Author Topic: Ang. SU-styrelsens handicaptillæg  (Read 8690 times)

Troels

• Newbie
  • *
    • View Profile
Ang. SU-styrelsens handicaptillæg
« Reply #15 on: 25-11-2005 13:52:24 »
Så vender jeg lige tilbage. Nu skulle det være i orden med min praktiserende læge, men efter at have snakket med sekretæren på sygehuset opstod der lidt tvivl om hvorvidt det er en speciallægeerklæring (der åbenbart er ret dyr) eller også bare en frihåndsattest fra lægen på sygehuset.

Jeg beklager alle de lidt tungnemme spørgsmål, men jeg har en forhåbning (og formodning) om at det går lidt lettere hos su-styrelsen, hvis det lykkes at få alle de rigtige oplysninger afsted første gang.

/Troels

Christina

• Guest
« Reply #16 on: 25-11-2005 17:46:51 »
Quote from: "Troels"
Så vender jeg lige tilbage. Nu skulle det være i orden med min praktiserende læge, men efter at have snakket med sekretæren på sygehuset opstod der lidt tvivl om hvorvidt det er en speciallægeerklæring (der åbenbart er ret dyr) eller også bare en frihåndsattest fra lægen på sygehuset.

Jeg beklager alle de lidt tungnemme spørgsmål, men jeg har en forhåbning (og formodning) om at det går lidt lettere hos su-styrelsen, hvis det lykkes at få alle de rigtige oplysninger afsted første gang.

/Troels

Hej Troels

Det er bare helt i orden. At arbejde med SU-styrelsen er en jungle. Og helt rigtigt så skal man bare have papirerne i orden. Jeg betalte ikke noget for en lægeerklæring på hospitalet, så det går jeg udfra, at du heller ikke behøver. Du spørger bare igen, hvis du har behov for det.

Mange hilsner Christina

Troels

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #17 on: 18-03-2006 12:44:41 »
Så fik jeg svar! Det var fanme dejligt. Jeg havde åbenbart misforstået hvor mange penge det drejede sig om, så jeg fik bevilget langt mere end jeg troede. Nu er der råd til at afprøve nogle af de eksperimentielle behandlingsformer. Dejligt!

Jeg kan kun anbefale at man ansøger om det hvis man er under uddannelse, selvom der er lidt besværligt at få de rigtige papirer samlet. Det kan altså gøre hverdagen lidt lettere.

Jeg afleverede brevet til SU-kontoret på universitet den 9. feb, og fik svar i går, så for mig var der lige lidt over en måneds ventetid.

Tak for råd og vejledning Christina.

KB

• Newbie
  • *
    • View Profile
Sv: Ang. SU-styrelsens handicaptillæg
« Reply #18 on: 09-12-2008 21:31:36 »
Hejsa!
Nu vil jeg lige rode lidt op i denne gamle tråd...
Skal selv til at søge handicaptillæg, men har pt et studiejob som jeg selvf har umådeligt svært ved at overskue/passe. Da i andre søgte, havde i da et job? Og tror i det bedste er at sige det op inden man søger, da de ellers vil vurdere man er i stand til at have job ved siden af?
På forhånd tak.
Mvh
Katrine

Troels

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #19 on: 14-12-2008 22:44:21 »
Jeg havde ikke job da jeg søgte. Jeg har faktisk ikke rigtigt nogen ide om hvad der er bedst i den sammenhæng.

Nita

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #20 on: 15-12-2008 20:15:38 »
En spurgte tidligere om hvilken uddannelse man skal gå på før man er berettiget til handicap-tillæg fra Su-styrelsen.... Det skal være videregående uddannelse og ungdomsuddannelser er derfor ikke inkluderet...
Nita

Tinna P

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #21 on: 27-04-2009 20:41:44 »
Hej Alle,

har læst med stor interesse om dette :) Læser så desværre til sidst, at det kun gælder vidergående udd :( 
ØVØVØVØV - jeg skal starte på teknisk skole til aug som mediegrafiker - dette er jo endelig en ungdom udd - så, så kan jeg ikke få det?

Var endelig lidt pga at dette tråd jeg havde besluttede mig for at hoppe ud i det - nu må jeg læse lidt på SU styrrelses hjemme side, og se om jeg kunne være heldig :o)

JMLP

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Sv: SU - handicaptillæg
« Reply #22 on: 02-05-2009 07:45:57 »
halløj

Jeg ville bare lige høre om der var nogen der vidste om man skal sige sit studiejob op hvis man søger tillægget - jeg læser nemlig SU-styrelsens papirer som om at man gerne må arbejde lidt ved siden af men ikke ret meget!

Håber der er nogen der har styr på reglerne!?

Knus Pernille

Altså hvis du kan klare et fritidsjob, så er du jo ikke så hårdt ramt af sygdommen som nogle er og så er støtten ikke beregnet til dig.