Jeg er fuldstændig overbevist om, at du vil få et nej til en sådan operation, når du har Crohn.
Jeg har selv tænkt, at hvis min vægt ikke stopper med at stige (Gud ved af hvilken årsag), så kan jeg være en kandidat til den operation.
Men jeg kan ikke forestille mig, at de vil gøre noget som helst for at minimere fordøjelsen, når man risikerer at have perioder af ens liv, hvor man ikke er i stand til at optage føde i tarmen.
En anden ting - når du nu har Crohn, så er der jo en risiko for, at store dele af tarmen skal fjernes, og når de laver en gastric bypass, så fjerner de noget af tyndtarmen. Os tarmpatienter har brug for AL den tarm vi overhovedet kan få.
Men - jeg synes faktisk det er interessant at du siger du tager på.
Jeg har Colitis og får Remicade og Puri-Nethol. Jeg startede på det da jeg havde været i prednisolonbehandling - dog lige med et par clostridie-infektioner som mellemspil

Jeg tog rigtig mange kilo på, da jeg fik prednisolon - måske 25, og siden er vægten steget stille og roligt. Vejer nu over 100 kg.
Jeg har ALDRIG været så overvægtig før, og det er på trods af, at jeg ikke spiser som en, der vejer så meget.
Jeg spiser så jeg burde veje omtrent 25 kilo mindre.
Lægerne tager det ikke særlig alvorligt. Jeg får hele tiden sangen om, at der skal være et passende forhold mellem brug og forbrug, og de lytter ikke til mig, når jeg siger, at jeg faktisk ikke spiser så hulens meget. Jeg har fået taget standardblodprøver for stofskifte et par gange uden det har afsløret noget – og så går de ikke mere ind i det.
DYBT frustrerende.
Og nu ser jeg så, at du har det samme problem.
Jeg har fra starten tænkt, at det måske kunne have sammenhæng med Remicaden eller at prednisolonkuren har givet nogle mere komplicerede stofskifteproblemer end en standardtest kan afsløre.
Jeg er et stort spørgsmålstegn…..
Har du tænkt i samme baner?