Author Topic: Probiotiske bakterier - forsøgsresultat  (Read 2587 times)

annemåne

• Newbie
  • *
    • View Profile
Probiotiske bakterier - forsøgsresultat
« on: 20-02-2010 09:12:54 »
Jeg vil gerne lige fortælle om mit forsøg med brug af diæt og probiotiske bakerier.
Det startede med "Nordisk Rebalance" - og deres tilbud om behandling (til 12.000, kr). Man skulle undgå sukker og mælkeprodukter - samtidig med at man skulle indtage et fermenteret havreprodukt.
Jeg gik på kur et halvt år - men med mine egne probiotiske bakterier (Udo´s). Jeg deltog altså ikke i det selvbetalte "behandlingstilbud". Tog samtidig Pentasa, indtil 4 måneder inde i forsøget.  Jeg fik det godt, efter en tid med oppustethed og smerter (den normale tilstand)..  Fik det ovenud godt, efter 6 mdr - og nedtrappede Pentasa. Holdt også op med bakterierne. Efter 3 mdr. fik jeg det skidt.  Mere diarre end tidligere, smerter, og uha... (men ingen blod).  Tog et enkelt Pred.klysma. fra lageret - og min sædvanlige dosis 8x 500 mg Pentasa. Fik "normal tilstand" igen.  Jeg leder stadig efter en alternativ kur - - efter 6 år på kemi-medicin, syns jeg altså det ville være dejligt med noget andet...
Lige nu, har jeg for første gang, blødende diarre..  Skal til check (coloskopi) meget snart.
Håber erfaringerne kan interessere nogen....

king1130

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: Probiotiske bakterier - forsøgsresultat
« Reply #1 on: 12-03-2010 12:05:54 »
Jeg ville ikke stoppe med probiotika hvis jeg var dig, det ser ihvertfald ud til at virke for mig, men det er meget forskelligt. Og det skulle der ikke ske noget ved at spise rigeligt af. Prøv evt VSL#3 som er mega stærk i forhold til det man kan købe i dk.
Mælkeprodukter og sukker og oksekød skal man altid undgå, eller begrænse til minimum

annemåne

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: 21-03-2010 09:44:10 »
Tak for svar.  Nej - jeg er også nået til det resultat, at jeg må tage de bakterier hele tiden.. Er enig i de øvrige kostråd. Jeg spiser ikke kød, overhovedet.  Når du skriver, det fungerer for dig - betyder det så, at du klarer dig uden kemisk medicin ? -  Og er det bakterieprodukt, du skriver om i veg. kapsler eller pulver ? - køber du det på nettet fra USA ?

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #3 on: 21-03-2010 16:18:25 »
Hvordan sikrer du dig, at du får den rette mængde protein, når du ikke spiser kød?

Vores tarme er storforbrugere af protein, så det må slet slet ikke mangle.

Jeg selv har et konstant lavt albuminniveau, og lægen er efter mig omkring proteinholdig kost.

Charlotte

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #4 on: 23-03-2010 07:43:44 »
Hejsa

Så er der jo bønner, linser og kikærter....

;-D

Charlotte

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #5 on: 23-03-2010 08:27:53 »
Jo jo, der er flere ting, der indeholder protein, men hvordan sikrer du dig rent praktisk?

king1130

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #6 on: 29-03-2010 03:18:09 »
Jeg er på imurel også sammen med at jeg tager bakterier. Jeg gør absolut intet for at sikre mig at jeg får protein nok, jeg spiser masser af kød, fisk, kylling, men også oksekød og svin, men prøver at begrænse de to sidste til mindst muligt, men får det min 1 gang om ugen, jeg kan bare ikke holde til at få det hver dag.
Alt med måde og sund fornuft, så kommer man længst IMO
VSL#3 er i pulver form, og jeg køber det i usa.
Pt er jeg bare på noget dansk nyt stærkt noget, kan ikke lige huske hvad det hedder, men det er pille form
Mvh
« Last Edit: 29-03-2010 03:20:59 by king1130 »

Søren Toft-Jensen

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #7 on: 17-05-2010 20:45:25 »
Har først set din kommentar nu - men få dig en Adacolumn kur - så har du ro i 1 - 1 1/2 år, og ingen bivirkninger.

Søren T-J
3P Life A/S
www.3Plife.dk

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #8 on: 17-05-2010 21:02:17 »
Hold da op, Søren - er det noget du garanterer?

Mon ikke du kommer til at tage munden LIDT for fuld  ;)

peter

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #9 on: 18-05-2010 00:52:01 »
Nej, det er desværre spam, men nu under andet brugernavn, end STJ og du kan som patient max miste 18400,- kroner jævnført deres hjemmeside

Adacolumn behandling
Et behandlingsforløb for Morbus Crohn ell. Colitis Ulcerosa kræver typisk 8 behandlinger (min. 5).
Til hver behandling skal der anvendes een Adacolumn (den aktive del af behandlingen).

Da vi ønsker at gøre behandlingen kendt, har vi valgt i en periode at reducere prisen på hver Adacolumn.

Den indledende konsultation, hvor det vurderes om din situation gør dig egnet til behandling koster Kr. 900,-
Honorar til læge og sygeplejerske koster Kr. 2300,- pr. behandling, hvortil skal lægges prisen for en Adacolumn ("beholderen") som vi p.t. tilbyder til en reduceret pris.

OBS - LÆS her om 3P Life's GARANTI FOR VIRKNING: "Hvis vores behandling ikke virker - så skal patienten ikke betale for vores produkt!"
Altså, hvis det viser sig, at behandlingen ikke har effekt 3 måneder efter behandlingens afslutning, tilbagebetaler vi din omkostning for det antal Adacolumn, der er medgået, - uden vrøvl!
Om behandlingen har effekt vurderes dels på baggrund af patientens egne notater, dels via kliniske prøver.
Honorar til lægens og sygeplejerskens indsats er ikke omfattet af garantiordningen.
Ud over den indledende konsultation, kan du altså maksimalt risikerer 8 x Kr. 2300,-

Øvrige ydelser:

Speciallæge honorar:
Kr. 750,- pr. halve time.

sørgeligt når man anbefaler og lovpriser noget man selv eller familien tjener penge på når det ikke virker
« Last Edit: 18-05-2010 00:58:31 by peter »
Med venlig hilsen

Peter

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #10 on: 18-05-2010 08:59:34 »
Det er da en farlig god forretning. Jeg kan da også sælge et eller andet produkt og så lave en garanti hvorfra jeg har trukket hovedparten af det indbetalte beløb...

Hvis de har noget at have det i, med det produkt - så laver de naturligvis en garantiordning på hele beløbet.

Det der ligner ren snyd, IMO. :(