Author Topic: Humira  (Read 1467 times)

Githa

• Newbie
  • *
    • View Profile
Humira
« on: 04-09-2009 15:18:22 »
Hej alle sammen :)

Jeg er ny her på siden, men har haft min sygdom i ca. 7 år.

Jeg er en´af de 10% man ikke kan vurdere om det er CU eller MC jeg har. Man hælder dog mest til CU.

I længere tid har jeg fået 6 stk 800mg asacol dagligt, plus pentasa stikpiller efter behov. ( det får jeg stadig )

Efter mit sidste store anfald fik jeg prednisilon (det har jeg prøvet før, de virkede men jeg ku´ikke tåle dem) - jeg ka´stadig ikke tåle dem :-\
Det virkede også for langsomt.

Derefter fik jeg remicade - det virkede - men jeg fik udslæt af det.

Nu skal jeg til at have noget der hedder HUMIRA.
Det er nogle sprøjter, jeg skal lære at gi´mig selv.

Nu vil  jeg spørge om der er nogle af Jer, der har erfaringer med Humira!???

Mvh. Githa

lenehs

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: Humira
« Reply #1 on: 02-12-2009 15:56:28 »
Hej Githa

Jeg kan se det er noget tid siden du skrev dette indlæg og ville derfor høre hvordan dine erfaringer er med Humira.

Grunden til at jeg spørger er fordi jeg lige har fået at vide idag at jeg skal starte på det snarest muligt og jeg er lidt nervøs for det.

Derudover kunne jeg godt tænke mig at spørge alle Humira brugere om nogen har prøvet at bruge Emla (lokalbedøvende creme) på indstikstedet? Jeg klarer smerte meget dårligt og har fået at vide at det kan gøre ret ondt så tænkte at det måske var en mulighed.

Githa - Jeg håber du har det bedre nu og at Humira har været det der virkede for dig.

Mvh Lene

Githa

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: 15-04-2010 16:39:21 »
Hej Lene

Jeg har først set dit indlæg nu - så du har nok gjort dig dine egne erfaringer. (måske andre kan ha´glæde af mit svar)

Humira virkede rigtig godt og hurtigt på mig. Desværre fik jeg efter noget tid udslæt over hele kroppen, og begyndte at tabe håret. Derfor måtte jeg stoppe. Jeg prøvede ikke med nogen form for creme (syntes ikke det var nødvendigt) Nogen holder noget koldt på før stikket, det bedøver jo også lidt.
Jeg tror de fleste kan tåle Humira - det er bare mig der er lidt sart.

I øjeblikket får jeg Budesoid, og venter på virkning.

Håber Humira var løsningen for dig. :)

Githa

Angel

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #3 on: 16-04-2010 19:52:47 »
Hej

Jeg har fået Humira i ca. 4 måneder hvorefter man fandt ud af at det ikke virkede efter hensigten på mig. I starten var jeg rædselsslagen fordi jeg skulle stikke mig selv, men efter kort tid blev jeg meget mere modig og til sidst gjorde det ikke engang ondt. Jeg valgte at stikke i mavenskindet og fandt en metode med at klemme hårdt sammen om det stykke skind hvor jeg ville stikke. Hårdt nok til at det gjorde lidt ondt. Og imens det gjorde lidt ondt stak jeg så. På denne måde mærkede jeg det næsten ikke.
Nu får jeg Remicade og Puri-Nethol i stedet for og håber på at det kommer til at virke.

Kærlig hilsen
Angel