Author Topic: Har nogen prøvet dette?? mod Cu?  (Read 2171 times)

Januar

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Har nogen prøvet dette?? mod Cu?
« on: 13-04-2009 10:26:04 »
Hej Harfor længe siden printet en artikel fra sidste år ud af læge Carsten Vagn-pedersen som handler om CU og MC. han nævner i sin artikel en del forskellig præparater som man kan få enten i danmark eller fra udlandet som sku virke rigtig godt på nogle patienter, men der er meget og man føler man fægter i blinde og ved ikke hvilket man skal prøve. Min man er i behandling for CU med REmicade og Imurel ( sidstnævnte of and on da hans hvide blodlemer hele tiden dykker som er bivirkning til Imurel siger de)

De præperater jeg vil spørge til er:

1) Glykoernæring ( otte sukkerstoffer)

2)Alovera drikkegel

3)Glutathion (fås i sverige og er en aminosyre som er betændelseshæmmende i høj grad)

4)Melatonin ( som også udvilkles naturligt i kroppen gennem søvn og vekselvirkning af stærkt sollys og at sove i fuldstændig mørke, det er et signalstof som altså også kan fås i tabletform at suplere med...

5)MSM  (methylsulfonylmethase) sku være et fuldstændig u-giftigt svovlholdigt stof som hæmmer betændelse i tarmen.

6)SAMe (også et svovlhodigt stof)

7)Boswellia serrata ( sku ha samme efekt som  5-aminosalicylaterne men med langt færre bivirkninger)

8) Even Marstrand´s kur ( noget med titan, kobber... som andre herinde har skrevet om også...)

HÅber RIGTIG meget at høre fra nogle som har positiv eller negativ erfaring med nogle af disse ovenstående præparater som alle sku være rimelig nemme at få fat i:o))

mange hilsener fra Januar som er grædefærdig pga min mand har fået det meget værre igen midt i behandling med Remicade og Imurel...:o(

Connie H

• Super Bruger
    • View Profile
Sv: Har nogen prøvet dette?? mod Cu?
« Reply #1 on: 13-04-2009 10:38:32 »

Har jeg prøvet uden effekt. (Aloe vera)

2)Alovera drikkegel

Som ovenstående... Fik faktisk symptomforværring i den periode  :-[

3)Glutathion (fås i sverige og er en aminosyre som er betændelseshæmmende i høj grad)

Har jeg ikke prøvet

4)Melatonin ( som også udvilkles naturligt i kroppen gennem søvn og vekselvirkning af stærkt sollys og at sove i fuldstændig mørke, det er et signalstof som altså også kan fås i tabletform at suplere med...

Har jeg ikke prøvet. Der er, så vidt jeg husker nogle bivirkninger, man skal være opmærksom på.

5)MSM  (methylsulfonylmethase) sku være et fuldstændig u-giftigt svovlholdigt stof som hæmmer betændelse i tarmen.

Ingen effekt, desværre.

Ikke prøvet

7)Boswellia serrata ( sku ha samme efekt som  5-aminosalicylaterne men med langt færre bivirkninger)

Ingen effekt.

king1130

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: 15-04-2009 18:51:32 »
Det her har jeg prøvet.   

De præperater jeg vil spørge til er:

Har jeg ikke prøvet...

2)Alovera drikkegel
Har jeg ikke prøvet...

Har jeg prøvet uden at kunne mærke nogen bedring.

Har jeg ikke prøvet...

Har jeg prøvet og har ikke kunne mærke nogen bedring

Har jeg prøvet og har ikke kunne mærke nogen bedring

Har jeg prøvet og har ikke kunne mærke nogen bedring, tvært imod, syntes jeg fik dirré af det ligesom jeg får af andre 5asa stoffer.

7) Marstrand kur.
Har jeg prøvet, og det hjalp mig til at være nærmest 100% symtom og sygdoms fri i ca 3 mdr, men efter det hjalp det mig ikke mere.

Andre ting jeg har prøvet der også hjalp ca 3 mdr og ikke mere desværre er fx Biopropolis og urte-pencil.
Nu skal jeg til at prøve VSL#3 som er et mega dosis mælkesyre bakterier, det er bestilt og på vej.
Skal igang med at teste mave syre og fordøjlse af maden, da det skal være fordøjet inden det går vidre til tarmen, ellers skaber det også en irratation og betændelse. Men jeg hælder pt 100% til at det må kunne stabiliseres ved at få styr på ens tarmflora og at der selvfølgelig ikke kommer "dårlige" ting ned i tarmen. (også ufordøjet mad)
Det var bare min mening :-)
Held og lykke

king1130

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #3 on: 15-04-2009 18:59:11 »
Jo og total gurkedol hjælp mig også med maven et lille stykke tid. Kan fint bruges som smerte stillende som også har en positiv effekt på maven, da det er anti inflamatorisk