Author Topic: Solstrålehistorier  (Read 1223 times)

Blikker

• Newbie
  • *
    • View Profile
Solstrålehistorier
« on: 19-08-2009 10:10:41 »
Hej allesammen
Jeg er kvinde, 28 år, bor i vores hovedstad, er samfundsvidenskabelig specialestuderende med spændende studiejob ved siden af, elsker et glas rødvin eller tre, er luddoven i min fritid og fik konstateret CU for ½ år siden. Jeg er vist ikke særligt hårdt ramt i forhold til, hvad jeg kan læse herinde, bliver faktisk lidt forskrækket af, hvor slemt nogle af jer har det. Det er da vildt forfærdeligt! Jeg kan mærke, at jeg alligevel har brug for forummet, for at hente erfaringer osv, særligt kosttips og måske lidt akupunktur? Min kæreste kan ikke helt kapere min diagnose (slet ikke den kroniske del, men den har jeg også svært ved), og mine venner har det vist med min sygdom, som de fleste af os har det med et trafikuheld, nysgerrige, men også en smule frastødt :-) PT er min sygdom næsten helt i ro, har et miniudbrud i 4 cm af min tarm. Jeg har ikke på noget tidspunkt haft diarré, er på tønden en gang om dagen eller hveranden, men jeg opdagede det ved at jeg pludseligt havde mega meget blod i afføringen og tabte mig (men det synes man jo, indoktrineret af kvindeidealet, ikke er det værste :-). Jeg håber, at I også har solskinsperioder!

Marie H

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Re: Solstrålehistorier
« Reply #1 on: 19-08-2009 12:17:14 »
Velkommen til forummet. Jeg håber du bliver ved med at have det godt. Det er muligt at leve fint med sygdommen. Jeg fik konstateret CU i december, og nu er der styr på den, jeg får Imurel, og mærker INTET til at jeg har en kronisk sygdom.

Blikker

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: 19-08-2009 14:40:52 »
Ja, hvis det ikke var for alle pillerne, kunne jeg også godt bilde mig selv ind, at jeg var rask :-) Jeg får to stk. Asacol om dagen. 

Men endelig har jeg da fået en god undskyld for at være festryger :-) Min CU kom faktisk omkring et år efter jeg helt var holdt op med at ryge. Før det pushede jeg mig tit til en cigaret, også til hverdag, når jeg var på studiet eller sammen med vennerne. Kan ikke lade være med at tænke, om det er grunden til, at jeg ikke har haft symptomer før, nu når min læge siger, at det kan dæmpe CU.

Marie H

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #3 on: 20-08-2009 11:22:23 »
Jeg må så indrømme jeg hellere vil have CU, eller stomi end rygerlunger eller lungekræft.  ;) Rygning er slet ikke en tanke der har strejfet mig, jeg har aldrig røget, og det er slet ikke en løsning for mig at begynde på da det skadelige ved rygning langt overstiger det det er ved CU.

knirke1987

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #4 on: 20-08-2009 12:59:41 »
Jeg er også forbavset over hvor dårligt nogle mennesker har det med CU. Tror jeg trods alt er slubbet billigt selv om jeg synes der er mange piller jeg skal tage hver dag - 5 x asacol 800 mg og 3 x imurel 50 mg

Håber du bliver ved med at have det godt  ;)