Author Topic: Imurel og dårligt syn.  (Read 1366 times)

Marie H

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Imurel og dårligt syn.
« on: 07-05-2010 21:22:05 »
Er der nogen der har erfaring med Imurel og nærsynethed?

Jeg fandt ud af at jeg var nærsynet her for nyligt, ikke ret meget, men jeg syntes det generede mig, jeg ved ikke om det er fordi synet blev værre eller fordi jeg blev klar over det.
Så opdagede jeg her, dagen efter min ene dag jeg var imurel fri at mit syn havde bedret sig en smule igen, jeg er sikkert stadig nærsynet, men ikke helt så meget som før synes jeg.

Vi tænkte strakt på at det var imurellen. Men en dag uden kan vel ikke betyde så meget? Desuden skulle imurel jo ikke have den bivirkning af synes blev dårligere. Og prednisolon har jeg været ude af i et helt år nu.
Jeg er spændt på om synet så bliver dårligere igen nu jeg er på fuld dosis igen.

Men et der nogen der har oplevet dårligere syn i forbindelse med imurel?

Jens G

• Administrator
  • Erfaren Bruger
    • View Profile
Re: Imurel og dårligt syn.
« Reply #1 on: 10-05-2010 16:11:04 »
Jeg har oplevet dårligere syn i forbindelse med Prednisolon, da det har vist sig at jeg får trykstigning i øjnene af det.

Efterhånden som jeg stoppede med Prednisolon, startede jeg med Imurel, og mit tryk er ikke faldet ned på plads. Jeg er nødt til at dryppe øjne med to forskellige tryksænkende præparater for at holde trykket på et accceptabelt niveau.

Lægerne ved ikke hvilken mekanisme der gør at jeg får højere tryk af Prednisolon, men de ved at det er en mulig, omend sjælden, bivirkning.

Jeg har selvfølgelig spekuleret på om det kan være den immundæmpende virkning ved prednisolonen der får trykket i mine øjne til at stige, og at der derfor måske kan være lidt samme virkning ved Imurel, men den mistanke er der ingen undersøgelser der kan bekræfte.  Og jeg har spurgt både tarmlæger og øjenlæger.
Jens G

Marie H

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #2 on: 10-05-2010 17:28:58 »
Spændende. Også selvom det ikke et helt samme problem jeg har.
Jeg har også tænkt på om mit lettere nærsyn, som ladet til at være blevet bedre, kan skyldes en langtidsbivirkning af prednisolonen som jeg nu har været ude af i godt et år.

mhn

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #3 on: 10-05-2010 20:46:55 »
Jeg mener ikke mit syn blev påvirket af Imurel.

Men det går op og ned med mit syn, jeg tror, det følger min træthed.

Mit syn fejler dog ikke noget, som en øjenlæge vil gøre noget ved.