Author Topic: SPORT  (Read 6739 times)

J

• Guest
SPORT
« on: 31-07-2004 18:18:24 »
Hej Alle.

Det er ikke jordens undergang at være meget syg

og evt skulle oppereres. blev det selv i 1979 iliostomist nu.(havde Crohn ).

Det kan tænkes.At I tror: at man ikke kan dyrke sport efter dette.

I sætter selv jeres begrænsninger,

Har selv prøvet mangt og meget.

For tiden er det.

Cykling (Racer+MTB)og jeg dykker (Dräger SCR Dolphin).

Har i spørgsmål !!!

Hilsen J.

Bitteboy

• Guest
SPORT
« Reply #1 on: 01-08-2004 13:09:43 »
Hej Jacob.. Jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvor du cykler MTB henne... Har selv overvejet denne sport meget...

Dolau

• Newbie
  • *
    • View Profile
SPORT
« Reply #2 on: 01-08-2004 16:35:21 »
Hej J

Kan kun være enig. Ileostomi siden '98, og havde ingen stomirelaterede problemer med at cykle til Frankrig i sommers. Heller ikke selv om det var i super duper landevejsstil godt foroverbøjet.

Har endnu ikke mødt en sport hvor min stomi protesterer over min deltagelse og engagement..

:D  Dorte

Anonymous

• Guest
SPORT
« Reply #3 on: 01-08-2004 21:09:55 »
Hej

Tak for jeres svar.

Jeg vil som regel kun, cykle et løb, som er max 150km.

Som jeg kan tage i et hug, efter det, begynder mine plader at skride af(dansac).Ved lange løb på over 200 er man nød til at holde ind, for at tømme, så er man jo tabt af dette felt, som man var i.

Hilsen J

Dolau

• Newbie
  • *
    • View Profile
SPORT
« Reply #4 on: 02-08-2004 06:25:50 »
Hej J

Ja, det kan du have ret i. Det med distance og skulle så skulle tømme og stadig følge med feltet. Cyklede 100 km. dagligt på vej til Frankrig, mens det længste løb var Århus rundt på 110 km. Har dog ikke oplevet at stomipladen skrider selv efter 2 dage på cykel (Coloplast en-dels) Men oplevede friktion ml. hud og især poseenden blev et problem under turen til Frankrig. Dog ikke større end at jeg løste det med lidt stof anlagt kreativt ved friktionsstedet.  8)

Er det noget du oplever det med friktion og hvordan løser du det?

Go' vind herfra

Dorte