hej alle , jeg har tidligere skrevet herinde på grund af min mand som har colitis Ulcerosa. For ca 3 år siden var vi på grådens rend, intet hjalp hverken Prednisolon, Pentansa inhældningsvæske, drop med biologisk medicin jeg simpelthen ikke kan huske lige nu hvad hedder, han sad 1 time af gangen på sygehuset og fik det i drop, han fik 4 gange , det eneste som skete var så slemme blodtal at de ikke måtte gi ham det mere ( vi tænkte det her ender måske med stomi.....manden måtte gå med hyggiejnebind som man har hørt andre også må ty til....MEN så startede han på egen ide og efter at ha læst godt om det en diæt med 0 sukker, 0 alkohol, 0 mælkesukker (spiste dog frugtsukker) og i løbet af 1 døgn røg han ned på kun 5 afføringer om dagen...det gik fremad og fremad, hver gang han prøvede at drikke en øl eller spise en kage var KONTANT afregning!! straks fik han tynd mave, så nu er 2 år gået med denne diæt....det skal siges han da han var i bedring og ikke længere så blod ret ofte også suplerede med dr Mastrands pille-konsept (Marstrandpillen+zink+Mangan) og det gik fortsat den rette vej, efter store doser af D-vitamin dagligt, 100 mrg (altså 3 af dem på 2-3 af de på 35) gik det endnu bedre, kan da nu i skrivende stund endda tillade sig f.eks at drikke lidt alkohol i ferien, tage en kage i ny og næ (dog kan han mærke straks at han ikke skal gøre det flere dage i træk).... det er bare SKØNT og utrolig rart at ku dele denne gode ting med jer herinde, også så folk der nu er hvor vi var dengang (daglige plus natlig diarre som lignede rødgrød og inten fremgang at skue) skal VIDE at det heldigvis kan blive godt igen.
Nu er colitis ulcerosa jo kendt for at være en sygdom som pludselig kan gå i dvale af sig selv, så man kan selvfølgelig aldrig sige med sikkerhed hvad som har hjulpet, men med 100 procent sikkerhed kan vi dog sige at sukker, alkohol, og mælkesukker GØR en kæmpe forskel for min mands mave....
sku det senere ændre sig mens han stadig er på diæt, tager Marstrand, d-vitamin høj dosis plus hans pentasa tabletter han altid har taget, skal jeg NOK vende tilbage med ny info.
RIgtig meget god bedring til alle jer derude, for min mands vekommende var det meget hårdt i systemet at være langtidssygemeldt, det slider på psyken også for de pårørende og hos jobcenter var der INGEN forståelse, det er en slem usynlig sygdom som man ikke vil ønske for sin værste fjende.
hilsen en glad Januar....