Der er nok næppe mange som søger årsagssammenhænge som vi gør, fordi vi ikke ved hvorfor vi får udbrud

Kan en klysma have hjulpet eller er det noget andet .....? .... Det er der desværre ingen der kan svare på herinde.
Anyway mine erfaringer med zoneterapi. For en del år siden var jeg til en zone terapeut. Hun trykkede et sted under foden som er "forbundet" til tarmere sagde hun. Hun trykkede ret hårdt lige der og det gav ligefrem et lille klik helt ud i tæerne

Umiddelbart efter fik jeg udbrud -og det varede meget længere og var mindst lige så voldtsomt som tidligere udbrud. Men da det endelig var overstået havde jeg ikke udbrud i over 2½ år og jeg var endda ikke på noget medicin.
Var det pga zoneterapien? .... Jeg aner det ikke.
Jeg har nu igen prøvet zoneterapi. denne gang kombineret med akupunktur. Ikke det voldsomme tryk som den gang, mere alminde zoneterapi og med kostvejledning etc. Det har desværre ikke forhindret at jeg nu er i udbrud. Og igen har jeg sku svært ved at slå det ned. Nu skal jeg ind og kikkes på i morgen for at se om det sidder længere oppe siden det ikke vil gå væk.