Author Topic: Erfaring med Zoneterapi  (Read 1954 times)

cille9

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Erfaring med Zoneterapi
« on: 10-09-2009 10:06:36 »
Hej

Jeg er nu i min graviditets 29 uge og der er stadig lang vej igen når man har en tarm der konstant skaber sig.

Jeg har nu forsøgt mig med Zoneterapi og var til min første behandling i går. Er der nogle af jer der er prøvet lykken med dette?

Behandleren oplyste at jeg meget vel kunne opleve en forværring af symptomerne inden for det næste døgn...Det var kun et tegn på, at det havde sat noget igang.

Og forværring det har jeg også oplevet. Har rendt flere gange på toilet og haft sindsygt med luft i maven. Her til morgen var der så pludselig blod i afføringen som jeg kun har oplevet 2 gange tidligere i mit sygdomsforløb, - på tidspunkter hvor jeg var meget skidt.

Er virkelig lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre. Skal jeg tage min medicin (pt. Pred. CLysma) eller skal jeg vente og se? Jeg har jo en lille baby i maven som jeg skal tænke på så ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig.

Afventer tilbagemelding fra min behandler men måske nogle af jer har oplevet det samme?

Charlotte

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Re: Erfaring med Zoneterapi
« Reply #1 on: 10-09-2009 11:27:55 »
Hej

Jeg kan godt forstå at du er nervøs for din baby, men du skal altid tage din medicin. Babyen har det bedst, når du har det godt.

Jeg har gået til zoneterapi i de sidste 4-5 år, men det har været for kronisk hovedpine - som ikke er kronisk mere :-D

Zoneterapien har måske/måske ikke haft nogen indflydelse på min CU.

Jeg får Asacol og Imurel.

Hilsen Charlotte

cille9

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #2 on: 10-09-2009 19:55:19 »
Hej Charlotte
Tak for din tilbagemelding...

Har du det ok på Imurel? Skal nok i gang med det efter fødslen men lige netop den medicin sætter nogle tanker igang.

Må jeg spørge hvor gammel du er?

mhn

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #3 on: 10-09-2009 20:26:26 »
Hej.

Jeg prøvede Zoneterapi for nogle år siden. Jeg ville være sikker, så jeg fik mange behandlinger.

Sidst i behandlingen blev der tilføjet nogle nåle i øre og hænder for at øge virkningen.

Min Crohn var i aktivitet og jeg fik Prednisolon under behandlingen.

Det havde stort set ingen virkning på mig.

Jeg blev lidt mere frisk efter en behandling, og har sikkert fået skyllet nogle affalds stoffer ud. Men min Crohn følte jeg ingen virkning på.

Bold i afføringen kan være mange ting. Jeg har det med at få rifter i ende tarmen, når jeg har hård mave. Det ser voldsomt ud, men er ret ufarligt.

Lad os håbe, det er noget i den stil, du har. Men hvis det bliver ved ret længe, er det om at komme til læge og få det undersøgt.

Det lyder bestemt ikke rart med aktiv sygdom og baby i maven. :-(

Held og lykke
Morten

Charlotte

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #4 on: 11-09-2009 08:37:38 »
Hej Cille

Jeg er 40 år gammel, har 2 børn på 11 og 15, fik konstateret CU for 7 år siden.

Jeg var ved at skide i bukserne over at skulle på Imurel - men efter 3-4 år på det, tænker man ikke over det mere  ;D

Eneste bivirkning pt. er, at jeg endnu mindre kan tåle solen - men det kunne jeg heller ikke før (rødhåret og tynd lys hud).

Hilsen Charlotte

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
« Reply #5 on: 13-09-2009 10:26:01 »
Har behandleren bedt dig om ikke at tage din pred. clysma eller hvordan kan det være, du vælger ikke at følge lægens anbefalede behandling?

Jeg er selv akupunktør, så jeg er med på zoneterapiens udgangspunkt, og også hvorfor du kan have symptomforværring.
Men personligt ville jeg aldrig anbefale en patient at undlade at tage ordineret medicin. Pred. Clysma skader ikke dit barn, men det er ikke godt at være rigtig syg under graviditeten.

Nu er der gået nogle dage siden du skrev dit indlæg, og jeg er spændt på at høre, hvad du valgte at gøre.

cille9

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #6 on: 14-09-2009 18:36:47 »
Hej til jer alle,

Jeg kontaktede som sagt min behandler og hun rådede mig til at gøre det jeg syntes var bedst. Hvis jeg tog mine indhældninger skulle hun nok kunne hjælpe mig alligevel...

Så jeg tog beslutningen om at tage en indhældning. Og af en eller anden årsag har denne kunnet gøre det. Jeg har i hvert fald ikke haft forværring tværtimod...Så har den  ene Clysma taget for 3 dage siden gjort at jeg har fået det bedre end jeg har haft længe...Lidt underligt eller også er det zoneterapien der har hjulpet??? Nu skal jeg afsted til min ande  behandling i morgen tidlig....

Qvist

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #7 on: 29-09-2009 09:17:26 »
Der er nok næppe mange som søger årsagssammenhænge som vi gør, fordi vi ikke ved hvorfor vi får udbrud  ???
Kan en klysma have hjulpet eller er det noget andet .....? .... Det er der desværre ingen der kan svare på herinde.

Anyway mine erfaringer med zoneterapi. For en del år siden var jeg til en zone terapeut. Hun trykkede et sted under foden som er "forbundet" til tarmere sagde hun. Hun trykkede ret hårdt lige der og det gav ligefrem et lille klik helt ud i tæerne  ::)
Umiddelbart efter fik jeg udbrud -og det varede meget længere og var mindst lige så voldtsomt som tidligere udbrud. Men da det endelig var overstået havde jeg ikke udbrud i over 2½ år og jeg var endda ikke på noget medicin.
Var det pga zoneterapien? .... Jeg aner det ikke.

Jeg har nu igen prøvet zoneterapi. denne gang kombineret med akupunktur. Ikke det voldsomme tryk som den gang, mere alminde zoneterapi og med kostvejledning etc. Det har desværre ikke forhindret at jeg nu er i udbrud. Og igen har jeg sku svært ved at slå det ned. Nu skal jeg ind og kikkes på i morgen for at se om det sidder længere oppe siden det ikke vil gå væk.