Author Topic: Prednisolon - bivirkninger - UHA..  (Read 8731 times)

nielshs

• Guest
Re: Prednisolon - bivirkninger - UHA..
« Reply #15 on: 25-03-2010 11:25:55 »
Jamen det er skønt, at der er udvikling.

Men jeg vil nu stadig lade lægerne om at sætte behandlingsplan op - en behandlingsplan, der måske i fremtiden kommer til at indeholde medicinering med D-vitamin. Det må man da håbe.

Jeg har for længst mistet tiltroen til det danske sundhedssystem og ikke mindst til medicinalvareindustrien. Der laves kun medicin der symptombehandler og som ikke har nogen helbredende effekt. Men det giver jo også en masse penge i medicinalvareindustriens kasser.
Men nu er årsagen til langt de fleste sygdomme fundet og det hedder såmænd bare D-vitamin mangel. Det er altså bedre at kurerer årsagen end at symptombehandle med farligt medicin som kan resultere i udvikling af andre sygdomme.
Der er det sidste år blevet solgt langt mere D3-vitamin end normalt, så der er da nogle danskere som kan og har forstået budskabet.

Hilsen Niels

Maria L

• Guest
« Reply #16 on: 25-03-2010 11:31:14 »
Jeg er helt enig i, at D-vitamin kan have en gavnlig effekt på autoimmune sygdomme, men jeg tror stadig ikke det kan helbrede. Det kan være et supplement til behandlingen - jeg tager selv kalk med D-vitamin.

nielshs

• Guest
« Reply #17 on: 25-03-2010 11:39:12 »
Jeg er overbevist at det kan helbrede nogle autoimumune sygdomme. Men det er vigtigt at man får taget en prøve af indholdet i blodet og efterfølgende får D-vitamin niveauet justeret op til mellem 125-200 nmol/l. Det er i dette interval at der begynder at ske "mirakler". Ligger man under de 125 nmol/L sker der så at sige ingen ting.

Hilsen Niels

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #18 on: 25-03-2010 11:44:51 »
Man må sige, at du er optimist.

Jeg håber bestemt, at du får ret, men da jeg også selv har været optimistisk som du, har været entusiastisk om mange nye ting og blevet slemt skuffet, så ved jeg at det er nødvendigt at se det før jeg kan tro på det.

Så bevar begejstringen, jeg håber bestemt, at du er den der ler sidst i denne forbindelse  ;D

nielshs

• Guest
« Reply #19 on: 25-03-2010 12:09:21 »
Jeg er født optimist.  ;D Nej, jeg er normalt meget kritisk når det gælder naturmedicin. Så jeg tager hverken en multivitamin pille eller andet tilskud udover D3-vitamin (200 mikrogram dagligt). Jeg tror vi får dækket vores behov for vitaminer og mineraler i vores kost, hvis man altså spiser varieret. Men D-vitamin er ikke et vitamin, men et prohormon som vi jo får fra solen og en smule fra fed fisk. Men vores livsstil har de sidste 100 år gjort at vi ikke får nok, pga. at vi befinder os mere indendørs. De sidste 10 år er vi begyndt at bruge solcreme i lange baner hvilket nu kan ses i cancer statistikken og ikke mindst i en voldsom stigning af nye diabetes tilfælde og andre sygdomme. Før industrialiseringen tilbage i 1880'erne kendte man så at sige ikke til cancer. De fleste mennesker levede på landet, arbejdede på markerne og fik masser af sol, som jo er den vigtigste kilde til D-vitamin.

Hilsen Niels   
« Last Edit: 25-03-2010 12:11:36 by nielshs »

Marie H

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #20 on: 25-03-2010 12:36:20 »
Hej

Jamen D3-vitamin virker mod alle autoimmune sygdomme lige fra Sclerose, KOL, Ledegigt, CU, Chrohns........Og ikke mindst på Cancer og Hjerte/Kar sygdomme etc.

Nå nu sker der også noget på EU plan. Den europæiske lægeforening CPME har lige afholdt en konference i Brüssel om D-vitamin. De er kommet frem til at ca. 50 % af alle europæere har D-vitamin mangel og at der er brug for forebyggelse med D-vitamin tilskud for at undgå en lang række sygdomme. Her er et par kommentarer fra EU politikkere som var med til konferencen:

"If we prevent Vitamin D deficiency and with it possibly diseases, we will actually prevent healthcare costs and reduce the economic burden on our public health systems. MEP Áder"

« We all learned a lot today - now we have some homework to do. We should all ‘spread the word’ and educate people about Vitamin D » MEP Dr Weisgerber

« Today's conference was one of the most important that I have had the pleasure of attending and the statistics given by the expert panel, together with the range of diseases caused by Vitamin D deficiency illustrate that there is a huge amount of work to be done in terms of bridging the public awareness of the importance of the nutritional value of Vitamin D. » MEP Higgins

http://www.cpme.be/news_eunews.php?id=1119
http://www.foodconsumer.org/newsite/Politics/32/vitamin_d_nutritional_policy_in_europe_2403100600.html

Hilsen Niels

Ville stadig gerne vide om du kun spiser D-vitamin? Og intet andet, og har din sygdom i ro?

nielshs

• Guest
« Reply #21 on: 25-03-2010 13:32:05 »
Hej Marie H

Jeg har ikke CU eller Crohns. Men jeg er sluppet af med en anden "uhelbredelig" kronisk sygdom efter jeg er startet med D3-vitamin. Hvilken vil jeg pt. ikke komme ind på.

Men Kim har skrevet en del om hans erfaringer om D-vitamin i denne tråd:
http://www.vores-forum.dk/mcogcu/index.php?topic=1125.15

Hilsen Niels

peter

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #22 on: 26-03-2010 10:58:15 »
Hej
Niels, det er da underligt så aktiv du er i forskellige fora, KOL - ADHD-COLITIS CROHN forum, hvor du angriber medicinalindustri, læger og brugere for at give og følge gængse behandlinger,samt postulerer at D vitaminmangel er årsagen til de fleste autoimmune og åbenbart mange flere sygdomme.
På google kan man så finde ud af at du ikke selv har de pågældende sygdomme, mens du ikke selv vil omtale andet ,end du er helbredt for en uhelbredelig kronisk sygdom + parfume allergi.

Troværdig - Naaaaaaaaaaaaa :-\

De fleste her, har set mange mirakelmeldinger, der fortjente Nobel prisen hvis de passede.
Med venlig hilsen

Peter

nielshs

• Guest
« Reply #23 on: 26-03-2010 11:43:58 »
Jeg har læst ca. 2000 forskningsresultater om D-vitamin det sidste halve år og er "bare" med det at bringe budskabet videre. Det kan jeg bestemt ikke se noget underlig i. Fordi man ikke har de pågældende sygdomme som D-vitamin virker imod, skal man så bare være ligeglad? De postulater som du kalder dem er veldokumenterede beviser. Hvis du lader være med at være personlig og så istedet læse de links jeg altid vedhæfter, kunne det være der gik et lys op for dig, Peter. Men helt fint for mig at du ikke tror på budskabet, men lad være med at kalde mig utroværdig. Det er IKKE mig der har publiceret resultaterne med dygtige forskere fra forskellige universiteter verden over.

Marie H

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #25 on: 26-03-2010 12:49:13 »
Det er fint nok at du gerne vil ud med budskabet om D-vitamin. Men det er altså meget, meget farligt at fortælle folk at de skal stoppe med at tage deres medicin. Jeg har ikke set beviser for at D-vitamin er det nye mirakkelmiddel der kan helbrede fc. CU. Det er muligt det har en betydning, men noget kunne måske også tyde på at det ikke har,
D-vitamin får man blandt andet fra solen. Og folk på Imurel (som mig) der ikke tåler solen så godt kan have gavn af ekstra D-vitamin. Men det er en anden sag.
CU og MC er sygdomme man finder i den vestlige verden, men kun meget sjældent i lande i ifx. afrika, og mellemøsten. Så kan man så komme frem til at det er fordi de får mere sol i de lande, og derfor mere D-vitamin. Men så har vi så lige Israel.....De har som det eneste land i mellemøsten samme antal CU og MC tilfælde som i vesten. Faktisk synes jeg at huske at have læst at de endda har et højere antal med CU end resten af vesten.

Det er meget tænkeligt at MC og CU kan føre til D-vitamin mangel, og andre vitamin mangler. Selv har jeg tilbøjelighed til B12 mangel. Og jo, jeg har også været målt alt for lav i D-vitamin, men der havde jeg været syg i ½ år.

At anebale folk med CU og MC at lade være med at tage deres lægeordinerede medicin (som måske tilmed virker :o) er næsten ligeså vanvittigt som når den kristne fanatiker Hedegaard eller hvad han hedder, tager medicin fra skitzofrene.
Når vi med CU eller MC bliver syge så bliver vores tarm ødelagt, går man med sygdommen ubehandlet i 10 år og derover har man større risiko for tarmkræft. En sygdom der ikke kan komme i ro igen kan medføre operationer, fjernelse af tyktarmen for CU og stomi. Og fjernelse af mange meter tarm for folk med MC.
Min anbefaling er at man følger den behandling man har fået af sygehuset, også tager D-vitamin ved siden af hvis man har lyst. Det gør jeg selv, dels fordi jeg blev målt for lavt, og dels fordi jeg tager Imurel, og ikke bør opholde mig for meget i solen, men jeg kunne aldrig drømme om at trappe ud af min Imurel før hospitalet siger god for det.

nielshs

• Guest
« Reply #26 on: 26-03-2010 13:07:31 »
Hej Maria H

Du undervuderer effekte af D-vitamin. D-vitamin er ligesom imurel immunundertrykkende, men også med til at aktivere immunforsvaret når der er behov for det. Carsten Geilslers fantastiske opdagelse om D-vitamin gør at lærebøgerne om immunologi skal skrivet om. Jeg vil vove den påstand at om 3-5 år vil D3-vitamin og D-vitamin analoger have overtaget både imurel og prednisolon som behandling. Men det bliver spændende at følge udviklingen.
Du er inde på at man har forøget risiko for cancer i tarmen når man har CU eller MC. En ny stor europæisk undersøgelse fra 2010 viser at man har 40 % mindre chance for udvilking af tyktarmskræft hvis man ligger højt (75-100 nmol/l) i forhold til dem der ligger under 75 nmol/l.

Hilsen Niels

mhn

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #27 on: 26-03-2010 14:07:55 »
Mit liv havde været slut i januar 2006, hvis jeg ikke havde været fordi en dygtig kirurg. (Jeg har Crohn)

Jeg lytter til lægerne.

Mvh
Morten

Marie H

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #28 on: 26-03-2010 16:03:56 »
Hej Maria H

Du undervuderer effekte af D-vitamin. D-vitamin er ligesom imurel immunundertrykkende, men også med til at aktivere immunforsvaret når der er behov for det. Carsten Geilslers fantastiske opdagelse om D-vitamin gør at lærebøgerne om immunologi skal skrivet om. Jeg vil vove den påstand at om 3-5 år vil D3-vitamin og D-vitamin analoger have overtaget både imurel og prednisolon som behandling. Men det bliver spændende at følge udviklingen.
Du er inde på at man har forøget risiko for cancer i tarmen når man har CU eller MC. En ny stor europæisk undersøgelse fra 2010 viser at man har 40 % mindre chance for udvilking af tyktarmskræft hvis man ligger højt (75-100 nmol/l) i forhold til dem der ligger under 75 nmol/l.

Hilsen Niels

Tror ikke at jeg gider spilde mere tid på en person der ikke engang har gidet sig gøre den ulejlighed at læse at jeg hedder MariE og ikke MariA.  ;)

nielshs

• Guest
« Reply #29 on: 26-03-2010 16:26:03 »
Hej Morten

Det vil jeg da også have gjort. D-vitamin har ikke kirugisk effekt.  :)

Hilsen Niels