Author Topic: Mezavant  (Read 1365 times)

cille9

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Mezavant
« on: 14-08-2010 21:16:24 »
Hej

Opdagede tilfældigvis dette præparat fra "Asacol- familien". Er der nogle der kender til det og har prøvet det? Forskellen ifht. til de andre. (Ud over størrer piller så man kun behøver en daglig dosis)

Det er rimelig nyt på markedet ikke?

Maria L

• Guest
Re: Mezavant
« Reply #1 on: 15-08-2010 19:48:06 »
Jeg tror faktisk ikke umiddelbart der er den store forskel på Asacol og Mezavant. Jeg hørte om det til et foredrag for 1½ år siden. Mezavant skal man kun tage 1 gang dagligt, hvorimod Asacol 2-3 gange. Måske er Mezavant lidt dyrere. Men jo, det er ret nyt, og derfor er erfaringen endnu også lidt spinkel....

kurt olsen

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: 13-11-2010 08:58:32 »
Hej til jer. Angående Mezavant så har jeg prøvet det lige siden samme dag det blev frigivet i DK. Det er bedre end Asacol da det (Mezavant) er depot medicin. Siden jeg startede med det fik jeg det markant bedre hvilket jo nok er på grund af du får de doser du skal have på samme tid hele døgnet. Jeg kunne nu tage hjemme fra i længere tid inden da måtte jeg søge toilet flere gange om eftermiddagen. Så alt i alt fik jeg det bedre så jeg kan klart anbefale Mezavant.

Marie H

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #3 on: 29-12-2010 21:46:42 »
Jeg fik det vist nok i efteråret da jeg var indlagt. Jeg kunne ikke tåle det, men jeg tåler så heller ikke asacol, så det bekræfter bare at jeg nok ikke tåler ting i asacolfamilien.