Author Topic: H1N1 og imurel  (Read 4187 times)

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
Re: H1N1 og imurel
« Reply #15 on: 05-11-2009 08:59:59 »
Jeg fik begge influenza-shots i tirsdags.

De bivirkninger jeg har mærket fra det er lokalirritation (vældig meget, faktisk, jeg har fået et trælår på overarmen, føles det som) og i timerne efter vaccinationen havde jeg ondt i leddet over indstiksstedet, der bevægede sig op i hovedet. Dagen efter var smerterne tilbage, hvor de kom fra. Nu, to døgn efter føles overarmen som et gigant blåt mærke.

Maven - der har været lidt frisk blod i afføringen og lidt mere mavesmerter end vanligt. Jeg har dog oplevet det en gang imellem de sidste måneder, så om det er vaccinationen, det kan jeg ikke svare på.

Jeg er på Puri-Nethol og Remicade.

Maria L

• Guest
« Reply #16 on: 05-11-2009 10:18:49 »
Åhh, Connie - Det lyder ikke så godt...

Jeg er lige blevet stukket for 1 time siden og kan allerede mærke en svien i overarmen, der trækker lidt om i nakken. Opdatering følger senere...

Jeg kunne læse i de papirer, jeg fik, at hvis man fik begge vaccinationer på samme tid (altså både den for alm. vinter influenza og den for H1N1), vil bivirkningerne måske blive værre.

dytte3540

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #17 on: 05-11-2009 17:37:13 »
Skal det forstås sådan at det er vaccinen, der har gjort, at du bløder fra tarmen ????? uha, uha

Marie H

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #18 on: 05-11-2009 19:40:42 »
Jeg har tænkt lidt over det efter at min kæreste læste at det mest er folk på remicade og ikke imurel der får opblus i deres CU. Tror det kan skyldes at imurel dæmper hele immunsystemet, eller store dele af det, remicade er mere specifik, og derfor kan det måske tænkes at det i dette tilfælde er en fordel hele immunsystemet er dæmpet.
Jeg er ikke bange for vaccinen, specielt ikke efter jeg læste at en influenza også kan give en opblussen i CU'en.  ;)

Maria L

• Guest
« Reply #19 on: 06-11-2009 08:44:57 »
Okay, nu er det et døgn siden jeg blev vaccineret.

Jeg havde ondt i skulderen i går - lidt som det blå mærke, Connie beskriver. Jeg kan stadig mærke det i dag, men det var værst i går aftes.

Jeg havde kvalme og hovedpine i går aftes, men om det var vaccinen - eller noget andet, er svært at vide.

Ellers har jeg det okay - kan ikke mærke forandring i maven.

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #20 on: 06-11-2009 09:03:42 »
Fra CCF:

http://www.ccf.dk/ny/index.php?id=217&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=59&tx_ttnews[backPid]=1

al

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #21 on: 09-11-2009 19:23:59 »
Til en lille opdatering blev jeg vaccineret tidligere i dag. Jeg har ikke følt noget ubehag overhoved, så det er meget godt. :) Er lidt overrasket over at jeg ikke føler noget, men nu er der ikke gået så lang tid, så måske det kommer. Men som det ser ud nu går det meget smertefrit, så jeg krydser fingre og håber at det varer ved. :) 

Marie H

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #22 on: 11-11-2009 15:35:48 »
Så blev jeg stukket, i dag, og udover at jeg er træt (Hvilket jeg også var før jeg fik den) så mærker jeg intet, ingen ømhed eller noget, kun lige kort efter atj eg var stukket. Det er nok for tidligt at sige om min CU bryder op eller ej. jeg skal nok holde jer opdateret hvis der sker noget nyt.  :)

al

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #23 on: 11-11-2009 15:46:59 »
Jeg følte heller ikke noget den første dag, men den næste dag var armen meget øm. Om natten har jeg også haft meget svært ved at sove på den side hvor jeg blev stukket..

Ømheden er dog aftagende nu, og jeg tror at det vil være helt godt igen i morgen. :)

Så for mit vedkommende har vaccinationen ikke gjort mig sengeliggende, og jeg har været på arbejde som normalt. :)   

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #24 on: 11-11-2009 20:49:54 »
Ømheden i min arm kom faktisk øjeblikkeligt - og blev så værre og værre henover aftenen.

Den holdt op da der var gået 4-5 dage, men er nu afløst af noget, der ligner et gigantmyggestik. Det opfører sig ligesådan. Klør og er ømt ved berøring.. Det er helt hårdt.

I dag er der gået otte dage siden vaccinationen, så man må da sige, jeg har fået noget for "pengene"  ;D

Maria L

• Guest
« Reply #25 on: 12-11-2009 07:24:58 »
Jeg fik også ondt i armen ret kort tid efter. Og det blev også værre og værre og det var nok værst på 2. dagen, hvor det var hævet, varmt og enormt ømt. Jeg kunne heller ikke bevæge overarmen ret meget. Jeg kunne i et par dage slet ikke sove på den side af kroppen.

Jeg har stadig et lille blåt mærke på armen. Men smerterne var helt væk efter 4 dage, tror jeg.

Og så skal man turen igennem om 3 uger igen  ;D  :o.

Marie H

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #26 on: 12-11-2009 09:12:34 »
Jeg blev ret øm i går aftes, men kunne godt sove på den i nat, hvis jeg var forsigtig med at ligge mig. I dag har den det bedre, jeg kan godt mærke at den er øm, men jeg kan sagens bruge den.

dytte3540

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #27 on: 16-11-2009 08:24:37 »
Jeg blev vaccineret i onsdags (d. 11.) - og i dag har jeg så blod i afføringen.
Min Cu var ellers i ro, så det er bare ØV!!!! >:(
Jeg ved selvfølgelig ikke om det er vaccinationen, der har gjort det, men det er jo lidt påfaldende at problemerne starter lige nu.
Connie, du fik også opblussen - er det gået i ro igen eller hvordan ser det ud nu?

Marie H

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #28 on: 16-11-2009 17:43:11 »
Jeg blev også vaccineret i onsdags og har ingen symptomer på CU. Jeg talte lidt med hende der gav mig vaccinen, og hun sagde at hvis jeg ville få Cu af vaccinen, ville jeg helt sikkert også have fået det af selve sygdommen, også ville jeg både have CU og influenza. Så jeg har ikke fortrudt, men jeg er jo indtil nu heller ikke blevet syg. Bortset fra hold i nakken med det skyldes helt sikkert ikke hverken vaccine eller CU, men at jeg var så æske dum at træne min ryg for hårdt i lørdags.  :P

Athene

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #29 on: 16-11-2009 18:24:47 »
Hej allesammen,
Siden jeg bor i Norge, så blev jeg vaccineret allerede for over 2 uger siden. Første døgn var det bare ømt der jeg blev stukket. Men efter det, fik jeg feber, fryse-anfald, og ømhed i hele kroppen, rigtig influenza symptomer.. Fik desuden lidt tungpusthed.. men jeg har været aktiv med sygdommen da jeg blev vaccineret.. Så imunforsvaret er nok ikke i top!!