Hej allesammen!
Jeg har lige været til læge igår, som synes, at det nu er på tide at få lavet en koloskopi igen -ØV!
Det vil være min tredie af slagsen, og den skal foretages i Vejle, hvor jeg lige er flyttet hen. -Nogen der har erfaringer med at få koloskopi i Vejle?
Nå men anyways, de sidste gange jeg fik koloskopi synes jeg faktisk ikke at selve undersøgelsen var så slem. Jeg fik godt med bedøvende og beroligende, så jeg kan faktisk kun huske brudstykker fra selve undersøgelsen og lægerne var utrolig søde.
Det jeg synes er værst, lige som så mange andre, er dagen før, hvor der skal renses ud -24hours in hell..........

Jeg vil derfor høre, om der er nogen, der har prøvet alternativer til phosphoral. Kan man evt forberede kroppen i dagene før udrensningen, så man måske kun skal drikke en enkelt flaske? Fx med sveskejuice eller andet der fortymder afføringen?
Hvad med laxoberaldråber, er det et alternativ?
Har også læst om noget der hedder Klyx.
Og hvad med det der Salifax, er det lige som phosphoral?
Håber i kan hjælpe mig, for er tæt på at ringe til lægen og sige nej tak til undersøgelsen, for kan simpelthen ikke overskue at blive pint på den måde lige nu...

Venligst
Akasha