Det er fint nok at du gerne vil ud med budskabet om D-vitamin. Men det er altså meget, meget farligt at fortælle folk at de skal stoppe med at tage deres medicin. Jeg har ikke set beviser for at D-vitamin er det nye mirakkelmiddel der kan helbrede fc. CU. Det er muligt det har en betydning, men noget kunne måske også tyde på at det ikke har,
D-vitamin får man blandt andet fra solen. Og folk på Imurel (som mig) der ikke tåler solen så godt kan have gavn af ekstra D-vitamin. Men det er en anden sag.
CU og MC er sygdomme man finder i den vestlige verden, men kun meget sjældent i lande i ifx. afrika, og mellemøsten. Så kan man så komme frem til at det er fordi de får mere sol i de lande, og derfor mere D-vitamin. Men så har vi så lige Israel.....De har som det eneste land i mellemøsten samme antal CU og MC tilfælde som i vesten. Faktisk synes jeg at huske at have læst at de endda har et højere antal med CU end resten af vesten.
Det er meget tænkeligt at MC og CU kan føre til D-vitamin mangel, og andre vitamin mangler. Selv har jeg tilbøjelighed til B12 mangel. Og jo, jeg har også været målt alt for lav i D-vitamin, men der havde jeg været syg i ½ år.
At anebale folk med CU og MC at lade være med at tage deres lægeordinerede medicin (som måske tilmed virker

) er næsten ligeså vanvittigt som når den kristne fanatiker Hedegaard eller hvad han hedder, tager medicin fra skitzofrene.
Når vi med CU eller MC bliver syge så bliver vores tarm ødelagt, går man med sygdommen ubehandlet i 10 år og derover har man større risiko for tarmkræft. En sygdom der ikke kan komme i ro igen kan medføre operationer, fjernelse af tyktarmen for CU og stomi. Og fjernelse af mange meter tarm for folk med MC.
Min anbefaling er at man følger den behandling man har fået af sygehuset, også tager D-vitamin ved siden af hvis man har lyst. Det gør jeg selv, dels fordi jeg blev målt for lavt, og dels fordi jeg tager Imurel, og ikke bør opholde mig for meget i solen, men jeg kunne aldrig drømme om at trappe ud af min Imurel før hospitalet siger god for det.