Author Topic: Hejsa fra Roskilde  (Read 1113 times)

molassen

• Newbie
  • *
    • View Profile
Hejsa fra Roskilde
« on: 11-01-2009 22:48:43 »
Jeg er også ny her, desværre.
Jeg er 40 år og fik tarmproblemer i sommers. Det blev værre og værre med slim og blod og hyppigt toiletbesøg, så jeg blev undersøgt og fik konstateret CU. Jeg fik klysma og stikpiller (pentasa/asacol) i 1 mdr. og blev undersøgt igen. Min betændelse var væk. Jeg går nu til kontrol på Køge sygehus og spiser 3x800mg ASACOL om dagen, for at holde betændelsen i ro.

Faktisk føler jeg mig næsten 100% rask (7-9-13). Har normalt toilet besøg og spiser normalt. I perioder kan jeg dog godt mærke at tarmen ikke er helt ok - meget luft, tynd afføring og stikken/smerten bagi, men det er specielt hvis jeg i en periode har spist for meget mad (jul fx.).

Jeg håber at asacol kan holde sygdommen i ro, men nu må vi jo se. Ellers skal I nok høre om det!  ;)

Mvh. Morten Lassen
Mvh. Morten Lassen

Januar

• Erfaren Bruger
  • **
    • View Profile
Sv: Hejsa fra Roskilde
« Reply #1 on: 13-01-2009 21:12:22 »
Hejsa og velkommen til ! Jeg håber på sin vis vi ikke kommer til at høre så meget fra dig for det vil jo så være gode tegn på at du fortsat har det ret godt. Håber det bedste for dig, min mand fik også sygdommen i samme alder, som vist er reletivt sent i forhold til gennemsnittet, så det er da altid noget når nu det sku være. Nå men ville også bare lige skrive tilbage og ønske dig velkommen.
kh Januar kone til en mand med slem CU pt