Jeg blev pouch-opereret for ca. 9 år siden, og havde derfor også ventet at det ville blive vanskeligt at blive gravid pga arvæv i bughulen.
Min kæreste og jeg forsøgte dog kun at blive gravide i ca 4 måneder, før det lykkedes. Jeg er nu i 10. uge, og alt ser indtil videre fint ud.
De fleste, som får lavet pouch, skal gennem 2 eller 3 operationer - jeg har været igennem 5, fordi der kom forskellige komplikationer undervejs, så man må antage, at jeg sandsynligvis har mere arvæv i maven end de fleste. Vi var derfor på forhånd indstillede på, at det ville blive en lang og hård proces at blive gravid, og jeg evt. skulle befrugtes kunstigt, og det kom da også som lidt af et chock for mig, at det hele lykkedes så hurtigt og smertefrit.
Jeg er dog ret bekymret for, hvordan det hele udvikler sig, når maven for alvor begynder at blive stor. Det, som det indre arvæv ofte gør, er, at det ligesom klistrer de forskellige organer sammen. Når livmoderen vokser, skubber den jo organerne til side, og jeg er derfor lidt nervøs for, om der kan komme skade på nogle af organerne, hvis de er klistret sammen af arvæv og ligesom trækkes i hver sin retning af den voksende livmoder.
Er der nogen, som har erfaringer med det?
Vh Lilith