Author Topic: udbrud efter udrensning  (Read 2136 times)

solskind

• Guest
udbrud efter udrensning
« on: 08-08-2007 22:03:18 »
Er der andre end mig der har prøvet at få udbrud i tarmsygdom efter udrensning med phosforal?

Jeg skulle udrenses da jeg syntes det hele ulmede. Jeg får 3x 50 mg imurel, 2x500mg Asacol stikpille, og da undersøgelsen blev bestilt 3x800mg Asacol tablet. tabletterne blev sat op til 3x1600mg.
Jeg gik til kinesolog, fik nogle hømopatiske dråber.
Jeg fik det meget bedre, men skulle til ct scanning. Vil IKKE have kikkert undersøgels- har fået et traume pga deres hårdhændede behandling.
Jeg kom hjem fra ferie og troede at det var nu jeg skulle udrenses- det var bare ugen efter. Jeg nåede kun at drikke 2/3 dele, men blev så syg. sad 2 timer hvor der konstant rendte farvet vand, og fik ISKOLDE hænder og fødder, frøs blev træt. Sov 2 timer.
Derefter startede hele balladen- har nu udbrud for fuld styrke.
Det er taget til siden- og har ikke udrenset yderligere for det måtte jeg ikke for min tarmlæge. Ct scanningen havde de lavet om til røntgen med kontrast (Tyktarm) Den viste at der ikke var noget, men det var osse slimhinden der skulle tjekkes.
Alt dette er ca 3 uger siden. De sidste 3 dage har jeg ikke bevæget mig væk fra huset.
Meningen med ct scanningen var at lægen ville se bevis for at jeg skulle have remicade. Det har jeg så fået bevilliget. Han glemte bare lige at bestille tid til tuberkolose undersøgelserne. Det gjorde en sekretær, men det gav lige en uges forsinkelse.
Jeg håber så bare at det virker. For ellers bliver det hårde at vide at jeg har venter 2 uger

Ups det blev en laaaaaaaang smøre...... 
søs

Pige 24

• Guest
Sv: udbrud efter udrensning
« Reply #1 on: 09-08-2007 12:43:36 »
til søs
hvad er phosforal ??? prøvede at søge på det og det dukkede ikke noget op... jeg fik fosfat klysma til min udrensning.. så ville have tjekket om det var det samme familie men kan forstå du skulle drikke det ???

det fordi jeg har godt nok udbrud, men efter min sigmo blev jeg bare 40 gange mere dårlig om det var kikkert undersøgelsen som satte det i gang el udrensningen el bare tilfældigt ved jeg ikke...

så det mere hvis det samme familie de 2 ting (indholdsstof) skal jeg godt nok ikke udrenses med det igen.

solskind

• Guest
« Reply #2 on: 09-08-2007 13:33:15 »
Phosforal er noget man drikker. Det er en lille flaske som man efter anvisning skal blande op med vædske så der ca bliver 1 flaske. Tror ikke det er det samme for når man drikker det kommer det jo gennem hele systemet. Håber det bedste for dig.
søs

Pige 24

• Guest
« Reply #3 on: 09-08-2007 19:22:57 »
ok måtte bare lige høre om det var i familie man ved aldrig..

solskind

• Guest
« Reply #4 on: 09-08-2007 19:39:59 »
det er jo heller ikke alle der har de samme reaktioner på den samme medicin.
Der er jo også masser der godt kan tåle salasapyrin men det kan jeg ikke. Fik feber, blev mere og mere omtåget. Lige indtil de fjernede salasapyrinen fra mig. Var faktisk så omtåget i telefonen at lægen bad om mit nr og så og så ringede mig op og derefter spurgte hvor jeg boede og mit cpr nr bare for at være sikker på at de ikke skulle indlægge mig........ men det var lige i starten da sygdommen blev konstateret.
søs

solskind

• Guest
« Reply #5 on: 09-08-2007 23:06:26 »
hm selvfølgelig skulle jeg ikke ud renses fordi det ulmede, men fordi jeg skulle undersøges, med henblik på at få remikade.
søs

Bossybum

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: udbrud efter udrensning
« Reply #6 on: 08-04-2011 19:45:54 »
Hej med jer,

Jeg kan se at der ikke er skrevet i denne tråd i et stykke tid. Men prøver nu alligevel!

Jeg fik en udrensning i sidste uge, som virkelig satte gang i mit første udbrud. Faktisk var det en sigmoideoskopi for at diagnostisere min til tider blodige afføring.

Men siden da, har jeg haft ganske mange vandtynde diarreer dagligt - og ikke haft alm. Afføring. De er næsten alle med blod, men ikke umiddelbart slim.

Jeg har også fået turevis let feber, og en generel udmattethed som ikke viste sig før udtømningen.

Det udtømningsmiddel der blev brugt, var Toilax i tabletform kl 12.00 og 22.00 dagen før, og så et toilaxklysma om morgenen før undersøgelsen.

Jeg har fået fremskyndet min behandlingsstart, som ellers først skulle være 12/5, til onsdag 13/4 så det hjalp da at ringe til sygehuset.

Hvad gør i når i har det sådan? Kan jeg gøre noget for at mindske symptomerne, eller skal jeg vente på medicineringsforløbet?

Klaus