Author Topic: Elendige nætter  (Read 1271 times)

JMLP

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Elendige nætter
« on: 18-02-2009 16:18:33 »
Vil bare høre om der er nogen af jer der oplever at vågne om natten med ekstrem kvalme og bare skal på toilettet ret så pludseligt midt om natten og så nærmest have et kvalme-/tynd mave anfald i en time før kroppen falder til ro og man kan sove igen? Jeg kan ikke finde ud af om det er min sygdom der giver de her ture (som kommer en gang imellem) eller om det måske snarere er en slags angstanfald?

Marie H

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Sv: Elendige nætter
« Reply #1 on: 18-02-2009 19:19:42 »
Jeg er begyndt at skulle ud om natten, en til to gange. Men jeg har ikke rigtig kvalme, og sidder heller ikke derude i en time.

JMLP

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #2 on: 25-02-2009 11:39:19 »
Måske skulle jeg tage en snak med lægen om det. Har en del bekymringer i hverdagen, så det er måske snarere noget psykisk end sygdommen

Kim

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #3 on: 25-02-2009 12:23:31 »
Hej JMLP.

Jeg syntes det kommer an på hvor jeg er i sygdommen. Hvis jeg ligger på mellem/meget syg, så kan jeg godt have så ondt i maven, så hvis det rumstere rundt, så ved min krop på forhånd godt at det lige snart kommer til at gøre voldsomt ondt, og derfor får man også noget kvalme. Det er sådan det virker ved mig til tider.

Jeg vågner dog ikke med kvalmen, den kommer først lidt efter jeg er vågnet.

Hvis det er panik du oplever, så burde dit hjerte vel slå rigtigt hurtigt, plus du ville kunne mærke det som var hjertet i halsen, samt du nok også ville begynde at få koldsved osv.

Får du Imurel som medicin? Det kan sagtens give kvalme.

JMLP

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
« Reply #4 on: 12-03-2009 10:07:17 »
Oplever ikke hjertebanken.

Nej, jeg er kun på Asacol.

Skal til tjek på hospitalet den 24. (hvis de da ikke endnu en gang ændrer tiden), så prøver at nævne det for lægen der og se om han har en ide om hvad det kan være.