Author Topic: D-vitamin mod Crohns  (Read 5854 times)

nielshs

• Guest
Re: D-vitamin mod Crohns
« Reply #15 on: 04-06-2010 07:57:36 »
Peter,

Istedet for alt det personlige pjat, kunne det være interessant at høre hvad du mener om undersøgelsen fra Aarhus.
Bare ved et indtag på 30 µg D3-vitamin dagligt sker der en nedgang i tilbagefald fra 29 % til 13 %. Det beviser jo at D3-vitamin har en enorm effekt på Chrons selv i lave doser.

peter

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #16 on: 05-06-2010 01:04:01 »
spændende med  forskning ,men lad være at være skråsikker, og ukritisk spamme alt og alle, før der er entydige resultater, så sent som i dag har jeg modtaget info om, at kosten alene ikke forebygger eller kurerer cancer, som et utal af læger, kræftens bekæmpelse og selvbestaltede guruer ,har kørt som påstand de sidste 2 år.
Undersøgelsen du refererer til omhandler kun 108 patienter, og statistik kan man altid vende til ens egen fordel.
At du så tror at vide at D-vitamin er svaret på alt, adhd ,morbus crohn, hortons,hovedpine ,migræne og mange andre autoimmune sygdomme er bevist udfra en meget lille undersøgelse tricker mig, jeg har hørt det så mange gange og set mange af de mennesker der har brugt mange penge og levetid på at gribe efter halmstrået.
Hver eneste gang en patient får tilbagefald som følge af en mangelfuld behandling, tager det kræfter at komme tilbage igen, de kroniske tarmbetændelser svinger i forvejen så meget i udbrud at det ligesågodt kan være en symptom svingning ,som en følge af medicin der virker eller ikke virker.
du kan jo ikke løbe fra dine påstande om medicin mafia, giftig medicin og forslag om at man ikke skal tage den medicin man behandles med af lægerne.
Med venlig hilsen

Peter

mhn

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #17 on: 05-06-2010 08:36:22 »
@ moderator.

Måske på tide at slette denne tråd?

nielshs

• Guest
« Reply #18 on: 05-06-2010 14:22:58 »
Undersøgelsen du refererer til omhandler kun 108 patienter, og statistik kan man altid vende til ens egen fordel.

Undersøgelsen viser at der er en nedgang i tilbagefald på 55 % i forhold til dem der fik placebo. Det er da bestemt ikke noget der kan vendes og drejes til ens fordel. Sådan noget sludder.

At du så tror at vide at D-vitamin er svaret på alt, adhd ,morbus crohn, hortons,hovedpine ,migræne og mange andre autoimmune sygdomme er bevist udfra en meget lille undersøgelse tricker mig

Igen noget sludder du skriver. Det er IKKE ud fra en lille undersøgelse, men derimod ud fra en masse undersøgelser og forskningsresultater. Der er både beviser og en masse indicier som alle peger i samme retning. Nemlig at D-vitamin er nøglen til forebyggelse og i nogle tilfælde helbredelse af en lang række af vores såkaldte livsstilssygdomme.

nielshs

• Guest
« Reply #19 on: 11-06-2010 09:33:49 »
Et par succes historier om D-vitamin og Crrohns

Michael Current
Jeg er Crohns patient, men D-vitamin har vist sig langt mere effektiv på mit fulde spektrum af symptomer end nogen medicinsk behandling. Jeg har i omkring 15 år været igennem et medicinsk vanvid.

Tammy Hack Foster
Jeg fandt ud af effekten af vitamin D på Crohns udbrud  ved et tilfælde. Jeg startede med at tage D-vitamin, da jeg læste, at det kan mindske risikoen for at udvikle brystkræft. (Min mor døde af brystkræft). Jeg har i gennem tiden haft en del udbrud, men siden jeg startede med vitamin D3 for næsten halvandet år siden, har jeg ikke haft et eneste udbrud. Jeg går ud fra at det var vitamin D. At så videnskaben nu har bevist at vitamin D hjælper, viser bare det jeg selv har erfaret.

« Last Edit: 14-06-2010 21:10:47 by nielshs »

mhn

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #20 on: 26-06-2010 10:27:47 »
« Last Edit: 26-06-2010 10:33:29 by mhn »

nielshs

• Guest
« Reply #21 on: 26-06-2010 16:21:59 »
Her er så en DTU undersøgelse, som siger det modsatte.

http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article2109295.ece

Forskeren som udtaler sig http://www.dtu.dk/Service/Telefonbog.aspx?lg=showcommon&type=publications&id=39317

Undersøgelsen har ikke det nye forskningresultat om Crohns og D-vitamin med i deres rapport.  Rapporten siger heller ikke det som bliver skrevet i medierne, at effekten af D-vitamin er stærkt opreklameret. Rapporten siger der i mod at man mangler store randomisered kontrolleret dobbelt-blind forsøg. Desuden siger rapporten at et D-vitamin tilskud generelt set giver lavere risiko for at dø.

Det samme forskerteam fra DTU er også kommet frem til at danskerne har et for lavt D-vitamin indtag og at det er ønskeligt at tilsætte D-vitamin til nogle af vores fødevarer. Så det de siger er at de mangler beviser, men at vi skal have mere D-vitamin.  ;D

Eksempelvis er medtaget et randomisered kontrolleret dobbelt-blind forsøg som viser en 60 % lavere risiko for udvikling af cancer efter 1 år, for dem der fik 1500 mg calcium og 1100 IU D3-vitamin i forhold til placebo-gruppen. I perioden 2-4 år var risikoen hele 80 % lavere. Forsøget viste også at calcium alene var forbundet med lavere risiko for udvikling af cancer, dog havde calcium + D3-vitamin den største virkning.
I rapporten fra DTU er dette forsøg åbenbart ikke godt nok, da man ikke kan sige om det er calcium, D3-vitamin eller calcium + D3-vitamin som giver den lavere risiko.

Mange førende forskere ser dette forsøg som et klart bevis på at D3-vitamin har en beskyttende effekt på cancer. Bare ikke forskerteamet fra DTU.
« Last Edit: 26-06-2010 16:29:06 by nielshs »

nielshs

• Guest
« Reply #22 on: 29-06-2010 23:46:14 »
Den amerikanske professor Garland, fra Universitetet i Californien og Moores Cancer Center opfordre regeringer verden over at få befolkningens D-vitamin niveau op mellem 100-150 nmol/l. Dette skulle på få år kunne eliminere næsten alle nye bryst og tyktarmscancer tilfælde.

http://www.youtube.com/watch?v=VPCbsnOQIIE

nielshs

• Guest
« Reply #24 on: 01-07-2010 14:01:45 »
Det er lige netop sådanne undersøgelser Kræftens Bekæmpelse, Sundhedsstyrelsen og forskerteamet fra DTU IKKE kan bruge til noget som helst. Men det kan de selvfølgelig godt når de viser at der ingen effekt er. Ingen tvivl om at det er et af medicinalvareindustriens sidste krampagtige forsøg på at nedtone debatten. Det er sgu lang ude.

Man kan ikke konkludere noget udfra en blodprøve taget ex. for 33 år siden. At man har et højt niveau dengang er ikke endbetydende med at man de efterfølgende 33 år har ligget på samme niveau. Sådanne undersøgelser kan IKKE bruges til noget som helst.
Heldigvis er der nu igangsat en del store randomisered kontrolleret dobbelt-blind forsøg som sikkert vil vise at der er en effekt. Sammenholdt med en lang række andre studier som har vist den gavnlige virkning af D-vitamin, skal sandheden nok komme frem i lyset, selvom der er modstridende kræfter/interesser der forsøger at trække i modsat retning.

thorling

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #25 on: 02-07-2010 10:14:57 »
kære hr hvem du nu er ?
Det er altså lidt patetisk sådan som du fremturer. Rolig nu. Hvad med at finde et d-vit forum du kunne skrive på ? Jeg synes vi har et fantastisk godt og gensidigt forum til stor gavn og glæde og støtte for mennersker der er i en svær situation eller som har nogle erfaringer som vi kan dele med hinanden. Det er lidt ærgeligt når der så popper noget som det her op. Jeg støtter hende der skrev om vi da ikke kan få denne tråd lukket. Lad os bruge dette forum som det er tænkt og ikke til personlige vendettaer.

nielshs

• Guest
« Reply #26 on: 02-07-2010 12:50:59 »
Jeg forsøger bare at fortælle at Crohns og andre autoimmune sygdomme sandsynligvis opstår pga. D-vitamin mangel. Det er altså ikke noget jeg selv har fundet på, men derimod dygtige forskere på området. Så jeg gør det for at hjælpe og bestemt ikke for at genere nogen.

Syntes du virkelig det er ærgeligt at få ny viden som kan hjælpe på Jeres sygdomme. Undersøgelsen fra Aarhus har jo netop bevist dette.

Som du selv skriver er forummet til gavn, støtte og glæde for mennesker i en svær situation. Det er bestem også det som har været hensigten med den info jeg har givet videre. Men det har tilsyneladende modsatte effekt pga. mistro og jantelov.

Jeg vil også lige slå fast at jeg IKKE har anbefalet nogle at stoppe deres medicin som Peter postulere, men derimod fortalt om et alternativ. Det jeg har skrevet er hvad jeg selv ville gøre og ikke hvad andre SKAL gøre.

« Last Edit: 02-07-2010 13:16:29 by nielshs »

thorling

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #27 on: 02-07-2010 14:32:52 »
kære hr hvem du nu er

Der er ingen her der ikke er meget intereserede i ny viden. Hvad får dig til at tro det ???? Det som skuffer er at det føles som om du spiller med lukkede kort . Du har endda selv oplyst at du ikke fejler nogen af de sygdomme som er repræsenteret på vores forum. Hvad er din mission ?? Er du lobbyist fra helsebranchen eller hvad er det lige der foregår ?? Jeg tror du vil opleve en helt anden respons hvis du lukkede op og fortalte hvem du er og hvad der din berettigelse på dette forum. Anyways... Jeg bliver arg når jeg føler at nogen slår plat på alvorligt syge mennesker. Måske har jeg fuldstændig misforstået dig - beklager.

mhn

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #28 on: 02-07-2010 22:41:30 »
Jeg synes, det er ret interessant, at videnskabelige undersøgelser ikke kan bruges. Mens et eksempel, der har været i ro i 1½ år nærmest fremhæves som en kur.

Jeg har været i ro i 4 år. Det regner jeg for en god periode ikke for en rask melding. Jeg har ingen D-vitamin taget.

Nå nu har jeg brugt tid nok på det her ævl. Slut fra mig.

nielshs

• Guest
« Reply #29 on: 03-07-2010 01:11:42 »
Godt at din sygdom har været i ro i 4 år. Men du tager jo også Remicade som hæmmer TNF i kroppen. Det i et godt stykke tid været kendt at D-vitamin gør det samme.

Der er i øjeblikket undersøgelse igang hvor man giver børn med Crohns D-vitamin istedet for medicin for at undgå bivirknigerne. Spændende at følge.

http://clinicaltrialsfeeds.org/clinical-trials/show/NCT01046773