Author Topic: Hej  (Read 4901 times)

rosadear

• Newbie
  • *
    • View Profile
Hej
« on: 15-06-2009 14:10:23 »
Hej allesammen.

Jeg oprettede mig som bruger herinde, kort efter jeg fik konstateret CU for et års tid siden. Dengang læste jeg alle jeres indlæg, men fik aldrig skrevet noget selv.

Jeg er en kvinde på 36 år. Har en datter på 2, og planer om snart at skulle i gang med en lillebror/søster.

Jeg fik som sagt konstateret Colitis for lidt over et år siden. Startede på Asacol, og røg hurtigt på hospitalet, da jeg fik diareer, mistede appetitten og energien. Lægerne og jeg er blevet enige om at det var Asacolen. Siden da har jeg ikke været på fast medicinering, men i perioder anvendt Pred Clysma.

Nu synes jeg der er ved at være for kort tid mellem opblussen, så jeg overvejer at kigge nærmere på min kost. Jeg har en masse spørgsmål, så jeg vil nu bevæge mig videre rundt i de forskellige kategorier.

cille9

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Re: Hej
« Reply #1 on: 16-06-2009 17:21:24 »
Uhhh dit forløb minder uhyggeligt meget om mit.

Fik det da min første datter var 7 måneder og har haft svært ved at holde det i ro siden. Kan ikke tåle de 5-asa produkter, - ligesom dig. Altså asacol, premid, dipentum osv.

Så jeg er også på Pred Clysma som forebyggende.

Er nu gravid med mit andet barn og tro mig, det har skabt en del tanker at skulle tage disse indhældninger...Men hvad er valget? Og pt. ser mit barn sundt og rask ud.

Hvor tit tager du Clysma?

rosadear

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: 18-06-2009 12:14:59 »
Jeg tager dem kun når jeg kan mærke udbrud. Jeg har ikke talt med lægen om at tage dem som forebyggende. Hvor tit tager du dem?

Puha, jeg er også lidt bange for at tage dem som gravid. Godt at høre at dit barn ser sundt og rask ud.

cille9

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #3 on: 18-06-2009 18:50:36 »
Jeg tager dem ofte...Har kørt flere kure af 14 dages varighed...Er lige skiftet til Entocort da disse skulle være mere skånsomme.

rosadear

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #4 on: 19-06-2009 11:15:41 »
Entocort? Er det også en indhældning?

cille9

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #5 on: 20-06-2009 09:10:38 »
Ja Entocort er også et binyrebark Hormon..Et nyere og kunstigt et af slagsen uden så mange bivirkninger.

De koster også det dobbelte af de andre indhældninger men jeg er heldigvis oppe og få 85 % rabat.

Så ja, det findes også som indhældning.