Author Topic: Prednisolon, hvor længe er det forsvarlig at gå på det?  (Read 1170 times)

Athene

• Newbie
  • *
    • View Profile
Hej,
Jeg er nu helt fortvivlet og håber at få nogle råd og hjælp. Den dårlige perioden startede i starten af april, og efter 3 uger med lokalbehandling ( colazid, kolifoam og entecort), blev min læge og jeg enig om at gå på prednisolon-IGEN. Startede med 30mg, men efter 10dage uden noget særlig effekt gik jeg op til 40mg.
Har stort set haft god effekt af kortisonen, selvom der har været mange bivirkninger, har det ikke været noget problem at trappe ned. Nu er vi midt i august og jeg er stadig på 20mg. jeg klarer ikke rigtig at trappe ned, gør jeg det bløder jeg med en gang!! Jeg bløder desuden om morgenen selvom jeg både er på 20mg kortison, 8x750mg colazid og 1-2 doser kolifoam.
Jeg har lagt på mig, men det er ikke det der er problemet. Jeg ser anderledes ud- bogstavlig talt syg ud.
Hvor længe kan jeg blive med det. Tåler ikke imurel, og vil afvente med remicade.
Læste lidt at D-vitaminer er gode at tage, dem tager jeg sammen med calsium, samt omega3 og jern.

Alt hjælp og råd modtages.

Jeg er bange for at min krop er blevet for afhængig af det shit.. Er efterhånden blevet "vant" til det nye ansigtet, hvilke skræmmer min mand mest. Jeg ser ikke forskel længere  :(

thorling

• Newbie
  • *
    • View Profile
Hej med dig
Prednison er utrolig træls. Det er vi vist mange der kan skrive under på sammen med dig. Jeg har selv mærket meget ubehagelige bivirkninger og var meget ked af dem og mit ændrede udseende. Jeg forstår ikke helt hvad der gør at du vil vente med remicade. Det er langt at foretrække fremfor prednison. Jeg havde ingen bivirkninger af remicaden. Jeg fik en god lang periode med fin ro. Så ophørte virkningen desværre og jeg har idag en pouch. Den har drillet noget og jeg får idag Humira som jeg har en super fin effekt af. Derudover får jeg entocort som er en slags prednison , men med MEGET færre bivirkninger. Det virker stortset kun nederst i tarmen så det hjælper jo ikke alle ,men giver altså prinært lokal effekt og det mindsker bivirkningerne virkelig meget. Jeg vil opfordre dig til at overveje remicade eller tale med din læge om muligheden for Humira som man selv tager der hjemme som injektion. jeg er dog i tvivl om man kan få bevilliget Humira alle steder til CU. Min diagnose blev ændret til MC så måske er det derfor jeg kan få det ? Måske kan du bruge mine erfaringer til noget . God bedring og jeg håber for dig at du kan slippe af med det satans pred....