jeg pt er ved at være ovre.. Jeg tror faktisk, at det der gik galt for mig, var alle de nødder!!
Så fik jeg anbefalet en kinesiolog, som jeg besøgte, og som har sat mig på en 7 ugers diæt, sammen med kosttilskud.
Diæten består af, at jeg ikke må spise: Sukker (du må godt spise sirup og honning), Hvedemel (jeg har udskiftet melet med speltmel), Eddike, animalske produkter (herunder også æg, da de kan være svære at fordøje), citrus frugter (faktisk reagerer citron og honning sammen som syre!??), kartofler (ris er dog godt), kaffe, sort the, alkohol og kulsyreholdige drikke, samt p-piller.
Efter bare een uge på den diæten, så har min mave ændret sig fuldstændigt. Jeg har ingen smerter mere, blødningen og diarréen er stoppet og jeg har faktisk kun 1-2 toiletbesøg om dagen!
Så det kan jeg klart anbefale.. Så må jeg selvfølgelig se efter 7 uger, hvad der så skal ske. Men jeg tror, at jeg fremover kan holde sygdommen i ave med kosten.. Og så selvfølgelig min medicin, som jeg ikke lige umiddelbart ser som ude af min hverdag. Men bare sygdommen er i ro, så er jeg glad
Vil du vide mere, så er du velkommen til at spørge :wink:
Bedste hilsner
tbs