Jeg skal have foretaget koloskopi her midt i april og har et kæmpe-problem. Jeg er hundeangst for udrensningen. Jeg er overhovedet ikke i stand til at drikke 1½ liter elektrolytvæske på ½ time. Og jeg brækker mig, hvis jeg bare ser en flaske med phosphoral - det er nok det klammeste der findes. Findes der overhovedet ikke nogen alternativer? Jeg har set at i andre lande, som Norge, er der flere alternativer, så det kan da ikke være rigtigt, at man i Danmark kun kan vælge mellem disse to umenneskelige former for udrensning? Og klyx duer jo ikke, når det er hele tyktarmen de skal kigge igennem. Jeg har hørt en lille fugl synge om, at der både findes noget der hedder x-prep og noget andet, som skal være et pulver, man rører op i ½ glas vand. Og det skulle ikke smage så ækelt. Er der nogen, der ved noget om det? Jeg håber virkelig, der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har mareridt om det den udrensning. Skidt med selve undersøgelsen. Det gør pisse ondt men er i det mindste overstået ret hurtigt. Men det andet - det er altså ved at tage livet af mig hver gang, så jeg håber virkelig, der er nogen, der kan hjælpe mig med et alternativ.