Author Topic: Adacolumn  (Read 3855 times)

Niels63

• Guest
Adacolumn
« on: 07-10-2004 20:26:17 »
Hej Alle!

Mit navn er Niels, jeg er 41 år gammel og har haft cu i 2 1/2 i varierende "udbrudsstyrke". Jeg har prøvet forskellige slags medicin -Prednisol, skum, stikpiller, akupunktur, aloe vera, hømopatiske dråber og, ja jeg har nok glemt noget. Nu er jeg begyndt på en kur ved navn Adacolumn, det er en slags dialyse der renser 2 liter blod 1x ugentligt i 5 til 10 uger. Jeg er nu halvvejs i forløbet og har i perioder mærket bedring. Jeg håber virkeligt på denne behandling for ellers må jeg bide i det sure æble og søge pension, for det er ikke meget livsindhold der er i et liv med cu. i udbrud og samtidigt passe et 37 timers job med det fravær som sygdommen indebærer, men den historie kender i jo alle.

Kh. Niels.

Dolau

• Newbie
  • *
    • View Profile
nysgerrig
« Reply #1 on: 07-10-2004 21:28:57 »
Hej Niels

Første gang jeg hører om den metode til behandling.. Så er lidt nysgerrig. Kan du fortælle mere om hvordan og måske hvorfor de mener det virker?? Ved du om det kun er til CU?

Håber det virker for dig så du kan få energien og HELE livet tilbage  :)

Hilsner og go' bedring fra Dorte

Niels63

• Guest
Adacolumn.
« Reply #2 on: 07-10-2004 22:31:44 »
Hej Dobli...

Adacolumn renser de hvide blodlegemer hvis antal ofte er forhøjet ved inflammatoriske tilstande f.eks. cu og ledegigt. Behandlingen er forholdsvis ny i Dk. og virker ifølge producenten i 50%  af tilfældene.

Jeg var først blevet tilbudt 5 behandlinger, det virkede kun i begrænset omfang så jeg blev tilbudt yderligere 5 omgange. Grunden til den lidt underlige fremgangsmåde skyldes at producenten har tilbudt Holstebro sygehus 2 komplette behandlingsforløb selvfølgelig med et mersalg for øje.

Før jeg blev syg ville jeg have afvist noget nær al alternativ behandling, men efterhånden er man jo villig til alt bare for at få et tåleligt liv igen, ikke at jeg vil rubicere Adacolumn som alternativ men son tiden går bliver man jo noget nær desperart.

Selvom min cu. ikke er under kontrol endnu er mine ledsmerter reduceret væsentligt.

Håber dette var svar nok, ellers er du velkommen til at spørge ydeligere.

Venlig Hilsen Niels.

Dolau

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re:
« Reply #3 on: 08-10-2004 00:52:59 »
Hej Niels

Dejligt at høre, det virker for dig. Og ja, man kan komme ud i ret desperate handlinger, når man bare gerne vil have sit liv tilbage. Kender det godt.

Er du den første der får denne behandling i DK? Lyder meget logisk at ta' fat om de hvide blodlegemer, når den største teori (hvad jeg ved af) er at det er en autoimmun sygdom.

Fortsat held og lykke, og skriv gerne om dine erfaringer undervejs i din behandling. Altid spændende at følge med :-)

Hilsner fra Dorte

Jens G

• Administrator
  • Erfaren Bruger
    • View Profile
Adacolumn
« Reply #4 on: 08-10-2004 11:59:38 »
Hej

Til CCF Københavns møde 5/10-04 på Herlev sygehus blev der fortalt om en behandling, som må være det Niels skriver om.

Det lød til at resultaterne var ret positive. Af de patienter  der var blevet behandlet i skandinavien, var der en enkelt der ikke havde haft tilbagefald i to år. Jeg kan ikke huske hvor mange patienter behandlingen havde været prøvet på, men det var ikke noget stort tal. Jeg har et tal på 29 i hovedet, men det var vist kun for Danmark.

Man var vist stadig igang med blindtestene, men det så lovende ud, og var stort set uden bivirkninger.

Jens
Jens G

Hanne pande

• Guest
blodvaskemaskine
« Reply #5 on: 19-10-2004 23:36:09 »
Hej Niels

Det var lidt "sjov" læsning. Fordi jeg har i starten af min sygdom for 2½ år siden også prøvede den behandling. Ja hvad skal man snart kalde den. Synes blodvaskning er til at forstå. Jeg var rent faktisk den første i DK der prøvede det og der kom to sygeplejersker fra sverige til Århus kommunehospital for at lære de danske teknikken. Men jeg tror min sygdom var for fremskreden, jeg fik behandlingen to gange mener jeg og der var helt sikkert en fremgang at se på afføringen*G*. Men fik det pludselig dårligt igen og blev akut opereret. Måske hvis jeg havde prøvet det tidligere og mit udbrud ikke var så kraftigt som det var havde det måske hjulpet. Der var også en kineser med og den bliver vist brugt en del i Kina og ihvertfald Sverige, men den bliver vist mest brugt på MC jeg har/havde CU. Nå men det er da fedt hvis den behandling kan hjælpe nogen!:-) det var bare lige det hilsen Hanne Mariuhanne@hotmail.com

sidsel

• Guest
aferece
« Reply #6 on: 23-08-2006 22:41:36 »
Jeg fik Aferece behandlinger for 2 år siden, som går ud på det samme. Man fjerner 2 slags hvide blodlegmer som er dem der går til angreb på vores egne celler. Det virkede fantastisk godt så længe det varede. 14 dage efter sidste behandling gik det dog ultra stærkt ned af bakke. Endnu en måned senere blev jeg opereret.  :cry:
Samtidig med mine behandlinger var der blind forsøg på Helev og Rigshospitalet. Jeg var een af de få der overhovedet havde haft en virkning. Jeg havde CU, og var ikke forsøgsperson. Det var jeg for syg til.(Ville ikke lade mig operere). De andre havde vist alle MC. Hver behandling koster 20.000 kr af 5 gange, så det er næppe noget hospitalerne køber ind til med dén ringe succes.

Det næste der måske skal afprøves er mikroskopiske svine involdsorm.
Så er der noget reelt i tarmene som de hvide blodlegmer kan angribe, eller ormene ædder det slagger vi har liggende på tarm væggen. Ja, hvad ved jeg. Det er et tysk firma der har fundet på det. Og det afprøves vist nu et par steder rundt i verden.