Author Topic: Er andre blevet sygemeldt pga CU?  (Read 2696 times)

Musser

• Guest
Er andre blevet sygemeldt pga CU?
« on: 24-02-2008 12:32:46 »
Hej

Jeg sidder lige nu med rigtig dårlig samvittighed, da jeg pt er sygemeldt på ubestemt tid. Jeg fik for 6 uger siden konstateret CU og var da gravid i 9. uge.

Jeg startede op med mesasal stikpiller, de virkede ikke. Fik så prednisolon stikpiller, de virkede heller ikke og er nu endt på asacol, som heller ikke har den store virkning. Tre slags medicin samtidig uden virkning.

Det hele er endt med at min egen læge sagde at det var en sygemeldning der skulle til, så jeg (og den bette) kunne få ro på. Det er bestemt ikke noget der passer mig.
Kender I den med, at man godt føler man kan tage på arbejde og bare ligge sig når man har fri... Men jeg ved jo godt den ikke holder i længden. Det er bare så frustrende. Arrrhhh.
Heldigvis sagde lægen at jeg skulle tænke på det som noget jeg gør for barnet og ikke for mig selv, og det hjælper lidt. Man kan jo heller ikke tage på arbejde og rende på toilet hver halve time.

Jeg havde lige brug for at få lidt frustrationer ud. Der er andre er der er eller har været i samme situation???

Hilsen Musser

marie01

• Newbie
  • *
    • View Profile
Sv: Er andre blevet sygemeldt pga CU?
« Reply #1 on: 20-01-2009 10:18:19 »
Hej Musser. :)

Jeg kender godt det med den dårlige samvittighed. Har selv haft CU i 14 år og har tit og ofte måtte sygemelde mig fra mine jobs. I starten tog jeg på arbejde alligevel fordi jeg havde den dårlige samvittighed hængende over hovedet også fordi folk på ens arbejdsplads måske ikke ved præcis hvad sygdommen drejer sig om. Har bare lært af mine erfaringer at man virkelig skal lytte til kroppen-og især da nu hvor du er gravid. Mit råd til dig er at prøve at slappe af og acceptere at du måske ikke kan gå på arbejde i denne her periode og at du gør det for dit barn-det er ihvertfal vigtigt for kroppen at slappe af og ikke stresse over hvad man ikke kan.

Held og lykke med det hele

Kh Marie

cille9

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Sv: Er andre blevet sygemeldt pga CU?
« Reply #2 on: 16-05-2009 10:58:38 »
Hej med dig,

Er spændt på at høre hvordan din situation udviklede sig. Du må jo have et dejligt lille barn nu.

Jeg selv kommet i lignende situation.

Har haft min Colitis i 3 år nu, - fik den konstateres efter fødsels af mit første barn. Har siden haft det i udbrud on and off, - da der ikke er noget medicin der hjælper mig synderligt. Får bivirkning af Asacol, Dipentum, Premid, Salazopyrin osv. = Diarre.

Nu er jeg så gravid igen og omkring uge 8 gik det galt. Jeg får Pred Clysma indhældning som plejer at kunne hjælpe mig, og det gør de ikke. Har fået kigget min tarm og den ser rimelig fredelig ud. Der var dog denne gang nogle små hvide pletter som der ikke er set på tarmen før. Der er taget biopsier men der går nu 10 dage før jeg har en afklaring. I værste fald mente han at jeg kunne ske at have Crohns istedet for Colitis. Måske derfor jeg ikke reagerer på Colitis medicin? Så jeg render på toilet op til 10 gange dagligt.

Der er jo ikke så meget at gøre når man er gravid. Så er spændt på at se hvilken plan de kan tilbyde mig.

Håber det gik dig rigtig godt og at du har det godt nu